Nelson09 Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 1 år gammel Sigma 105mm f2.8 EX DG Macro, hva er det verdt? tilbud på en nå men usikker hva den er verdt, samt noen som har erfaring med denne? http://www.japanphoto.no/sigma-105mm-f-28-ex-dg-os-hsm-for-canon?source=japanphoto_prisjakt#.VYQ5bUakhPY denne Har OS versjonen. Den selges for 2795 på Scandinavian Photo i disse dager. Godt fornøyd, litt treg AF i forb med annen bruk enn macro. Ville ikke bet mer enn 2000 i lys av det Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 den med os? det er jo også os dette^^ Sigma 105mm f/2.8 EX DG OS HSM for Canon Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 (endret) Jeg gjorde en "god fotografisk" ting i dag. Jeg og Tassen var ute, og da vi gikk over en åpen plass kom det en rytter imot. En nabojente som skulle trene hesten sin. Tassen tok først litt "av", så jeg satt meg ned og så på mens hun red forbi i sirkler. Så ropte jeg til henne og spurte om det var greit at jeg satt der med Tassen og lot ham bli vant til hesten. For han småbjeffet og rykket i tauet hver gang de red forbi. Hun syns det var ok. og sa noe om at det var fint for hesten også. Iallefall, da Tassen var helt rolig, og kikket andre plasser da de red forbi så ga jeg meg. Så ropte jeg til henne at jeg "godt kunne ta noen bilder og sende til far hennes", som er en barndomsvenn av meg. Da jeg gikk innom dem for å få epostadressen de skulle sendes til, så sa dem at hun jenta var litt "skuffet" over at de hadde så få bilder av hesten og henne. -- Ja.. og da jeg sendte dem skrev jeg at "ingen av dem er jo akkurat blinkskudd", og at om de ønsket noen blinkskudd så kan jeg godt ta det også. Endret 19. juni 2015 av pybalto 2 Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 den med os? det er jo også os dette^^ Sigma 105mm f/2.8 EX DG OS HSM for Canon leste bare teksten din jeg, der står det ikke noe OS Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Tok en sjangs jeg, var bokstavelig talt 30-40 sek gange unna, testa det kjapt og likte det, kjøpte for 2k ^^Så da har jeg sigma 35mm 1.4 art, denne blir nok mest brukt, og så 50mm 1.8 (nifty fifty) og så sigma 105 2.8 macro til litt av hvert ^^Må bare få skaffa meg en fotosekk igjen nå da:P Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Så da har jeg sigma 35mm 1.4 art, denne blir nok mest brukt, og så 50mm 1.8 (nifty fifty) og så sigma 105 2.8 macro til litt av hvert ^^ Må bare få skaffa meg en fotosekk igjen nå da:P En fin kombo - 35mm + 105mm - selg 50mm så har du penger til fotosekken.... Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 50mm 1.8 er vel bare verdt 400-500kr brukt? så er mer nytte i å ha den i backup tror jeg 1 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 http://www.amazon.com/Case-Logic-DCB-309-Camera-Backpack/dp/B004JMZPK0/ref=lp_3346201_1_8?s=photo&ie=UTF8&qid=1434734759&sr=1-8denne så helt grei ut, noen som kan anbefale noe greit noe på amazon.com ? har veeeldig grei frakt via jobben fra usa så null stress med at de f.eks ikke sender til norge, evt. andre sjapper enn amazon Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 DxO skulle jo fremstå med nøytrale sensortester og så klarer de kunststykket å både utfordre troverdigheten ved å sitte på begge sider av bordet og å jukse på sensortesten av sitt eget kamera. Ingen andre kamera har til dags dato kunne stacke sammen flere eksponeringer for å jukse opp resultatet. Her har vi fått en digital hest som passer sin digitale havresekk. Det DxO bruker er en velkjent metode for å få renere bilder som gjerne krever etterbehandling og helst bruk av stativ. Klarer de å gjøre det i kameraet automatisk har jeg ingen problemer med det, men hvis det for eksempel ikke virker i dårlig lys pga for lang eksponering er det å lure kundene. Edit: Ser ut til at de oppgir sensorscore med og uten SuperRaw. Det er flere kameraer som kombinerer flere eksponeringer (Hasselblad MS-serien, Olympus EM5 mark II og Pentax K-3 II). Det er først og fremst for oppløsning, men jeg ser ikke bort fra at det også hjelper på bildestøyen. Jeg ser heller ikke helt den store prinsippielle forskjellen på om man kombinerer bildene i kameraet eller på PCen. Man kan jo for eksempel ta hundre eksponeringer med ISO 12800 og få knallgod støyytelse. Hvor skal grensen gå? Hva sier egentlig disse tallene? Det eneste fornuftige er å ekskludere superraw (og all annen bildestacking) fra resultatlista. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 (endret) ...noen som kan anbefale noe greit noe på amazon.com ? Endret 19. juni 2015 av flageborg Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 (endret) Skal ha ryggsekk, ikke messengerbag. Jeg fant National Geographic NG A5270, men sliter med å finne noen som har den in stock i usa edit, fant en auksjon på ebay, yay Endret 19. juni 2015 av Bjørnli Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 ITavisen skriver litt om DXO-one, er kun til iPhone og du må bruke DXO sin egen programvare. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 (endret) Her er noen ubehandlet bilder tatt med Canon EOS 5Ds with the Zeiss Otus 85mm f/1.4, imponerende. Endret 19. juni 2015 av Nautica Lenke til kommentar
se# Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Det eneste fornuftige er å ekskludere superraw (og all annen bildestacking) fra resultatlista. Jeg har ikke hørt om noen som gjør dette i kameraet tidligere, men ser DxO skriver at noen mobiler allerede bruker teknologien. Det Hasselblad, Olympus og Pentax gjør er jo primært for å øke oppløsningen ved å flytte på sensoren. Økt oppløsning vil jo også kunne gi en positiv effekt på støy, men det DxO gjør er vel helektronisk og kan gjøres mye raskere. Når man stacker bilder reduseres støy, og kan DxO gjøre det raskt nok til at det er effektivt for håndholdt bruk vil jeg si det er en ganske nyttig funksjon, og mye mer tilgjengelig enn å sette kameraet på stativ, ta 4-5 like bilder og så merge de i Photoshop. Så gitt at det virker er dette en fin måte å få bedre kvalitet fra en relativt liten sensor. Om de bør oppgi det i DxO-scoren er en annen sak. Der er jeg enig at det virker uryddig å operere med scrore 70-85 siden SuperRAW ikke ser ut til å være for generell bruk. http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/image-averaging-noise.htm Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 (endret) Noen som lurer på hvordan 5Ds ser ut innvendig ?, lensretails har defragmentert et eksemplar og kommenterer byggekvaliteten underveis. SummaryOutside of the stuff we already know about the new Canon cameras, there were not many surprises looking inside, and the few surprises we had were positive. There was Canon's usual very clean design and layout. There were incremental improvements in the engineering, like the separated I/O system, more robust tripod mount assembly, and improved inner tapes and shields. I have a little concern about the lens release pin, but it probably will not be an issue. After all, I'm known to be paranoid. Endret 19. juni 2015 av Nautica Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 (endret) På tide med litt nostalgimusikk igjen Endret 19. juni 2015 av Nautica Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 (endret) Sigma 24-35mm f2 DG Art... http://www.sigmaphoto.com/article/sigma-corporation-announces-worlds-first-f2-zoom-lens-for-full-frame-cameras Endret 19. juni 2015 av KristianJV Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 meh, hadde den vært 1.4 såh.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Jeg har en allerede, bare at den stopper ikke på 24mm, den går helt ned til 18, har ennå større blender og fungerer fint på fullformat i området 24-35mm. Om ca et halvt år regner jeg med å ha den montert på et fullformat kamerahus med stabilisering. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Her er noen ubehandlet bilder tatt med Canon EOS 5Ds with the Zeiss Otus 85mm f/1.4, imponerende.Grei mulighet til å croppe der ☺ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå