Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal jeg jammen skryte av min lokale elkjøp (Nittedal)

Leverte inn pcen etter en systemkræsj etter en oppdatering av win 7 for en liten stund siden, siden det var en liten stund siden sist back-up leverte jeg den inn for å få ut dataene på disken (visste at HD var frisk og rask, hadde ikke vært kjempekrise da de fleste bildene ligger på Flickr, men var villig til å betale litt for de jeg ikke hadde der, samt RAW-filene). Å få ut dataene hadde vært en enkel jobb, men å få fikset systemet igjen var visst verre.

Da jeg hentet den i dag fikk jeg vite at at de hadde brukt 6-7 timer på pcen, og vel vitende om at timespris for slikt er 900 kroner så jeg tusenlappene fly forbi. Jeg forbredte forsvarstalen, for de skulle ta kontakt med meg for kostnadsoverslag, noe de aldri gjorde.

Men da jeg lurte på hva dette kom på, da de at jeg skulle få det til "klargjøringsgebyr", nemlig 995 kroner. Det betalte jeg med glede. Alle filer jeg ba de hente ut er intakte.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sigma har også lansert et objektiv, 20mm f/1.4 art.

Det blir nok fantastisk til astrofoto siden det skal være spesielt designet for å bekjempe coma, men det blir neppe billig. Mye eksotisk glass og en vekt på hele 950 gram. Tør tippe at det passerer introprosen på både 50, 35 og 24mm ART.

Sigma sa seg imponert over at Canon hadde tatt fra dem tronen som vidvinkelkongene, med sin 11-24mm i et intervju hos imaging resource for en stund siden. Det ante meg at de hadde noe flott i den sjangeren under utvikling.

Lenke til kommentar

Gikk egentlig og lekte med tanken på å plukke opp 24/1,4 Art på messetilbudet til Scandinavianphoto, men 20 mm er egentlig mer interessant. Om det er 300 g mer interessant er jeg dog ikke helt sikker på  :hmm:

Det som i hvert fall er sikkert er at det er liten vits å ha begge to.

Lenke til kommentar

Tidenes frekkeste henvendelse fikk jeg tidligere i dag; en representant fra et produksjonsselskap ønsket å bruke bildene mine gratis mot a jeg ble kreditert. Jeg blir en smule provosert over slike mennesker; spesielt når det er produksjonsselskap som ruller i penger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Etter flere samtaler med Adobe fikk jeg beskjed om at de ville gjøre tilgjengelig den "gamle" import funksjonaliteten i Lightroom; den som kom inn i siste versjon var hårreisende dårlig. Det hjelper å klage! :)

Edit:

Egentlig ikke så farlig om det er ny eller gammel så lenge den nye fikses; men den nye er ekstremt treig; og mangler nesten all funksjonalitet. Liker dårlig trenden med å dumme ned software så kraftig at det blir ubrukelig.

Endret av TGB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter flere samtaler med Adobe fikk jeg beskjed om at de ville gjøre tilgjengelig den "gamle" import funksjonaliteten i Lightroom; den som kom inn i siste versjon var hårreisende dårlig. Det hjelper å klage! :)

Edit:

Egentlig ikke så farlig om det er ny eller gammel så lenge den nye fikses; men den nye er ekstremt treig; og mangler nesten all funksjonalitet. Liker dårlig trenden med å dumme ned software så kraftig at det blir ubrukelig.

Takk!!!

Lenke til kommentar

Hva velger man om man har et D750 og vil ha et fastobjektiv i området rundt 30-35mm uten å tømme kontoen, selge kona og pantsette høyrearmen?

Du kjøper AF-S 35mm f/1.8 :)

Fantastisk optikk til prisen; gratis er det ikke, men veldig god kvalitet - sammenligner man mot f/1.4 utgaven så er det gratis (under 1/3 av prisen).

Lenke til kommentar

Hva velger man om man har et D750 og vil ha et fastobjektiv i området rundt 30-35mm uten å tømme kontoen, selge kona og pantsette høyrearmen?

Med D750 så ville jeg valgt objektiv som står teknisk på høyde med kamerahuset.....

post-226353-0-10362600-1445067883.jpg

post-226353-0-10362600-1445067883_thumb.jpg

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...