Nautica Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Er det noen av dere som vet om Japan Photo har stor forskjell i pris i butikk og på nett? Ser det objektivet jeg vil ha inne så jeg kan jo bare dra og kjøpe det, men ikke hvis det koster 300,- mer, da venter jeg heller et par dager. Det kan variere mye, et objektiv jeg ville ha var forskjellen på ca. 1200.- Det du kan gjøre er og bestille på nett "via tlf." og spørre om du kan hente i butikk. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 DxO One-kameraet har fått bilder i sin "Super Raw"-modus i dpreviews sammenligningsverktøy. Observasjoner om Super Raw: - Skikkelig kroma på venstre side - sikkert desentrert objektiv. - Seriøse mengder aliasing-artifacts - falske detaljer, ligner på tidlig Raw-konvertering av Fujis sensorer, kombinert med aggressiv støyfjerning. - Man burde egentlig ha Super Raw-varianten på to trinn høyere ISO enn de andre for å få fair sammenligning - det er jo fire skudd satt sammen. - Veldig aggressiv støyfjerning - støy fjernet og så resultatet skarpet opp, resulterende i falske detaljer. - Alt, alt for hardt skarpet opp sammenlignet med de andre kameraene. - Super Raw-varianten holder ekstremt bra på fargeinformasjon, selv opp på 51200 ISO! Imponerende fjerning av fargestøy! Eksempel på falske detaljer - haka til John Lennon begynner å se feil ut allerede på ISO 400, og blir enda verre oppover - her foretrekker jeg den "vanlige" versjonen helt opp til ISO 6400. Lenke til kommentar
tow Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Se på meg så kul jeg er, jeg som ikke tok bilder av månen. 1 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Jeg fikk det for 30,- billigere enn hvis jeg hadde kjøpt det på nettet, pga. frakt! Så jeg betalte vel 1299,- eller noe. 3 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Jeg fikk det for 30,- billigere enn hvis jeg hadde kjøpt det på nettet, pga. frakt! Så jeg betalte vel 1299,- eller noe. Så bra!....sånn opplever jeg det på Elkjøp også... Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Rakk til og med å snike meg med på oktoberPARTY! 6 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Reikan har lansert neste generasjon av FoCal, et kalibreringsverktøy for kamera/objektiver. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 (endret) Er dette et eksempel på normal håndtering av fotoutstyr? Se ca. 43sek. Endret 5. oktober 2015 av flageborg Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Noe spesielt du tenkte på? Med unntak av at han ikke setter på lokket så virker det jo relativt "normalt"? AtW Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 (endret) Er dette et eksempel på normal håndtering av fotoutstyr? Se ca. 43sek. ... Ja, det er veldig mange proff-fotografer som ikke gidder å på objektiv-dekselet. Hvorfor skal man det - bagen er jo polstret i bunnen også. Endret 5. oktober 2015 av tomsi42 Lenke til kommentar
tow Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Er dette et eksempel på normal håndtering av fotoutstyr? Se ca. 43sek. ... Ja, det er veldig mange proff-fotografer som ikke gidder å på objektiv-dekselet. Hvorfor skal man det - bagen er jo polstret i bunnen også. Objektivdekselet i ytre ende, ja, men på bajonettfatningen? Der er det ofte åpent inn mot innsiden av objektivet, det lokket lar jeg ikke være av lengre enn tiden det tar å montere objektivet på kameraet eller sette på lokket igjen. En fotograf som synder der er ikke mye profesjonell i innstilling, etter min mening. 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 (endret) Objektivdekselet i ytre ende, ja, men på bajonettfatningen? Der er det ofte åpent inn mot innsiden av objektivet, det lokket lar jeg ikke være av lengre enn tiden det tar å montere objektivet på kameraet eller sette på lokket igjen. En fotograf som synder der er ikke mye profesjonell i innstilling, etter min mening.Jeg er ikke sikker på om det har så mye å si hvis fotografen passer på å lukke bagen rask mellom byttene. Tror nok at proff-objektiver tåler slik behandling. Ikke at jeg hadde behandlet utstyret mitt på den måten, selv. Jeg setter alltid på bakdekselet, og som oftest front-dekselet. Endret 5. oktober 2015 av tomsi42 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Selv om bagen er polstret og tett så vil det vel på sikt komme støv og sånt inn bak der, eller? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Selv om bagen er polstret og tett så vil det vel på sikt komme støv og sånt inn bak der, eller? Det vil det vel på sikt gjøre uansett antar jeg? AtW Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Selv om bagen er polstret og tett så vil det vel på sikt komme støv og sånt inn bak der, eller? Det vil det vel på sikt gjøre uansett antar jeg? AtW Haha, joda, men det går vel fortere uten deksel på tenkte jeg . Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Jeg reagerer også på at han ikke bruker dekslene, men jeg antar han gjør det til vanlig og kun kutter det ut for å få mindre fikling i videoen. Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Har og sett fotografer som setter objektivene rett på bakken uten deksler..Men noen anser vel dette kun som verktøy, og ikke som for min del, spart og spart, for å kjøpe det jeg ønsket meg mest og behandler utstyret deretter, som noe av det mest verdifulle jeg eier Derfor ble det stor ergelse og noen dårlige dager da jeg oppdaget etter et fotooppdrag at glasset over fokusindikatoren på 70-200en hadde fått en sprekk Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Nå har adobe kommet med en oppgradering på CC "2015.2" og LR6 "6.2" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Denne var bare fantastisk!! Lenke til kommentar
johome Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Det var vel omtrent samme konkluksjon K Rockwell kom frem til - sånn pluss minus da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå