Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Med mindre jeg vet hva du betalte kan jeg ikke kommentere om det er en bra pris.

 

men om jeg f.eks fikk Nikon AF-S VR Nikkor 300mm f2,8G IF-ED (31k) til under 18k så hadde jeg kalt det skampris, sånn ca, alt under 23k er et godt tilbud.

Bare for å ta en god historie.

 

For noen år siden, i de gode gamle filmdagene, var fotolæreren min på jakt etter et brukt Nikkor 300/2.8. Han forhørte seg litt rundt om kring på det brukte markedet, det var tross alt lenge før dotten eksisterte i det hele tatt. :)

 

Han fikk et tips fra en bekjent, forsvarets etteretningstjeneste skulle selge et Nikkor 300/2.0. Han var egentlig ikke interessert, 300/2.0 er jo abnorm, tross alt, men han ringte for å høre hva de skulle ha for vidunderet.

 

På tråden fikk han en person i materialavdelingen til forsvarets etteretningstjeneste. Objektivet var brukt på to spaningsoppdrag, og ellers ubrukt. Han fikk beskjed om at objektivet kom til å koste ganske mye.

 

Han fikk tilbud om å kjøpe objektivet for 15 000 kroner(!).

 

Han fikk prutet det ned til 12 000 kroner. :fun:

 

Det hører også med til historien at objektivet ble levert i original eske med originale plastposer rundt.

 

Hva koster det nytt?

Som allerede nevnt, rundt 200 000 kroner.

 

:!:

 

Ikke hat meg, men jeg tror ikke på deg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et helt greit design. Enkelt og oversiktelig, men ikke noe utover det. Du burde kanskje ha en header av noe slag, for å promotere navnet ditt litt mer, samt få designet litt mer interessant.

 

Husk å endre bakgrunnsfargen i Simpleview-galleriet ditt. Den burde vært grå, i likhet med forsiden og menyknappene.

 

Aylar! :)

 

Noen andre her som gamer AoC? Sånn heeeelt OT.

Nei, men var ganske keen en periode. Men tar alt for mye tid, og ville gjort meg altfor avhengig. Derfor jeg aldri har turt å starte med WoW. Men virker sykt kult da. Spiller du?

Lenke til kommentar
Ikke hat meg, men jeg tror ikke på deg...

Fins mange som ikkje har snøring kva dei sit på.

Spesielt innan gitarverda har eg fått med meg ein del slike historiar. Folk som finn '58 Gibson Les Pauls på loftet og sel dei gjennom rubrikkannonse i lokalavisa for 3000 zpenn.

Lenke til kommentar
Et helt greit design. Enkelt og oversiktelig, men ikke noe utover det. Du burde kanskje ha en header av noe slag, for å promotere navnet ditt litt mer, samt få designet litt mer interessant.

 

Husk å endre bakgrunnsfargen i Simpleview-galleriet ditt. Den burde vært grå, i likhet med forsiden og menyknappene.

 

Aylar! :)

 

Kan tenke Henrik ikke hadde noe imot 10fps da nei, kåte lille fjortissen :wee:

 

Skulle gitt mye for å knipset hun jeg og, helst i sin egen lille verden :D

 

Ikke hat meg, men jeg tror ikke på deg...

Fins mange som ikkje har snøring kva dei sit på.

Spesielt innan gitarverda har eg fått med meg ein del slike historiar. Folk som finn '58 Gibson Les Pauls på loftet og sel dei gjennom rubrikkannonse i lokalavisa for 3000 zpenn.

 

Jeg syns 3000,- for en gitar høres mye ut jeg òg...

 

Nå tror jeg vel staten vet hva de betalte for det?

 

Idèmyldring folkens!

 

Hva vil være beste domene for en hjemmeside for mine bilder?

 

kranglefant.no er ikke et alternativ, har ikek noe foretak som gir meg .no

 

Men seriøst, noen som har noen tips? Navnet er Marius Olsen, og jeg har tenkt på mariusolsen.com, men det vil være litt kjedelig, så noen som har tips?

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Basert på hva jeg selv har valgt, synes jeg ikke www.mariusolsen.com er så altfor dumt. Enkelt og konkret, og enkelt å huske for de flese. www.olsenfoto.com er jo et valg, og er ledig.

 

Trodde du hadde gitt opp webbasert portefølje, jeg. Vennligst ikke bruk ordet hjemmeside. Høres så fjortis ut. :p

 

Vil forsåvidt råde deg å bruke et annet design enn det utkastet du slang ut for en stund siden. Kjedelig. ;)

Lenke til kommentar
Et helt greit design. Enkelt og oversiktelig, men ikke noe utover det. Du burde kanskje ha en header av noe slag, for å promotere navnet ditt litt mer, samt få designet litt mer interessant.

 

Husk å endre bakgrunnsfargen i Simpleview-galleriet ditt. Den burde vært grå, i likhet med forsiden og menyknappene.

 

Aylar! :)

 

Kan tenke Henrik ikke hadde noe imot 10fps da nei, kåte lille fjortissen :wee:

 

Skulle gitt mye for å knipset hun jeg og, helst i sin egen lille verden :D

Piczer Aylar så mye jeg vil jeg.. :)

Lenke til kommentar
Basert på hva jeg selv har valgt, synes jeg ikke www.mariusolsen.com er så altfor dumt. Enkelt og konkret, og enkelt å huske for de flese. www.olsenfoto.com er jo et valg, og er ledig.

 

Trodde du hadde gitt opp webbasert portefølje, jeg. Vennligst ikke bruk ordet hjemmeside. Høres så fjortis ut. :p

 

Vil forsåvidt råde deg å bruke et annet design enn det utkastet du slang ut for en stund siden. Kjedelig. ;)

 

neida, blir proff denne gangen, iallefall litt. Får hjelp ;)

 

mrolsen.net er den kjedelige men opplagte.

 

vriompeis.net ?

fluemannen.net ?

nofliesonme.net ?

 

Tom

 

Nja, mr.olsen er enda fjernere enn mariusolsen, er jo andre enn dere som skal se den.

 

Tenkte å ta 4-5 stk, så trenger en del idèer...

Lenke til kommentar
Mhm, jeg kjenner hun. :p

 

Ja, så bildene ligger hvor?

 

Kan tenke Henrik ikke hadde noe imot 10fps da nei, kåte lille fjortissen :wee:

Huh? Jeg er da ingen fjortiss! :tease:

 

Og jeg heter JAN Henrik!

 

Nei så gammel er du ikke ennå :p

 

Jan lan, petter pan...

 

Du reagerte på alt utenom "kåte" og "lille" :hmm:

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...