Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

.......det er ikke flaks, men det forutsetter at fotografen kan gjenskape nøyaktig samme resultat. Da er det en kontrollert situasjon der fotografen kan skape et konsistent og målbart resultat.

Det er fint hvis du kan utdype nevnte påstand....

Jepp. Utdyping i denne sammenheng betyr at det er god dose med flaks hvis du selv ikke kan kontrollere alle elementer i sluttresultatet...:)

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

På høy tid med en fasit for antall bildefeil

I følge denne artikkelen skal det være 11 feil

fullsizedsnickers.jpg

De jeg fant er:
1. Håret på høyre side
2. Hennes høyre øye
3. Hennes høyre øredobb
4. Hånden på skuldra
5. Smykket
6. Stroppa på badeoverdelen
7. Navlen
8. Horisonten
9. Armbåndet
10. Veska
11. Hennes høyre kne

Er det noen som har funnet andre feil enn disse?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg får vel bite i det sure eple og godta at yrket fotograf er basert på ren flaks :p

Lurer på hvordan man vil svare på et jobbintervju, kanskje noe alla dette ? (har jeg flaks blir bildene gode)

De kaster alltid 3/4 av søknadene så kommer du på intervju har du allerede vist at du har flaks.

Lenke til kommentar

Jeg får vel bite i det sure eple og godta at yrket fotograf er basert på ren flaks :p

Lurer på hvordan man vil svare på et jobbintervju, kanskje noe alla dette ? (har jeg flaks blir bildene gode)

Da har du nok misforstått veldig det jeg skriver. Selvsagt er ikke yrket fotograf basert på ren flaks. Det har jeg heller ikke antydet, så det er noe du (litt sårt kanskje) må tolke inn i det jeg skriver.

Lenke til kommentar

fullsizedsnickers.jpg

De jeg fant er:

1. Håret på høyre side

2. Hennes venstre øye

3. Hennes venstre øredobb

4. Hånden på skuldra

5. Smykket

7. Navlen

8. Horisonten

9. Armbåndet

10. Veska

11. Hennes høyre kne

Jeg mener fortsatt at bilde ikke har en eneste feil, ut fra hensikten med bilde.

Lenke til kommentar

Da har du nok misforstått veldig det jeg skriver. Selvsagt er ikke yrket fotograf basert på ren flaks. Det har jeg heller ikke antydet, så det er noe du (litt sårt kanskje) må tolke inn i det jeg skriver.

Neida, har det bare litt gøy på fotografenes bekostning :)

Mener fortsatt at en erfaren yrkesutøver sin profesjon ikke burde kalles flaks siden han/henne har alle kvaliteter/kvantiterer for å kunne ta et bilde i enhver situasjon basert på erfaringer, at det oppstår en uventet situasjon skal det taes høyde for.

Regner med at samfunnet har innarbeidet en uttrykksform der eksepsjonelle bilder blir kalt flaks og at det er akseptert.

Lenke til kommentar

Med litt flaks......kan det du skriver bli tolket annerledes enn du skriver....

Lenke til kommentar

Regner med at samfunnet har innarbeidet en uttrykksform der eksepsjonelle bilder blir kalt flaks og at det er akseptert.

Selvsagt er det akseptert, flaks og uflaks er jo en naturlig del av livet. Noen ganger har man flaks, noen ganger uflaks. Gjennom erfaring og kompetanse kan man reduserer behovet for flaks, men så lenge det finnes elementer utenfor ens egen kontroll så må man ha litt flaks med disse elementene. Det er ikke noe verre enn det...:)

For mange bedrifter som har krav på seg til å produsere konsistente resultater gjelder det å redusere risiko så mye som mulig og sørge for at det man produserer kan gjenskapes igjen og igjen med samme kvalitet. Dette gjelder nok ikke i samme grad for fotografer, der gjelder det å ha litt flaks for å kunne klare å treffe dette ene blinkskuddet som ingen av de andre hundrevis av fotografene fikk tatt. Selve oppdraget vil de nok løse basert på sin kompetanse og få noe levert til sin oppdragsgiver, helt sikkert også med god kvalitet fordi de vet hvordan de skal håndtere sitt verktøy. Men det er ikke sikkert de fikk bilde av at Brå brakk staven likevel...:)

Lenke til kommentar

Med litt flaks......kan det du skriver bli tolket annerledes enn du skriver....

Det kalles uflaks, flageborg...:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

fullsizedsnickers.jpg

De jeg fant er:

1. Håret på høyre side

2. Hennes venstre øye

3. Hennes venstre øredobb

4. Hånden på skuldra

5. Smykket

7. Navlen

8. Horisonten

9. Armbåndet

10. Veska

11. Hennes høyre kne

Høyre arm er nok «litt» for lang også.. ;)

EDIT: Det er også noe galt med tærne også..

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Noen Photoshop'ere der ute som kan hjelpe meg med en liten sak? 

Jeg har laget en etikett i photoshop, og vil gjerne doble denne så jeg kan få skrevet ut samme etiketten to ganger, men med en liten forskjell på de to versjonene. 

Altså, hvordan kan jeg få doblet størrelsen på psd-bildet og legge en ny versjon under den som allerede er der? 

Lenke til kommentar

Jeg har laget en etikett i photoshop, og vil gjerne doble denne så jeg kan få skrevet ut samme etiketten to ganger, men med en liten forskjell på de to versjonene. 

Altså, hvordan kan jeg få doblet størrelsen på psd-bildet og legge en ny versjon under den som allerede er der?

Du kan gå inn på Image - Canvas Size og sette størrelsen på bildet der

Versjon 2 legger du i egen Layer.

Lenke til kommentar

Du kan gå inn på Image - Canvas Size og sette størrelsen på bildet der

Versjon 2 legger du i egen Layer.

Se der ja, verre var det ikke. Tusen takk for tipset. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...