Simen1 Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Hehe, jeg ville bare poengtere at de tre nevnte/ryktede objektivene er tre av veldig mange. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 En veldig godt forklart video: Lenke til kommentar
tow Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Da blir det fotografering av Justin Bieber neste uke. Note to self: husk ørepropper! Husk å poste en selfi med Justin her i tråden.... Tror jeg skal fokusere på å få de rette bildene heller Selfie, or it didn't happen Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Det er ikke bare kamerautstyr som har øket i pris, blekkpatroner har øket redikalt i pris. Ga 89.- for noen måneder siden og bestilte i dag samme patron for 138.-, og prisen var ikke billigere andre plasser, den eneste som ikke har øket prisen er Clas ohlson, men grunnen er nok at de i utgangspunktet tar 168.- for samme patron og har gjort det de siste par årene Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Det er ikke bare kamerautstyr som har øket i pris, blekkpatroner har øket redikalt i pris. Ga 89.- for noen måneder siden og bestilte i dag samme patron for 138.-, og prisen var ikke billigere andre plasser, den eneste som ikke har øket prisen er Clas ohlson, men grunnen er nok at de i utgangspunktet tar 168.- for samme patron og har gjort det de siste par årene Valutaen er nok ikke på vår side nå, og kroner ser nok ut til å bli enda svakere. Vi bør nok regne med dyrere produkter i årene som kommer...:-) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Valutaen er nok ikke på vår side nå, og kroner ser nok ut til å bli enda svakere. Vi bør nok regne med dyrere produkter i årene som kommer...:-) Produktkostnadene mine har steget med 23% det siste 1 1/2 året gjennomsnittlig og jeg tror ikke det stopper med det. For min del får jeg håpe at råvareprisene globalt faller så ikke hovedmaterialene jeg bruker blir alt for dyre. Men uansett så er det kipt og måtte betale mer og mer for en vare/tjeneste. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Valutaen er nok ikke på vår side nå, og kroner ser nok ut til å bli enda svakere. Vi bør nok regne med dyrere produkter i årene som kommer...:-) Produktkostnadene mine har steget med 23% det siste 1 1/2 året gjennomsnittlig og jeg tror ikke det stopper med det. For min del får jeg håpe at råvareprisene globalt faller så ikke hovedmaterialene jeg bruker blir alt for dyre. Men uansett så er det kipt og måtte betale mer og mer for en vare/tjeneste. Vi får håpe at oljeprisen stabiliserer seg på et høyere nivå og at det kan bli gjort tiltak for å få valuta tilbake til nivået vi hadde for et års tid siden. Råvareprisen dropper nok neppe. Tipset mitt står; jeg tror vi må regne med høyere pris i kroner på produkter i årene som kommer...dessverre... Lenke til kommentar
CFM Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Skal ha to kompaktkameraer som er enkle i bruk, men samtidig gir god bildekvalitet. De skal brukes til å ta bilder av begravelser for å lage minnebøker fra seremoniene. Har fått tips om Sony RX100 III. Disse koster nå ca. 6500kr. Er det noen andre kameraer jeg også burde se på? Det er viktig at de takler dårlig lys uten at det blir altfor mye støy og de må være enkle i bruk. Det er hovedsakelig ikke fotointeresserte som skal bruke dem. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Synes RX100 III er litt mellom to stoler helt personlig. RX100 II for value, Pana LX100 for kvalitet. AtW Lenke til kommentar
se# Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Bilder i dårlig lys er alltid en utfording, selv for folk som kan en del om foto. Jeg tror ikke du finner noe som er lettere å bruke enn RX100 III, men LX100 er muligens et hakk bedre på optisk kvalitet. Det finnes også noen andre modeller som ligger å tilsvarende nivå, for eksempel Canon G7 X som ligner mye på RX100, men ikke har fått like gode karakterer på "brukervennlighet". Det har imidlertid litt større zoomområde og får bra omtale for bildekvalitet. Canons nye G5 X er også et alternativ, men tror ikke det er i butikkene ennå. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 I og med at det først og fremst er brukervennlighet som er viktigst her så er vel kanskje da RX100 det beste valget virker det som. Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Ikke alltid like lett å være naturfotograf.... https://www.facebook.com/mott.blog/posts/1061954200495273 Tror den funker for dere som evt ikke er på fjesboka... Been there, done that.. Oktober05_ 1193 by Anders, on Flickr 3 Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 (endret) Designet og 3D printed lens hood for min Helios 40-2: La den også like greit for salg her - tviler ekstremt på at noen blir solgt - men gøy å prøve Endret 26. oktober 2015 av GCardinal Lenke til kommentar
TGB Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 (endret) Designet og 3D printed lens hood for min Helios 40-2: DSC05771 1.jpg La den også like greit for salg her - tviler ekstremt på at noen blir solgt - men gøy å prøve Den så da bra ut Du bør eksperimentere med erstatnings-solblender til AF-S 70-200mm f/2.8 VR II (den originale er håpløs; spesielt i portrettmodus og motlys). Det må være et stort marked med tanke på hvor dårlig den originale er. Endret 26. oktober 2015 av TGB Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 CIPA-tallene viser at dslr har økt i salget i forholdt til speilløse, i fjor var det 2-1 og i år er det 3-1 enheter. Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Designet og 3D printed lens hood for min Helios 40-2: DSC05771 1.jpg La den også like greit for salg her - tviler ekstremt på at noen blir solgt - men gøy å prøve Kult, printer du den ut selv eller er det et annet selskap som står for selve printingen? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 CIPA-tallene viser at dslr har økt i salget i forholdt til speilløse, i fjor var det 2-1 og i år er det 3-1 enheter. Får ikke de tallene til å harmonere med grafen? AtW Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 ... Kult, printer du den ut selv eller er det et annet selskap som står for selve printingen? Har printer hjemme som jeg printer mens jeg utvikler modeller - også når den er ferdig bruker jeg å bestille fra shapeways da man får et mye bedre finish på de. ... Takk! Ja, du sier noe der - hadde jeg hatt Nikon utstyr så hadde jeg nok prøvd det. Har kun A7 og faste manuelle objektiver 1 Lenke til kommentar
tow Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 CIPA-tallene viser at dslr har økt i salget i forholdt til speilløse, i fjor var det 2-1 og i år er det 3-1 enheter. Får ikke de tallene til å harmonere med grafen? AtW Ca 900 000 mot ca 300 000, det er da ganske nært 3:1? 1 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 CIPA-tallene viser at dslr har økt i salget i forholdt til speilløse, i fjor var det 2-1 og i år er det 3-1 enheter. Får ikke de tallene til å harmonere med grafen? AtW Ca 900 000 mot ca 300 000, det er da ganske nært 3:1? Den delen ser jeg og men "i fjor var det 2:1" ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå