tomsi42 Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Jeg tenker at PDAF sensor integrert i bildebrikken er mest interessant for de som vil fortsette å bruke gamle objektiver. Mens DFD er teknologien for fremtiden. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Bah - autofokus. Sånne derre nymotens greier. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Bah - autofokus. Sånne derre nymotens greier. Så bra at speilløs også har masse fine funksjoner også for MF AtW Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Her er forresten en liten test av ørten telekonvertere stablet i serie. Ikke overraskende ganske labert resultat, men sannsynligvis bedre enn "digital zoom".Jeg har den gamle utgaven av Canon 70-200/2.8 uten IS, og har konkludert med at 1.4x TC på denne kan brukes til nød; 2x TC bruker jeg ikke på dette objektivet. 70-200/2.8 i siste utgave klarer seg bedre, men har heller ikke her blitt helt fornøyd. På 300/2.8 (siste utgave) sliter jeg med å se forskjell på kvaliteten med og uten 2x TC. Begge TCene er siste utgave fra Canon. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Det er bare gøy med sammenligninger av "digital zoom" og TC. Jeg har inntrykk av at det er litt hipp som happ hva som kommer best ut. Det skal sies at forbrukerklasse lange zoomer ikke bruker å være spesielt gode på full tele de heller så det er ikke nødvendigvis bedre enn å bruke TC på en kortere tele eller "digital zoom" på den samme. Skal man ha skikkelig kraftig tele med overlegen kvalitet kommer man ikke unna at titusenlappene får vinger å gå på. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 (endret) I dag har Canon lansert en ny blits, 430 EX III RT. Den har bla. Innebygget fjernkontrollen og er radiofjernkontroll Kompatibel. Endret 8. juli 2015 av Nautica Lenke til kommentar
johome Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 (endret) Finaleplass til Thomas Morel i Hasselblad masters med disse bildene Redigert Endret 9. juli 2015 av johome 3 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Finaleplass i Hasselblad masters med disse bildene Det fortjener du virkelig !! Hver og ett av disse bildene er av så høy kvalitet at vet om flere fotografer som hadde solgt bestemora si mot å hatt ett av disse tre i portfolioen sin. Lenke til kommentar
HSP Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Finaleplass i Hasselblad masters med disse bildene Gratulerer! Jeg fant bare det øverste, så det fikk min stemme. Hvilke kategorier er de andre i? Henning Lenke til kommentar
johome Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Huff , jeg ordla meg hvis litt feil da jeg skrev det innlegget. Det er nok ikke meg som er med i konkurransen , er faktisk ikke engang i nærheten av det nivået 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Finaleplass til Thomas Morel i Hasselblad masters med disse bildene <snip> Redigert Er det bare meg eller dette kompositter? Spesielt det med skiskytteren? Lenke til kommentar
HSP Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Finaleplass til Thomas Morel i Hasselblad masters med disse bildene <snip> Redigert Er det bare meg eller dette kompositter? Spesielt det med skiskytteren? Søkte opp det i sta og det virker som hun (Ann Kristin Flatland) faktisk hopper gjennom en snøføyk mens hun fyrer av for å få til dette bildet. Link: http://www.nrk.no/sognogfjordane/slik-har-du-aldri-sett-vikja-for-1.8033491 Henning Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 (endret) Sikkert bra at noen tar seg litt ferie fra arbeidslivet https://www.youtube.com/watch?v=ObVC6rn64JU Endret 12. juli 2015 av Nautica Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Sikkert bra at noen tar seg litt ferie fra arbeidslivet https://www.youtube.com/watch?v=ObVC6rn64JU Noen som har misforstått når de inkluderer videoer fra den geniale Mehdi Sadaghdar - han gjør det med vilje!!https://youtube.com/user/msadaghd Anbefaler varmt å kikke på videoene hans! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Noen som har misforstått når de inkluderer videoer fra den geniale Mehdi Sadaghdar - han gjør det med vilje!!https://youtube.com/user/msadaghd Anbefaler varmt å kikke på videoene hans! Som alt annet på nettet er det enkelte (mange) som nyter godt av andres arbeid. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Nå har Canon tatt patent på noe de kaller "hexa pixel cmos af", det kan sikker være interessant for dere som følger med på dette. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 The Digital Picture har nå testet den nye 50mm f/1.8 STM og er fornøyde, anbefaler og bytte ut hvis man har den gamle 50mm f1/8, kan også erstatte f1/4 utgaven hvis man ikke er veldig avhengig av og bruke f1/4 hele tiden. Lenke til kommentar
johome Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Unusual Canon patent describes self-lubricating DSLR body cap We’ve shared a number of patents from Canon recently, but its latest might just take the cake for the most interesting. Canon has apparently filed a patent for a DSLR body cap that lubricates the lens mount. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Kan ikke si jeg har sett mange rustne eller utslitte fatinger, bortsett fra et par artikler på akam om kameraer som hadde falt i sjøen og blitt funnet etter lang tid. Hva er poenget med smøringen? Kun PR? Ren snake oil? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 (endret) Kan ikke si jeg har sett mange rustne eller utslitte fatinger, bortsett fra et par artikler på akam om kameraer som hadde falt i sjøen og blitt funnet etter lang tid. Hva er poenget med smøringen? Kun PR? Ren snake oil? I følge CanonRomors er det kanskje for og smøre gummipakningen/o-ringen på L-objektiver, de har for vane og sprekken etter en tid. Ideen er nok med et "selvsmørende plastdeksel" at du sliter av et mikropisk lag med plast som legges igjen på kamerafatningen for enklere og bytte objektiver uten og få forurensinger. Endret 16. juli 2015 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå