flageborg Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Har i dag funnet ut at å kjøpe blekkpatronen online ikke er så enkelt hvis patronen er ødelagt. Reklamasjon? Lenke til kommentar
polljen Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Anser meg selv på nivå 5, men sliter med abstinenser etter mange år der jeg har vært smittet av nivå 2 (en avhengighet jeg prøver å komme meg ut av ), men ville nok vært mest "lykkelig" på nivå 4 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Har i dag funnet ut at å kjøpe blekkpatronen online ikke er så enkelt hvis patronen er ødelagt. Reklamasjon? Det er dessverre det de forlanger, andre ville bare sendt meg en ny patron. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 (endret) Har i dag funnet ut at å kjøpe blekkpatronen online ikke er så enkelt hvis patronen er ødelagt. Må sende returforespørsel, vente opptil 2 dager på svar, så sende den ødelagte patronen i retur, og vente på en konklusjon for og så vente på en ny vare, så det vil ta opptil 7 arbeidsdager før jeg kan bruke skriveren igjen. Fikk idag godkjent retur av produktet til 138.- og må betale portoen på 119.- som jeg i ettertid får refundert samt at de etterhvert må sende meg en ny fargepatron. Det står i skjemaet at jeg skal skrive det ut og legge den ved varen, blir ikke lett når jeg ikke har fargepatron Endret 3. november 2015 av Nautica Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 (endret) I vennegjengen har vi en masse bilder fra sosiale lag som hver enkel har tatt, men disse ønsker vi å samle. Er en del turer hvor det gøy om alle kan se hva hverandre har knipset. En gratis nettside som enkelt lar alle laste opp bilder fra mobil og pc er ønsket. Tips? Endret 7. mai 2018 av Krølle Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Jeg endte med å kjøpe Lexars løse CF-kortlesere til deres arbeidsstasjon. De er enda langt fra like tight som CF-sporene i kameraene mine, men såvidt jeg har lest meg fram til, så finnes det ikke noen særlig bedre alternativer. Sånn forøvrig: Finnes det ikke noen tilbud på Adobe CC lenger? Er nødt til å skaffe meg Premiere CC, men har CS6 Design Standard fra før, og har abonnert på LR CC og PS CC i et par år til den fine samleprisen deres. Før var det noen tilbud på CC når man hadde CS6-produkter, men finner dem ikke. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Dropbox koster jo litt i lengden. Noen som kan anbefale en tjeneste/nettside? Gjerne også med mulighet for video. Er ikke Dropbox gratis? ...men du får bare 5 gb da... Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Dropbox koster jo litt i lengden. Egentlig ikke.....for dere har vel ikke planer om å dele bildene i full oppløsning? 1024px er fornuftig uansett, også pga. bruk på andre nettsteder som fjasboka og forum. Framtiden er flere pixler....men ikke ennå Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 foto.no HACKET....igjen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Vet ikke jeg.. får opp sertifikat feil, samt at siden er treg til å laste inn. Kan det være server problemer som ligger til grunn for dette? Lenke til kommentar
fox Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Trenger bare et kjapt råd av dere her Jeg har Nikon d7000 og skal ta noen babybilder for broren min, hvilket objektiv er mest egnet til dette? Jeg tenker kanskje macro, stemmer det? Såfall hvilket macro objektiv? Jeg skal stikke innom scandinavianphoto senere idag og kjøpe noen utstyr. Til info; Jeg har altså 35mm, 50mm, 85mm og fisheye. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 (endret) Makro er hvis du skal ta bilder av kun en liten flik av øret eller lignende. Bruk 50mm'en din, du - den er utmerket. 85mm er også topp, og gjerne 35mm. Du kan evt kjøpe en ekstern blits du kan rette i tak og vegger for å få mer lys, men noe makroobjektiv trenger du ikke her. Heller skikkelig blits her - optikken har du allerede. Til normale portrettbilder ville jeg normalt anbefalt 50mm og spesielt 85mm'en, men til små barn har man ofte kortere fokusavstander, og så er 35mm også fin. Endret 6. november 2015 av Trondster Lenke til kommentar
fox Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 (endret) Makro er hvis du skal ta bilder av kun en liten flik av øret eller lignende. Bruk 50mm'en din, du - den er utmerket. 85mm er også topp, og gjerne 35mm. Du kan evt kjøpe en ekstern blits du kan rette i tak og vegger for å få mer lys, men noe makroobjektiv trenger du ikke her. Heller skikkelig blits her - optikken har du allerede. Til normale portrettbilder ville jeg normalt anbefalt 50mm og spesielt 85mm'en, men til små barn har man ofte kortere fokusavstander, og så er 35mm også fin. Takker og bukker for svaret ditt! Hvilket lysstudio anbefaler du? Jeg har budsjett på 5000-7000kr og kan gå opp til 10.000kr hvis det er nødvendig, men rundt 5000-7000kr er ønskelig. Kanskje den? http://www.scandinavianphoto.no/produkt/1002686099/elinchrom/d-lite-rx-one-softbox-set-el-20843-sett-m-2-lamper-og-softbokser eller http://www.scandinavianphoto.no/produkt/1005871098/elinchrom/blixtpaket-d-lite-rx-one-3-head-set Endret 6. november 2015 av Fox Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Makro er hvis du skal ta bilder av kun en liten flik av øret eller lignende. Bruk 50mm'en din, du - den er utmerket. 85mm er også topp, og gjerne 35mm. Du kan evt kjøpe en ekstern blits du kan rette i tak og vegger for å få mer lys, men noe makroobjektiv trenger du ikke her. Heller skikkelig blits her - optikken har du allerede. Til normale portrettbilder ville jeg normalt anbefalt 50mm og spesielt 85mm'en, men til små barn har man ofte kortere fokusavstander, og så er 35mm også fin. Takker og bukker for svaret ditt! Hvilket lysstudio anbefaler du? Jeg har budsjett på 5000-7000kr og kan gå opp til 10.000kr hvis det er nødvendig, men rundt 5000-7000kr er ønskelig. Kanskje den? http://www.scandinavianphoto.no/produkt/1002686099/elinchrom/d-lite-rx-one-softbox-set-el-20843-sett-m-2-lamper-og-softbokser eller http://www.scandinavianphoto.no/produkt/1005871098/elinchrom/blixtpaket-d-lite-rx-one-3-head-set Du trenger ingen av de. Portrettbilder kan du med hell ta i nærheten av et vindu. I ditt tilfelle altså en baby. Legg den rett ved siden av et vindu med dempet lys, gjerne når det er overskyet. Alternativ kan du trekke for en gardin som demper sterkt lys. Sett opp noe hvitt på motsatt side av babyen, hva som helst egentlig (papir/pute/etellerannet) som reflekterer lyset tilbake på motsatt side av vinduet. Da skal du kunne få fin belysning uten å bruke en krone...:-) Er det mørkt ute, så kommer du langt med en enkel blits som du kan ta av kamera og fyre av enten med kabel eller fjernstyring. Denne blitsen retter du mot noe som reflekterer blitslyset. Altså nest-billigst løsning. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Jaja, tok bare over to år å redigere ferdig mappen "augustfest 2013"... 2 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Jeg har Nikon d7000 og skal ta noen babybilder for broren min.... Til info; Jeg har altså 35mm, 50mm, 85mm og fisheye. Har du f/1.4 versjoner av nevnte objektiver? Så klarer du deg greit med naturlig lys og D7000... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Eller f/1,8, for den saks skyld. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 ...eller f/4...jeg har brukt det med helt fine resultater også. Må bare ha litt mer lys inn gjennom vinduet og gå litt nærmere hvis man ønsker smalere dybdeskarphet...:-) Er det ikke nok lys så får jeg øke ISO litt, det fungerer det også. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Sigma 20mm f/1,4 ART får knallgode testresultater hos SLRgear. http://slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/1832/cat/30 http://www.imaging-resource.com/news/2015/11/06/sigma-20mm-f-1.4-art-lens-review-slrgear 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå