fo2re Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Funnet ut av 12-40mm PRO n til Olympus holder til både dette hvis jeg får kava meg med, samt Berlin i slutten av mnd.Keep it simple stupid sa en eller annen en eller annen gang. Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Jeg har valget mellom fotovandring i Arendal eller båtrace i Arendal den dagen, så blir nok båtrace. Det kan selvsagt blandes, ved å registrere seg, og så dra på båtrace..om reglene fortsatt er slik. Men får se.. Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Minner om Nasjonalt Fototreff på lørdagen. Det blir første gang jeg deltar i Tønsberg denne gangen Kan forøvrig anbefale at dere legger turen til Tønsberg i år - det er vikingskipfestival der i helgen Ei i klassen min skal være med i Tønsberg og spurte om jeg ville være med, men jeg har ikke helt kommet til noen konklusjon . Hvis været er greit er det jo en god anledning til å hoppe ut av komfortsonen! Det er svært komfortabelt å være med på fotovandringen også Min første gang i fjor, gikk litt sammen med gruppen underveis men tuslet mest for meg selv eller med 2-3 andre. Det er været da, som du påpeker .. I Tønsberg du også, eller et annet sted? Ja, det blir vel kanskje at man henger sammen et par stykker.. Ei i klassen min skal være med i Tønsberg og spurte om jeg ville være med, men jeg har ikke helt kommet til noen konklusjon . Hvis været er greit er det jo en god anledning til å hoppe ut av komfortsonen!Det som er fint med Nasjonal Fotovandring er at det er ikke er noe stress, så jeg anefaler alle som kan, å delta. Været skal være brukbart i følge yr. Etter litt stalking så tror jeg faktisk du er forlovet med hun i klassen min, hvis navnet hennes begynner på C og du har en del bilder av henne i fotostreamen din . Hva er en god taktikk da, allroundobjektiv eller har dere med sekk og alternativer? Ja, tenkte i Tønsberg da Morsomt å se ansiktene bak forumprofilene, kjenner bare en to-tre brukere totalt her på diskusjon (såvidt jeg vet) Tror jeg går for allround, kanskje et manuelt fastobjektiv til kreative utfordringer Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Skjønte ikke helt om man MÅ forhåndspåmelde eller om vi bare kan møte opp? Hvis været er og tror jeg at jeg og ei venninne blir med . Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Fant ikke noe sted å forhåndspåmelde, så jeg håper det går å bare stiller opp. Mener jeg gjorde det i fjor Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 I Tønsberg, så er det bare å møte opp. Jeg tror generelt at det er bare å møte opp; det har bare vært i Oslo at man måtte forhåndspåmelde seg. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Hadde fått det for meg at de helst ville man skulle det, men har nok bare lest litt feil. http://www.tonsbergkameraklubb.no/?p=8344 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Det står ingen sted noe om at en må melde seg på i forkant hverken i Oslo eller generelt, og jeg finner heller ikke noe sted der det er mulig. Det står bare at en må melde seg til registrering mellom 10 og 11 i Oslo, en behøver ikke en gang å stille selv, men kan få andre til å gjøre det for seg. Er det noen som skal være med her i Oslo? Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Fotoknudsen kjører en del gode tilbud på print på diverse materialer t.o.m i morgen klokken 11 http://www.fotoknudsen.no/tilbud/bilder-og-bildeprodukter 2 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Fnu. Nydelig nordlys over Trøndelag, og jeg sitter fast på hv-øvelse ti mil fra fotoutstyret mitt Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Nordlys over Nittedal også nå her jeg står i åkeren Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Fnu. Nydelig nordlys over Trøndelag, og jeg sitter fast på hv-øvelse ti mil fra fotoutstyret mitt Takk for tipset forresten. Selv om det er et stykke fra Trøndelag til Nittedal fikk du meg til å ta en liten kjøretur. Ble noen helt greie bilder. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1681743&p=22750978 Lenke til kommentar
se# Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Mimring på The Luminous Landscape. Drøyt 40 minutters video med Michael Reichmann, Brooks Jensen og Kevin Raber. https://www.youtube.com/watch?t=4&v=kug0nQFWsTc Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Zeiss kommer med en nye serie objektiver, og navnet blir "Milvus" Og her er bilder av prototypen på Canon 600mm DO. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Minner om Nasjonalt Fototreff på lørdagen. Det blir første gang jeg deltar i Tønsberg denne gangen Kan forøvrig anbefale at dere legger turen til Tønsberg i år - det er vikingskipfestival der i helgen Mer info om vikingfestivalen finner dere her. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 (endret) Zeiss kommer med en nye serie objektiver, og navnet blir "Milvus" Virker som en ny innpakning av eksisterende optikk, samt nye versjoner av 50/1,4 og 85/1,4, som hadde noen svakheter. Nye versjoner av 50/1,4, 85/1,4, samt klassikerne 21/2,8 og 35/2, og Makro-Planar 50/2 og 100/2. 135/2 blir nok etterhvert annonsert i Milvus-versjon. Betal-sidene hos Lloyd Chambers har anmeldelser: http://diglloyd.com/blog/2015/20150910_0930-ZeissMilvus.html 50/1,4 sample images hos PhotographyBlog: http://www.photographyblog.com/previews/zeiss_milvus_50mm_f1_4_photos/ Endret 11. september 2015 av Trondster Lenke til kommentar
se# Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Og her er bilder av prototypen på Canon 600mm DO. Jeg kontakter julenissen umiddelbart. Lenke til kommentar
tow Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 (endret) Zeiss kommer med en nye serie objektiver, og navnet blir "Milvus" Og her er bilder av prototypen på Canon 600mm DO. Er det flere enn meg som har problem med å tro at dette er et 600 mm objektiv? Det kan ikke være stort mer en 300 mm langt. Sier ikke at det er umulig, men rart er det. Endret 11. september 2015 av tow Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Er det flere enn meg som har problem med å tro at dette er et 600 mm objektiv? Det kan ikke være stort mer en 300 mm langt. Sier ikke at det er umulig, men rart er det. Duh - det er et teleobjektiv - definisjonen på en teleobjektiv er "et objektiv med brennvidde høyere enn den fysiske lengden på objektivet". Lenke til kommentar
tow Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Er det flere enn meg som har problem med å tro at dette er et 600 mm objektiv? Det kan ikke være stort mer en 300 mm langt. Sier ikke at det er umulig, men rart er det. Duh - det er et teleobjektiv - definisjonen på en teleobjektiv er "et objektiv med brennvidde høyere enn den fysiske lengden på objektivet". Hehe, ikke helt, men jeg skjønner jo at det er lenge siden objektivene var like lange som brennvidden. Det stemmer med forhåndssnakket, da, BR-objektivet skal være 30% kortere enn det gamle, som er ca 450 mm. Det er bare litt vanskelig å oppfatte sånn med en gang. Absolutt interessant, da, sånn rent teoretisk, det er ikke noe jeg kommer til å kjøpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå