Trondster Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 RX100 mkIII vs mkIV: er spent på evt forskjell på bildekvaliteten med den nye sensoren, og jeg må prøve ny og gammel søker side ved side for å se hvor viktig forskjellen blir for meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Hvilke nettsteder bruker Elitefoto eller Japanfoto m.v. når de skal sjekke opp prisen på brukt fotoutstyr? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Hvilke nettsteder bruker Elitefoto eller Japanfoto m.v. når de skal sjekke opp prisen på brukt fotoutstyr? https://www.random.org/dice/?num=3 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Canon har ny softvare til gps senderen GP-E2 og trådløs-senderen WFT-E7A, så er det noen som har disse enheten kan det værer greit og oppdatere dem. Ser også ut som 5D S og R har begynt og komme i butikkene i USA så da har vi nok disse snart her på berget også. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 12. juni 2015 Del Skrevet 12. juni 2015 Sitter her og kikker på FotoVideo (Scandinavian Photo) sine messetilbud og ser at Fujifilm har en cashback-kampanje som startet 1. juni og går til og med 31. august. Selv om det er X-T1 jeg vurderer så kikker jeg litt på de objektivene som også er omfattet av kampanjen, og i den listen finner jeg 55-200 objektivet jeg nettopp har kjøpt og tenker at her er det litt penger å hente. Sjekker så mailboksen for jeg kjøpte det vel akkurat i starten av kampanjen? Men mailen gir meg ett slag i trynet. JP sendte objektivet 28/5 og jeg hentet det på posten 30/5, så det var 850 kr tapt på grunn av hastverket mitt med å handle objektiv. Greit nok så var jeg da ikke klar over kampanjen, var JP det på det tidspunktet? Kanskje stod det på JP sine sider og jeg overså det p.g.a. min hastverk. Uansett så er det akkurat nå noe surt å tenke på! Lenke til kommentar
JPstoney Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Sjekker så mailboksen for jeg kjøpte det vel akkurat i starten av kampanjen? Men mailen gir meg ett slag i trynet. JP sendte objektivet 28/5 og jeg hentet det på posten 30/5, så det var 850 kr tapt på grunn av hastverket mitt med å handle objektiv. Greit nok så var jeg da ikke klar over kampanjen, var JP det på det tidspunktet? Kanskje stod det på JP sine sider og jeg overså det p.g.a. min hastverk. Uansett så er det akkurat nå noe surt å tenke på! Hei Polljen, Kan ikke svare på om vi visste om selveste kampanjen i forveien eller ikke, veldig avhengig av kommunikasjonen fra leverandørsiden, noen gang vet vi, noen gang ikke. Det som er viktig her er att vi ofte kan hjelpe med sånne caser hvis det handler seg om få dager før eller etter, lå oss prøve! Ta enten kontakt med kundeservice eller i denne tilfelle direkte med kampanje ansvarlig [email protected] så kan vi snakker med leverandøren. Stephan 4 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Sjekker så mailboksen for jeg kjøpte det vel akkurat i starten av kampanjen? Men mailen gir meg ett slag i trynet. JP sendte objektivet 28/5 og jeg hentet det på posten 30/5, så det var 850 kr tapt på grunn av hastverket mitt med å handle objektiv. Greit nok så var jeg da ikke klar over kampanjen, var JP det på det tidspunktet? Kanskje stod det på JP sine sider og jeg overså det p.g.a. min hastverk. Uansett så er det akkurat nå noe surt å tenke på! Hei Polljen, Kan ikke svare på om vi visste om selveste kampanjen i forveien eller ikke, veldig avhengig av kommunikasjonen fra leverandørsiden, noen gang vet vi, noen gang ikke. Det som er viktig her er att vi ofte kan hjelpe med sånne caser hvis det handler seg om få dager før eller etter, lå oss prøve! Ta enten kontakt med kundeservice eller i denne tilfelle direkte med kampanje ansvarlig [email protected] så kan vi snakker med leverandøren. Stephan Takk for det Stephan, skal vurdere det. Jeg vil bare presisere at jeg i mitt innlegg ikke var ute etter "å ta" JP, men at det bare var ett lite spontant "hjertesukk" når det gikk opp for meg at jeg handlet objektivet et par dager for tidlig 1 Lenke til kommentar
JPstoney Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Det hadde jeg forstått slik, ingen fåre:-) Og selv om det hadde vært ment på negativt måte, så måtte vi leve med det, det er vel en åpent forum her for åpne og til dels offensive innlegg, vi tåler det! Fortsatt god helg Stephan 1 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Da har jeg "bestilt" meg sigma 35mm 1.4 ART samt http://www.japanphoto.no/induro-adventure-m-hode-akb1#.VX7wRkakhPZ fant de til ok bruktpriser så slo til *gleder meg* Lenke til kommentar
se# Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Dette er seriøst sært: http://rolleiflex.us/collections/rollei-tlrs-and-accessories Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 (endret) LensProToGo, et firma i USA som leier ut kamerautstyr ble frastjålet utstyr for ca. en halv million dollar. Har man store verdier burde man legge en GPS-tracker i en av eskene, så utrolig enkel og finne/få igjen gjenstandene, og det koster ikke mye heller. Egentlig burde man legge en tracker i kamerabagen sin her på berget også. Endret 15. juni 2015 av Nautica Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 (endret) Og idag tidlig blir 35mm'rn og stativet sendt, satser på at posten går smertefritt fra bergen til halden og at jeg har det imorgen xDvet ikke om noen andre liker humoren i digital rev, men noen ganger digger jeg de:denne f.eks: 9 Species of Amateur Photographer Endret 16. juni 2015 av Bjørnli 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 (endret) Tok et par bilder av noe arbeid i et kjapt sammensatt "studio" Og sånn ser "studioet" mitt ut Endret 16. juni 2015 av Nautica 1 Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Jeg trenger kamera som kan filme i 60fps, eller gjerne langt mer, i full HD, som også tar imot mine Nikon-objektiv. Hva er billigste og beste løsning? Jeg har fram til nå brukt et Sony NEX6, men det tar kun opp i 50fps. Lenke til kommentar
se# Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Jeg trenger kamera som kan filme i 60fps, eller gjerne langt mer, i full HD, som også tar imot mine Nikon-objektiv. Hva er billigste og beste løsning? Jeg har fram til nå brukt et Sony NEX6, men det tar kun opp i 50fps. Du får typisk 50fps på modeller solgt i Europa, 60 fps på samme modell solgt i USA. Dette har med frekvens i strømnettet å gjøre, og indirekte PAL/NTSC. Noen kameraer lar deg velge mellom 25/30 og 50/60, men har ikke oversikt over hvilke. Mulig A6000 også, men endringen kan være nyttet til valg av videosystem. Ellers har noen av Nikons nyere speilreflekser mulighet for 50fps så du kan sjekke disse også. Hjelper ikke det heller kan du sjekke Panasonics modeller, men igjen er du avhengig av at kameraet lar deg bytte til 60fps selv om det er solgt i Europa. Merk også at du kan få "striper" som ruller over bildet hvis du bruker kunstig lys med 25 Hz og har kameraet stilt til 60, men det avhenger av lyskilden. Lenke til kommentar
LarsØ Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 På Canon kan du velge mellom 25/50 om du velger PAL og 30/60 om du velger NTSC som videosystem. Er vel gjerne det samme på Nikon også. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 DigitalrevTV testet Samsung NX500 og den slår bla Canon 5D Mark III på video så skjer ting. Lenke til kommentar
johome Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Og NX500 bruker jo bare crop av sensoren. NX1 bruker hele sensoren og er like bra/bedre enn GH4. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 På Canon kan du velge mellom 25/50 om du velger PAL og 30/60 om du velger NTSC som videosystem. Er vel gjerne det samme på Nikon også. På Sony NEX-6 kan man ikke velge - den er låst fra fabrikken. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Canon G3X var vel egentlig annonsert i januar, men det har ikke skjedd noe før nå. Her er spesifikasjonene. 20mp 1″ Sensor 25x Zoom (24-600mm f/2.8-5.6) 5cm (2″) focus distance for macro Weathersealed Wifi NFC 1080p Video Manual Control 3.2″ Tilting LCD Touchscreen 4x Digital Zoom Built-in Flash SD Cards Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå