Nautica Skrevet 24. desember 2015 Del Skrevet 24. desember 2015 Her er et intervju med sjefen for Sigma og han's tanker. Lenke til kommentar
vnp Skrevet 24. desember 2015 Del Skrevet 24. desember 2015 Jeg syns det er en fin utvikling at folk tar bilder med mobilen. Sikkert mange som utvikler seg derfra og får foto som hobby og ender opp med å levere fantastiske bilder til slutt. Fordi det var morsomt å ta bilder. Om ikke mobilen deres hadde kamera, hadde de aldri fått den hobbyen. Jeg skulle ønske at det var sånn da jeg var ung, tenk så masse minner om ting man har glemt man da hadde hatt. De som tok bilder måtte bruke film og sende til fremkalling og vente … lenge. Sånn at når man så bildene, ja da hadde man egentlig alt glemt det. 3 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 24. desember 2015 Del Skrevet 24. desember 2015 Jeg syns det er en fin utvikling at folk tar bilder med mobilen. Sikkert mange som utvikler seg derfra og får foto som hobby og ender opp med å levere fantastiske bilder til slutt. Fordi det var morsomt å ta bilder. Om ikke mobilen deres hadde kamera, hadde de aldri fått den hobbyen. Jeg skulle ønske at det var sånn da jeg var ung, tenk så masse minner om ting man har glemt man da hadde hatt. De som tok bilder måtte bruke film og sende til fremkalling og vente … lenge. Sånn at når man så bildene, ja da hadde man egentlig alt glemt det. Kunne ikke vært mer enig, fra ca 1989 til 2008 har jeg ca ingen bilder å vise til. 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Opplevde noe rart i dag. Solgte noe verktøy/maskiner og kjøper må betale på forhånd, ca.1 time etter at avtalen ble inngått fikk jeg en telefon fra en type som ville kjøpe dette, jeg forklarte at det var solgt og at han får ringe tilbake i morgen hvis det ikke står solgt på annonsen "anser ikke som solgt før pengene er på konto", han sa at han kunne overføre penger umiddelbart hvis jeg ville det, men måtte forklare gjentatte ganger at dette var solgt. Sjekket opp telefonnummeret hans etterpå og det viser seg at han bor i samme gate som han som kjøpte verktøyet/maskinene, så jeg tror at de bare sjekket om jeg var seriøs og ikke var ute etter å lure forskjellige personer for penger. Dette var egentlig ikke så dumt påfunn for å sjekke seriøsiteten til selgere på finn.no og lignende plasser. 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Hvis det er noen som eier Sigma 50mm f/1.4 art og bruker Adobe Camera RAW vil programmet dektere Sigma'en som en Zeiss Milvus 50mm f/1.4. Adobe er klar over dette og vil rette på denne feilen ved neste generelle oppdatering av LR/PS. Lenke til kommentar
HSP Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 En del gode sportsbilder: http://www.vg.no/bildespesial/13573/ Når man er over gjennomsnittet interessert i både sport og foto så er det iallefall verdt å se... Henning Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Sportsbilder, ofte fra de store byråene er gøy, og en drøm å se på. Gleder meg allerede til neste OL! Det kjekke, fra Sochi var det vel, var at VG la ut dagens beste bilder hver dag. Så håper de gjør det neste gang også.VGs fotoavdeling har jo blitt flinke på å dele bilder og bildeserier. Både via Facebook og Instagram Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Da er Nikon D5 offisiell. Følger Matt Granger som er på pressekonferansen og deler info live HER Noen bekreftede features så langt: - Claimed AF and high FPS shooting exceeds all mirrorless offerings - Confirmed 4k video - Confirmed 153 AF points - 99 Cross type - Nikon have confirmed and announced the D5 - and also announcing another DSLR - into a brand new segment they call Mind opening photography... Ellers snakker ryktebørsen om en maks iso (ukalibrert) på over 3,2 millioner med høyeste kalibrerte på 102.400 Lenke til kommentar
se# Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 (endret) Da er Nikon D5 offisiell. Og D500! Endret 5. januar 2016 av se# Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 (endret) Whohoo! Endelig etterfølger til D300s - D500! http://www.dpreview.com/news/8529664044/here-at-last-nikon-announces-d500 10 fps og buffer på 200 Raw-filer! Endret 5. januar 2016 av Trondster 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Da er Nikon D5 offisiell. Følger Matt Granger som er på pressekonferansen og deler info live HER Noen bekreftede features så langt: - Claimed AF and high FPS shooting exceeds all mirrorless offerings - Confirmed 4k video - Confirmed 153 AF points - 99 Cross type - Nikon have confirmed and announced the D5 - and also announcing another DSLR - into a brand new segment they call Mind opening photography... Ellers snakker ryktebørsen om en maks iso (ukalibrert) på over 3,2 millioner med høyeste kalibrerte på 102.400 Jeg er på ingen måte ute etter å "ta" Nikon, eller noen av de andre produsentene. Utviklingen går sin gang og kommer nok ikke til å stoppe. Men er det flere som begynner å kjenne på at dette jaget begynner å bli litt...vel..."meh"...? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 (endret) Hehe, ser hva du mener rogkas. Samtidig er det tross alt slik markedsføring gjerne virker best - overbeviser man forbrukeren at sitt produkt er best, så får man solgt mest. Når det er sagt, så tror jeg de fleste produsenter, om ikke alle, bransjer ramser opp fra samme superlativliste. Endret 5. januar 2016 av Killswitch Lenke til kommentar
se# Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 ..... Men er det flere som begynner å kjenne på at dette jaget begynner å bli litt...vel..."meh"...? Det kan du jo si - og jeg er litt enig, men samtidig tror jeg nok de som lever av sportsbilder og naturbilder setter stor pris på ennå bedre autofokus, større buffer og flere bilder i sekundet selv om det er mer evolusjon enn revolusjon. Ser også at Nikon har fått på plass 4K video som sannsynligvis vil være standarden i løpet av kort tid, i hvert fall for råopptakene. Personlig synes jeg D500 er vel så interessant. Selv om jeg ikke har sett full spec ennå ser det ut som en 7D II-killer og Nikon er endelig på banen igjen i dette segmentet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Hvis du tenker på ISO, Rogkas, så er jeg helt enig. Jeg tror ikke det er særlig å hente på høyere ISO enn 100-200k på fullformat på grunn av fotonstøy. Selv hvis de klarer å få 15 trinn DR på ISO 100 og <1e- lesestøy er det ganske meningsløst på rundt 5 mikron piksler. Vi får nok se hvorfor etter hvert. Men mange fokuspunkter ser jeg nytte i. Også fps og 4k video, om enn litt mindre enn for antall fokuspunkter. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Whohoo! Endelig etterfølger til D300s - D500! http://www.dpreview.com/news/8529664044/here-at-last-nikon-announces-d500 10 fps og buffer på 200 Raw-filer! Wow! Den kom som lyn fra klar himmel. Hadde mistet troen på en erstatter for 3 år siden. Har egentlig ikke lest noe om det ennå, men det er spennende at D300s ble erstattet. (Mon tro hvor det ble av D400 navnet.. Kinesisk/Japansk overtro?) Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Hvis du tenker på ISO, Rogkas, så er jeg helt enig... Jeg tenker egentlig på hele greia. Ikke det at det ikke er imponerende at ingeniørene og designerne stadig vekk kommer opp med mer og mer, flere og flere, større og større, mindre og mindre...og ja, bedre og bedre...det er liksom bare litt "meh". For all del, det er ikke noe galt med det, og det er helt sikkert mange som jubler. Jeg syns bare det passet med "meh"... Lenke til kommentar
se# Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Følger Matt Granger som er på pressekonferansen og deler info live HER Ser på Matt Granger nå, lurer på hvem som sitter på D5 pressekonferanse og blitser en godt belyst scene. 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 (endret) Canon slår også på stortromma, hele 4 stk tradisjonelle powershot kompaktkameraer Forstår ikke helt vitsen, men de ser vel fortsatt et marked der. De har også presentert 4 videokameraer i mediumsegmentet. Endret 5. januar 2016 av Nautica Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Jøss verdens tregeste kameraprodusent kom med D500 !Første D400 rykte er datert 31 mai 2008 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Ifølge Matt Granger så sier specsene til D5 at den er begrenset til 3 minutt med 4K-video... AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå