Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Det står jo nederst i dialogboksen du poster bilde av hvor du endrer det. Innstillinger->Programmer i Firefox. Bla deg ned til aktuell filtype og gjør om fra 'Lagre fil' til 'Spør hver gang' (eller hva det heter i norsk språkdrakt).

Det står allerede som alternativ, så må være noen annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noen tips til enkle themes til wordpress for fotoside?

Jeg er ganske fornøyd med det jeg har, men det går ikke å linke direkte til enkelt-bilder på noen enkel måte og det irriterer meg litt så jeg vurderer å bytte..

H

Lenke til kommentar

Jeg er ganske fornøyd med det jeg har, men det går ikke å linke direkte til enkelt-bilder på noen enkel måte og det irriterer meg litt så jeg vurderer å bytte..

H

Husker ikke hvilket tema jeg bruker på min site akkurat nå, men er det slik du vil ha det  ?

Lenke til kommentar

H

Husker ikke hvilket tema jeg bruker på min site akkurat nå, men er det slik du vil ha det  ?

Fin side Tomsi men du må få oppdatert med noen nye bilder. Egentlig tenkte jeg mer bildegalleri, gjerne akkurat sånn jeg har i dag, men at url'en blir oppdatert når man går til neste bilde, slik at jeg kan linke direkte til enkeltbilder i galleriet. Om det gir noen mening?

H

Lenke til kommentar

Fin side Tomsi men du må få oppdatert med noen nye bilder. Egentlig tenkte jeg mer bildegalleri, gjerne akkurat sånn jeg har i dag, men at url'en blir oppdatert når man går til neste bilde, slik at jeg kan linke direkte til enkeltbilder i galleriet. Om det gir noen mening?

H

Ja, jeg har vært litt sløv med oppdateringene, skal jeg innrømme. Det er mulig du må inn med en dedikert gallerimodul for å få til det du ønsker. Det er noe galleri greier i versjon jeg bruker også; men det er lenge siden jeg tittet på akkurat det.

Lenke til kommentar

XQD kortene mine har gått i oppløsning; siste 32GB kortet måtte ristes i biter ut fra kortleseren. Brutal pris på siste generasjon :( Synes å bla opp mellom 12.000 og 20.000 for 4 nye 64GB kort er litt i overkant.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

XQD kortene mine har gått i oppløsning; siste 32GB kortet måtte ristes i biter ut fra kortleseren. Brutal pris på siste generasjon :( Synes å bla opp mellom 12.000 og 20.000 for 4 nye 64GB kort er litt i overkant.

Hvorfor henger ikke prisene på et slikt produkt "på greip"? Hinsides all fornuft - når man får kort til noen hundringser som gjør samme nytta... ???

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Hvorfor henger ikke prisene på et slikt produkt "på greip"? Hinsides all fornuft - når man får kort til noen hundringser som gjør samme nytta... ???

Jeg bruker ikke XQD-minne selv, men jeg vil gjette på at svarene på dine spørsmål er: kvalitet, ytelse, stabilitet og den type ting. Jeg tipper at prisen henger på greip.

Lenke til kommentar

Helt enig hvem har egentlig bruk for 4 Gbit/s lesehastighet, bedre og kjøpe Transcend kort på eBay for 8 kroner stk.

Lenke til kommentar

Helt enig hvem har egentlig bruk for 4 Gbit/s lesehastighet, bedre og kjøpe Transcend kort på eBay for 8 kroner stk.

Når det koster 500 kroner for SD-kort med 2/3 av hastigheten, så vil jeg si det er et relevant poeng om det koster 3000-5000 for disse xqd-kortene.

AtW

Lenke til kommentar

Når det koster 500 kroner for SD-kort med 2/3 av hastigheten, så vil jeg si det er et relevant poeng om det koster 3000-5000 for disse xqd-kortene.

AtW

Ddt relevante poenget her må vel være at for den forholdsvis lille målgruppen som virkelig trenger de kvalitetene xqd leverer, så er det verdt det. Det store flertallet av oss klarer seg nok fint med mer normale produkter og som ligger i prissjikt vi syns det er verdt å betale.

Lenke til kommentar

Kvalitet som går i oppløsning? :roll:

Jeg har en helt annen teori: Det er praktisk talt bare to tilbydere av QXD (Sony og Lexar) der sistnevnte betaler høye lisenspriser for å få lov. Sandisk hadde vel også noen kort før, men de tror jeg har sluttet med QXD. Få tilbydere gir dårlig reell konkurranse og dermed ingen prispress. Når vi har et profesjonelt marked som "trenger" disse kortene (les: arbeidsgiver betaler) så kan de nesten prise kortene som de vil. At de bruker kvalitetskomponenter og tester kortene grundig tror jeg utgjør en mindre del av prisforskjellen. I tillegg kan ekstra høye marginer på QXD hos norske forhandlere utgjøre en ytterligere forskjell.

Forøvrig får du 64 GB QXD-kort (Sony 400/350 MB/s) for "bare" 208 $/stk hos B&H. Den norske prisen på ca 3000 kr/stk kan ikke forklares fult ut av mva (da ville de kostet ca 2200 kr). NB. husk at også B&H har marginer på prisen 209 $.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke XQD-minne selv, men jeg vil gjette på at svarene på dine spørsmål er: kvalitet, ytelse, stabilitet og den type ting.

Ikke glem "volum".

Prisen på xqd-kort vil nok falle ned mot prisen på tilsvarende speccede CF- og SD-kort over tid etter hvert som formatet blir mer utbredt. Akkurat nå er det relativt store kostnader til R&D og produksjonslinjer som skal fordeles utover på en relativt liten kundegruppe.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Volum er nok også et stikkord ja. QXD-kort på lager i Norge blir fort kostbare hyllevarmere dersom det kommer nye modeller av kortene. Jeg tror forresten ikke at QXD er i ferd med å bli mer utbredt. Kanskje det går samme vei med det som det gikk med Sonys mange Memorystick-formater?

Ellers, hvorfor er det så nødvendig med de aller raskeste kortene? Yter ikke de rimeligere modellene mer enn bra nok til alt dagens kamera kan takle? Andre QXD-kort koster noe mindre.

Ennå et par spørsmål på siden: Hvorfor ikke et par raske + et par trege dersom sistnevnte hovedsaklig blir liggende passivt som reservekort? Og hvorfor ikke 2x 128 GB i stedet for 4x 64 GB?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

AtW

Ddt relevante poenget her må vel være at for den forholdsvis lille målgruppen som virkelig trenger de kvalitetene xqd leverer, så er det verdt det. Det store flertallet av oss klarer seg nok fint med mer normale produkter og som ligger i prissjikt vi syns det er verdt å betale.

Alle produkt er verd det for folk som "virkelig trenger det uansett pris", men det sier ikke akkurat så mye.

AtW

Lenke til kommentar

Må si at jeg synes prisingen her er brutal. Noe bedre priser i USA, men så har man frakt. Ser ut til at man slippe unna ca 2.500 billigere (4*Sony 64GB; XQD 400 MB/s).

XQD kortene jeg har har fungert utmerket, problemet er at plastikken i front ved koblingen sprekker opp og faller av i små biter. Når nok har falt av så blir det problem. De har ikke blitt behandlet spesielt pent heller, men hadde forventet at minnekortene skulle dø elektronisk; ikke fysisk.

NB!

Hastighet er viktig; ingenting er kjipere enn buffer fylles når det ikke skal/må skje.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...