KristianJV Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Sportskameraet for "anti-spray and pray"-fotografen http://petapixel.com/2016/03/22/graflex-big-bertha-camera-spotted-wild/ 2 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Da har jeg lagt ut et av mine Nikon D4-hus for salg. Ser da ikke så aller verst ut dette. Overeksponert litt for å få frem detaljer i de mørke områdene. Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Irix "Irix Swiss Design" er kanskje et ukjent objektivmerke for de fleste, de har lansert en 15mm f/2.4 for fullformat som jeg synes har et veldig stilrent design. Det kommer i to forskjellige varianter faktisk. Men er det et helt nytt firma eller har de allerede noen objektiver ute og er de eventuelt noe bra? Tenker kvalitets messing og hva man kan forvente seg av de. Har ikke hørt om de før. Lenke til kommentar
tow Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Irix "Irix Swiss Design" er kanskje et ukjent objektivmerke for de fleste, de har lansert en 15mm f/2.4 for fullformat som jeg synes har et veldig stilrent design. Det kommer i to forskjellige varianter faktisk. Men er det et helt nytt firma eller har de allerede noen objektiver ute og er de eventuelt noe bra? Tenker kvalitets messing og hva man kan forvente seg av de. Har ikke hørt om de før. De var så lekre at det nesten ikke spiller noen rolle om kvaliteten er på plass! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Mye tyder på at Irix satser høyere enn Samyang og at prisene blir deretter. Dette er langt mer gjennomtenkte objektiver med mange smarte finesser på plass. Samyang er optisk gode, men mangler finessene, designen og markedsføringen som Irix har. For sammenligning, Samyang 14/2,8 koster ca 4000 kr og Zeiss 15/2,8 koster ca 20 000 kr. Så kan man bare spekulere i hvor Irix'en havner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Noen som har greie på EPSON printere her? Har akkurat fått meg en SC P800 printer, og jeg skal nå for første gang bytte farge kassetter. Er det bare å sette de i, og plug'n'play? Eller må jeg kjøre en rensetest før ting er OK? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Noen som har greie på EPSON printere her? Har akkurat fått meg en SC P800 printer, og jeg skal nå for første gang bytte farge kassetter. Er det bare å sette de i, og plug'n'play? Eller må jeg kjøre en rensetest før ting er OK? Epson har stort sett egen meny for vedlikehold av skriverne, så det skal bare være å gå inn på innstillingene, velge vedlikeholds-fanene, og velge å bytte blekkpatron. Hvis det ikke er noe slikt, så er det nok bare å følge instruksjonene på skriveren, også fyller den over blekk fra patronen til skrivehodet selv. Lenke til kommentar
HSP Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Noen som har greie på EPSON printere her? Har akkurat fått meg en SC P800 printer, og jeg skal nå for første gang bytte farge kassetter. Er det bare å sette de i, og plug'n'play? Eller må jeg kjøre en rensetest før ting er OK? Kan ikke svare, men siden jeg nettopp har fått meg lillebroren sc p600 så spør jeg deg istedet om hva slags papir du anbefaler? Henning Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Jeg har funnet ut at jeg liker; ilford galerie prestige gold fibre silk og vanlig billig papir; EPSON ultra premium luster. Hva er det du bruker av papir? Lenke til kommentar
HSP Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Jeg har funnet ut at jeg liker; ilford galerie prestige gold fibre silk og vanlig billig papir; EPSON ultra premium luster. Hva er det du bruker av papir? Takk, jeg plukket opp printern i dag, så jeg har ikke brukt noe enda, må innom å handle papir på lørdag, skal søke opp de du anbefaler der. Henning Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Noen som har greie på EPSON printere her? Har akkurat fått meg en SC P800 printer, og jeg skal nå for første gang bytte farge kassetter. Er det bare å sette de i, og plug'n'play? Eller må jeg kjøre en rensetest før ting er OK? Han en liten P50 stående her og der må man gjennom programvaren for at den skal ha kontroll på bytte av blekk osv. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Kanskje den beste plug-ins pakken for Lightroom og Photohop m.m. - Nik by Google er fra og med 24.03 gratis !! De som har kjøpt den i 2016 vil få pengene refundert. https://www.google.com/nikcollection/ 3 Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Wow, det var gode nyheter! Har testet det, men synes det var litt dyrt å kjøpe. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 Da er jeg ferdig med testing av normal-iso-verdier på D5. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1702186&p=23155315 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 (endret) Canon har lansert 4 gratis app'er som enkelte kan ha nytte av, aberet er at det kun er for iPhone and iPad foreløpig. "BestShutter, TakeMyPic, Easy Photo Sorter og Photo Log Map. Best shutter er en app som lager rare lyder så unger/dyr retter oppmerksomheten mot "kameraet". Endret 25. mars 2016 av Nautica Lenke til kommentar
Tom.E.S. Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 (endret) Noen som har greie på EPSON printere her? Har akkurat fått meg en SC P800 printer, og jeg skal nå for første gang bytte farge kassetter. Er det bare å sette de i, og plug'n'play? Eller må jeg kjøre en rensetest før ting er OK? Kan ikke svare, men siden jeg nettopp har fått meg lillebroren sc p600 så spør jeg deg istedet om hva slags papir du anbefaler? Henning Moab Juniper er også meget flott, spesielt i BW. Endret 25. mars 2016 av Tom.E.S. Lenke til kommentar
HSP Skrevet 25. mars 2016 Del Skrevet 25. mars 2016 Noen som har greie på EPSON printere her? Har akkurat fått meg en SC P800 printer, og jeg skal nå for første gang bytte farge kassetter. Er det bare å sette de i, og plug'n'play? Eller må jeg kjøre en rensetest før ting er OK? Kan ikke svare, men siden jeg nettopp har fått meg lillebroren sc p600 så spør jeg deg istedet om hva slags papir du anbefaler? Henning Moab Juniper er også meget flott, spesielt i BW. Det så veldig godt ut. Jeg ser for meg å kjøpe noe litt billigere epson for å komme i gang, så blir det nok mer uttesting av spennende papirer som det når jeg har fått litt erfaring. H Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 De to utgavene av Irix 15mm f/2,4 skal vist koste 550 og 700 euro. Det kunne vært verre. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 (endret) De to utgavene av Irix 15mm f/2,4 skal vist koste 550 og 700 euro. Det kunne vært verre. Designen alene er nesten verdt prisen Nå som vi snakker om objektiver så har Sigma tatt patent på en 24-70 f/2.8 OS ART, blir vel første zoom-objektivet i art-serien ? Endret 29. mars 2016 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå