Nautica Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Noen som har hørt om objektivmerket "Mitakon" ? Uansett så har de noen "gromme" objektiver og lanserer snart en 135mm f/1.4. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 (endret) Joda, Mitakon har jeg hørt om før. I det siste mest i forbindelse med deres 50mm f/0,95 til Sony E (APS-C og FF) og 42,5mm f/1,2 til mFT. Kult at de lanserer en ultrarask 135mm også. Jeg er spent på både vekt og pris, men kunne ikke tenkt meg en sånn selv da jeg synes AF er veldig viktig på et sånt objektiv og vekta sikkert er ganske drøy. Endret 18. oktober 2015 av Simen1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Canon viser frem noe de kaller “Turbulence Removal” i den nye 250mp sensoren. 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Ser ut som USA nå skal registrere absolutt alle dronebruker/eiere. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Canon har tatt patent på en litt merkelig søker. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Nå er prisen og vekta på Mitakon 135mm f/1,4 avslørt. 3 k$ og 3 kg. Endret 19. oktober 2015 av Simen1 Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 3kg ja... trooor jeg fortsatt satser på 135 f2 L til Canon om jeg skal ha den brennvidden 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Dustin Abbott har testet den nye Tamron 35mm f/1.8 Di VC USD og synes det er et "gøyalt" objektiv. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Det ble ikke Sony A7 II........eller RX100 i løpet av 1 uke med fotomesse....selv om det fristet.....myyyye Mitt neste kamera ligner veldig på denne http://youtu.be/snEIjWR4lQw Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 (endret) 3kg ja... trooor jeg fortsatt satser på 135 f2 L til Canon om jeg skal ha den brennvidden En annen mulighet er å bytte AF mot IS. Samyang 135mm f/2,0 (550$, 820 gram) + FF Pentax K/Sony A7 II-serien. PS. De som skal ha Mitakon 135mm f/1,4 bør skynde seg. Det skal vist bare produseres 100 eksemplarer og kun på forhåndsbestilling. Endret 21. oktober 2015 av Simen1 Lenke til kommentar
johome Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 The reliable Korean newspaper Asiae reports that Samsung will completely shut down the entire digital camera business. Developers personnel were moved to the smart phone or medical division. Samsung also stopped all marketing campaigns and the samsungcamera.com site (no updates since months). Kilde Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 The reliable Korean newspaper Asiae reports that Samsung will completely shut down the entire digital camera business. Developers personnel were moved to the smart phone or medical division. Samsung also stopped all marketing campaigns and the samsungcamera.com site (no updates since months). Kilde Det er i såfall dårlige nyheter. De begynte endelig å få litt sving på NX systemet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Hmm, kan det være at dette er et tegn på at markedet utrolig nok begynner å bli enig med min påstand, om at APS-C er det formatet som er "minst riktig", dvs det faller imellom to stoler, mFT for smått, FF for høyeste kvalitet? AtW Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 (endret) Hmm, kan det være at dette er et tegn på at markedet utrolig nok begynner å bli enig med min påstand, om at APS-C er det formatet som er "minst riktig", dvs det faller imellom to stoler, mFT for smått, FF for høyeste kvalitet? AtW Det kan se slik ut - ihvertfall for speilløse systemer. Og for de produsentene som ikke hopper på µ-4/3, de går for 1" sensoren som smått; men da mest som platform for kompaktkamera. Det eneste APS-C systemet som har tyngde er vel Fuji X systemet. Endret 22. oktober 2015 av tomsi42 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 (endret) The reliable Korean newspaper Asiae reports that Samsung will completely shut down the entire digital camera business. Developers personnel were moved to the smart phone or medical division. Samsung also stopped all marketing campaigns and the samsungcamera.com site (no updates since months). Kilde Synd, men har egentlig forventet at noen produsenter avslutter kameraproduksjonen, tror vi vil se flere utover årene som avslutter kameraproduksjonen eller reviderer dette sterkt. Hadde faktisk trodd at Sony ville blitt førstemannen som satte slåa på døra, godt jeg ikke inngikk et veddemål på dette Endret 22. oktober 2015 av Nautica Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 (endret) Leica annonserte et "nesten" fullformat kamera for et par dager siden Leica SL (Type 601) Highlights: 24MP Full-Frame CMOS Sensor Leica Maestro II Image Processor Internal DCI 4K Video & V-Log L Gamma 0.66″ 4.4MP 0.8x Electronic Viewfinder 2.95″ 1.04M-Dot LED-Backlit Touchscreen Contrast AF System with 49 Fields Up to 11 fps Shooting and ISO 50000 Two SD Card Slots; 1.3″ Top LCD Screen Weather-Resistant Milled Aluminum Body Built-In Wi-Fi Connectivity and GPS Leica SL 601 VS Canon 5Dr. Endret 23. oktober 2015 av Nautica Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 (endret) Hmm, kan det være at dette er et tegn på at markedet utrolig nok begynner å bli enig med min påstand, om at APS-C er det formatet som er "minst riktig", dvs det faller imellom to stoler, mFT for smått, FF for høyeste kvalitet? Hva skal de velge de som vil ha maksimal kvalitet til prisen av mFT, uten å prioritere kompakthet? F.eks de som foretrekker ergonomien til typiske APS-C dslr og har 5000 kr de vil bruke på det. Jeg mener APS-C har en fin plass i markedet, men at 1,6x (Canon) og 1,7x (Sigma) og 1,3x (Canon) crop er meningsløst ettersom all 3. parts APS-C optikk er optimert for 1,5x. Folk betaler jo ofte mye mer for et ekstra blendertrinn på mFT så hvorfor ikke bare gå for en sensorstørrelse større i stedet for? f/4 optikk til APS-C er jo ofte billigere enn f/2,8 optikk til mFT. Ekvivalent brennvidde og blender i den grad man finner gode sammenligninger. Det sagt skulle jeg gjerne sett APS-C med 4:3 sideforhold eller multi aspect sensor (4:3, 3:2, 16:9) med mulighet for å velge format i ettertid (all info i råfila). Endret 23. oktober 2015 av Simen1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 <snip> Hvem er det som er ved sine fulle 5 som betaler 72000 kr for et speilløst hus? Er det bare fordi det heter LEICA? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 <snip> Hvem er det som er ved sine fulle 5 som betaler 72000 kr for et speilløst hus? Er det bare fordi det heter LEICA? Så vidt jeg vet selger Leica alt de klarer å produsere, så det er nok mange som setter større pris på skikkelig godt håndverk. Jeg er ikke selv en av disse, og har samme utstyr som du har i din profil, bortsett fra at jeg var ved mine fulle 5 og ikke har på langt nær så mange, eller så gode/dyre, objektiver som du har...:-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Joda, men dette er bygd opp over tid.. Men, jeg mener at det er noe annet å hive ut 72000 kr med en gang på et speilløst hus! Det er to forskjellige verdener i min verden det.. Stiller meg sterkt tvilende til at dette Leica huset er bedre enn Fujifilm sine selv om de har cropsensor, eller Sony sine speilløse FF hus.. Og da koker det ned til merke, og merket alene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå