Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så mye at Sigma'en er dårligere på f/8 og f/11 enn Canon'en er på f/2.8... :wallbash:

Så det du sier er at du har lagt ut objektivet til en pris langt over det du ga sjøl. I tillegg sier du mer eller mindre rett ut at objektivet suger. Jaja, noen selger er du kanskje ikke? Jeg får i alle fall ikke så lyst til å kjøpe det!

Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer eller kunnskaper om Europeiske Reiseforsikringer og stjålet kamera? Innbrudd i hotellrom.. D300 med påmontert 17-55mm f/2.8 og 4GB CF-kort pluss SB-800 blits fra bagen ble tatt med. Leste at man får erstatning på opp til 10 000kr. Gjelder det for hvert enkelte gjenstand, eller det enkelte tilfellet? Noen med lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
Drøyt at en en zoom er bedre enn fastoptikk i den klassen...

Bedre og bedre - du ville ikke ha sett forskjell.

 

 

Canonen er lik over hele, ingen grunn til å bruke Canonen på annet enn f/2.8

Det stemmer, men tenk på dybdeskarphet også.

 

Jaja, noen selger er du kanskje ikke?

Jo, det er jeg faktisk. :)

 

Men jeg selger det ikke på Akam uansett, så.. ;)

 

Sigma 120-300mm så jo bare latterlig dårlig ut i forhold til Canon-en.

Ja. Men det sier mer om Canonen enn om Sigmaen. :D

Lenke til kommentar
Noen som har erfaringer eller kunnskaper om Europeiske Reiseforsikringer og stjålet kamera? Innbrudd i hotellrom.. D300 med påmontert 17-55mm f/2.8 og 4GB CF-kort pluss SB-800 blits fra bagen ble tatt med. Leste at man får erstatning på opp til 10 000kr. Gjelder det for hvert enkelte gjenstand, eller det enkelte tilfellet? Noen med lignende erfaringer?

Du får gå inn på hjemmesidene deres å sjekke. Antageligvis er det nok 10000.- totalt?

Lenke til kommentar
Drøyt at en en zoom er bedre enn fastoptikk i den klassen...

Bedre og bedre - du ville ikke ha sett forskjell.

 

Ser ut til at de der er ganske like på like blendere, men sigmaen har mer CA, altså du kjøpte et dårlige objektiv i Sigmaen...

 

Canonen er lik over hele, ingen grunn til å bruke Canonen på annet enn f/2.8

Det stemmer, men tenk på dybdeskarphet også.

 

På fuglefoto er dybdeskarpheten det siste du vil tenke på at som oftest hele fuglen blir skarp uansett, + at bakgrunnen er mye finere.

 

Jaja, noen selger er du kanskje ikke?

Jo, det er jeg faktisk. :)

 

Men jeg selger det ikke på Akam uansett, så.. ;)

 

Lefdal selger teller ikke... Vil si det er lite smart å snakke dritt om et objektiv man selger, selv om det er på foto.no, skal ikke mye til før en bruker leser dette her, og så leser den på foto.no, eller motsatt.

 

Jeg fant igjen Jamm ved en tilfeldighet på foto.no da jeg lette etter en 17-55mm/2.8

 

 

Sigma 120-300mm så jo bare latterlig dårlig ut i forhold til Canon-en.

Ja. Men det sier mer om Canonen enn om Sigmaen. :D

 

Ikke nødvendigvis, da Sigmaen har mye CA selv til Zoom å være.

Lenke til kommentar
Med mindre jeg vet hva du betalte kan jeg ikke kommentere om det er en bra pris.

 

men om jeg f.eks fikk Nikon AF-S VR Nikkor 300mm f2,8G IF-ED (31k) til under 18k så hadde jeg kalt det skampris, sånn ca, alt under 23k er et godt tilbud.

Bare for å ta en god historie.

 

For noen år siden, i de gode gamle filmdagene, var fotolæreren min på jakt etter et brukt Nikkor 300/2.8. Han forhørte seg litt rundt om kring på det brukte markedet, det var tross alt lenge før dotten eksisterte i det hele tatt. :)

 

Han fikk et tips fra en bekjent, forsvarets etteretningstjeneste skulle selge et Nikkor 300/2.0. Han var egentlig ikke interessert, 300/2.0 er jo abnorm, tross alt, men han ringte for å høre hva de skulle ha for vidunderet.

 

På tråden fikk han en person i materialavdelingen til forsvarets etteretningstjeneste. Objektivet var brukt på to spaningsoppdrag, og ellers ubrukt. Han fikk beskjed om at objektivet kom til å koste ganske mye.

 

Han fikk tilbud om å kjøpe objektivet for 15 000 kroner(!).

 

Han fikk prutet det ned til 12 000 kroner. :fun:

 

Det hører også med til historien at objektivet ble levert i original eske med originale plastposer rundt.

 

Jeremy, my arm's come off!

 

 

 

 

:lol:

Episk episode.

Lenke til kommentar
Med mindre jeg vet hva du betalte kan jeg ikke kommentere om det er en bra pris.

 

men om jeg f.eks fikk Nikon AF-S VR Nikkor 300mm f2,8G IF-ED (31k) til under 18k så hadde jeg kalt det skampris, sånn ca, alt under 23k er et godt tilbud.

Bare for å ta en god historie.

 

For noen år siden, i de gode gamle filmdagene, var fotolæreren min på jakt etter et brukt Nikkor 300/2.8. Han forhørte seg litt rundt om kring på det brukte markedet, det var tross alt lenge før dotten eksisterte i det hele tatt. :)

 

Han fikk et tips fra en bekjent, forsvarets etteretningstjeneste skulle selge et Nikkor 300/2.0. Han var egentlig ikke interessert, 300/2.0 er jo abnorm, tross alt, men han ringte for å høre hva de skulle ha for vidunderet.

 

På tråden fikk han en person i materialavdelingen til forsvarets etteretningstjeneste. Objektivet var brukt på to spaningsoppdrag, og ellers ubrukt. Han fikk beskjed om at objektivet kom til å koste ganske mye.

 

Han fikk tilbud om å kjøpe objektivet for 15 000 kroner(!).

 

Han fikk prutet det ned til 12 000 kroner. :fun:

 

Det hører også med til historien at objektivet ble levert i original eske med originale plastposer rundt.

 

Hva koster det nytt?

Lenke til kommentar
Med mindre jeg vet hva du betalte kan jeg ikke kommentere om det er en bra pris.

 

men om jeg f.eks fikk Nikon AF-S VR Nikkor 300mm f2,8G IF-ED (31k) til under 18k så hadde jeg kalt det skampris, sånn ca, alt under 23k er et godt tilbud.

Bare for å ta en god historie.

 

For noen år siden, i de gode gamle filmdagene, var fotolæreren min på jakt etter et brukt Nikkor 300/2.8. Han forhørte seg litt rundt om kring på det brukte markedet, det var tross alt lenge før dotten eksisterte i det hele tatt. :)

 

Han fikk et tips fra en bekjent, forsvarets etteretningstjeneste skulle selge et Nikkor 300/2.0. Han var egentlig ikke interessert, 300/2.0 er jo abnorm, tross alt, men han ringte for å høre hva de skulle ha for vidunderet.

 

På tråden fikk han en person i materialavdelingen til forsvarets etteretningstjeneste. Objektivet var brukt på to spaningsoppdrag, og ellers ubrukt. Han fikk beskjed om at objektivet kom til å koste ganske mye.

 

Han fikk tilbud om å kjøpe objektivet for 15 000 kroner(!).

 

Han fikk prutet det ned til 12 000 kroner. :fun:

 

Det hører også med til historien at objektivet ble levert i original eske med originale plastposer rundt.

 

Hva koster det nytt?

Som allerede nevnt, rundt 200 000 kroner.

 

:!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...