Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da ser det ut som Nikon D800 blir solgt :)

Burde solgt for lenge siden, ikke brukt på 2 år.

Edit:

Faktisk ser jeg at jeg brukte den 2 ganger i høst; hadde jeg helt glemt.

Edit2:

Der var salget i boks; penger på konto - sendes ut i morgen :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange klager på 24-70mm f/2.8 VR; det er jo fantastisk optikk. Ulempen er selvsagt at den optiske fordelen vs forrige utgaven ikke er veldig dramatisk (det henger sammen med at den forrige også var veldig bra). Men jeg vurderer faktisk den nye VR 24-70 sterkt. Har testet litt og er veldig fornøyd. Mye skarpere kant til kant enn den forrige; VR er alltid greit; samt byggekvaliteten kjennes mye mer solid (zoom-ring er mye mykere og behagelig å operere f.eks).

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange klager på 24-70mm f/2.8 VR; det er jo fantastisk optikk. Ulempen er selvsagt at den optiske fordelen vs forrige utgaven ikke er veldig dramatisk (det henger sammen med at den forrige også var veldig bra). Men jeg vurderer faktisk den nye VR 24-70 sterkt. Har testet litt og er veldig fornøyd. Mye skarpere kant til kant enn den forrige; VR er alltid greit; samt byggekvaliteten kjennes mye mer solid (zoom-ring er mye mykere og behagelig å operere f.eks).

Om jeg skal gjette vilt vil jeg si at lavere score på DXO enn den gamle (som igjen har lavere score enn Tamron sin 24-70), i tillegg til størrelse, vekt og pris har litt å si. 

Man kan lure på om DXO har fått et dårlig eksemplar til test. Det er veldig rart at den nye er dårligere enn den gamle. Samtidig kan man (med god rett) hevde at til den prisen skal ikke dårlige eksemplarer eksistere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Minner meg om A5 boblekonvolutten jeg fikk sendt rundt halve jorda i januar. Den inneholdt en knøttliten ledningsstump på størrelse med 1 stk 0,5 mm blyantspiss og veide antagelig mindre enn en dråpe vann. Jeg måtte se godt etter i konvolutten for å finne den.

Lenke til kommentar

Overdrevet innpakning.

Bestilte en ny eye-cup fra Olympus. Den kom i denne lille esken :)

25533950323_2a4f4f11b4_z.jpgP3300001.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

Du er visst ikke alene, så tilsvarende eske i en av Olympus/mFT gruppene på Facebook.

Kan være hele logistikken som er lagt opp sånn, Komplett er ikke ukjent for noe av det samme.

Fikk en minnepinne i noe tilsvarende for ett par år siden. Mye luft med på kjøpet.

Lenke til kommentar

Ny dokumentar om Peter Turnley som anbefaler alle som driver med fotografering, spesielt de som driver med gatefoto, mennesker og fotojournalistikk.

Dokumentaren viser også utstillingen hans i Cuba som dekker både Cuba, Paris og viktige bilder han har tatt i mange andre land som også inkluderer viktige historiske begivenheter gjennom over 30 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...