Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan man trekke tilbake pengene etter at man har fått en tom eske?

Ja. Og viss man er dum nok til å bestille av en som kun har negative erfaringer så blir man jo selvfølgelig svindla.

 

Ebay kan gi veldig positive erfaringer. Og bedrifter legger også ut annongser der.

Endret av Alastor
Fjernet ting som går på person istedenfor sak.
Lenke til kommentar
Kan man trekke tilbake pengene etter at man har fått en tom eske?

Ja. Og viss man er dum nok til å bestille av en som kun har negative erfaringer så blir man jo selvfølgelig svindla.

 

Om man kan trekke tilbake penga på en tom eske, så kan man vel og trekke tilbake penga på en full eske? Dvs at man kan svindle andre veien og, skaffe seg utstyr uten å betale.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Så, selv om du vet at IS ikke funker på stativ, så brenner du av, la oss si 15k +- (jeg vet ikke hva du betaler) på et IS objektiv?

Ja, det gjør jeg. Uansett så svir jeg jo bare av mellomlegget mellom det jeg selger Sigmaen for (12k) og det jeg kjøper 2.8L IS for. Og ikke si at det ikke er verdt minst 10k (selv om det ikke er det jeg legger mellom), for da har du ikke prøvd begge... :)

 

Planer om å hunte fugler håndholdt?

Mange av mine tidligere fuglebilder er tatt håndholdt, blant annet mange opptak som er gjort fra båt, så ja - det har jeg planer om. Men Sigmaen har ikke hindret meg i det, så det er ikke kun på grunn av IS jeg bytter..

 

Om du kjøper brukt, og kjempebillig, tenkt over at det kan være en grunn til at det selges billig?

Tja, det er vel en (god) grunn til at det selges billig, men ikke på den måten du tror (dårlig behandlet, mangler / feil).

 

Om du har kjøpt Sigmaen av samme person vet du vel hva du kan forvente deg.

Har aldri vært noe i veien med Sigmaen, så jeg skjønner ikke hvor du vil...?

 

Håper bare for din egen skyld det ikke er Ebay du sitter på...

Haha, nei, jeg gjør nok ikke det du.. ;)

 

kan du ikke bare si hvilken pris du har betalt da? Skambillig er 50% i mine øyne, ca, vet ikke hva du legger i ordet.

Tja, 50% av 19000 er 9500, som forøvrig er en dritbra pris. Men ikke skambillig. Og nei, jeg sier ikke hvor mye jeg betalte... :)

Lenke til kommentar

hah.. sånn med tanke på svindel og sånn:

 

Jeg fikk et brev i dag jeg som var postet fra london, for en kar i singapore som hadde tatt navnet til en kjent skuespiller som jobbet i en bank i singapore som visste om et familiemedlem som ikke eksisterer som hadde dødd i 1996 og hadde 10,5 mill på kontoen sin som jeg kunne få 30% av... Slå den du.

Trenger ikke handle på ebay for å bli svindlet gitt.

 

Blir nesten som:

"Congratulations, you are the 1.000.000th visitor on our website. We want to give you money! Enter craditcardnumber here______________"
Lenke til kommentar

Med mindre jeg vet hva du betalte kan jeg ikke kommentere om det er en bra pris.

 

men om jeg f.eks fikk Nikon AF-S VR Nikkor 300mm f2,8G IF-ED (31k) til under 18k så hadde jeg kalt det skampris, sånn ca, alt under 23k er et godt tilbud.

 

Hvorfor koster VR 31k og uten VR koster 46k?

 

Kun det at det er deal.no som selger?

Lenke til kommentar

ebay er en av verdens beste og tryggeste auksjonssteder å kjøpe fra. Så lenge du bruker sunn fornuft, og er nøye med undersøkelsene og spørsmålene har du sikre kjøp. Jeg har flere kollegaer som handler for mye penger på ebay. Dette gjelder fra biler til mindre ting. Jeg har enda ikke hørt at de har hatt et "uvennlig" kjøp. Heller motsatt. De er utrolig godt fornøyd med ebay. 

 

Jeg for min del tar skrittet ut i dag og kjøper meg ekstern blits til mitt kamera + kamerasekk + polariseringsfilter. Alt bestilt fra bhphotovideo.com. *glede seg til pakke* 

Lenke til kommentar
ebay er en av verdens beste og tryggeste auksjonssteder å kjøpe fra. Så lenge du bruker sunn fornuft, og er nøye med undersøkelsene og spørsmålene har du sikre kjøp. Jeg har flere kollegaer som handler for mye penger på ebay. Dette gjelder fra biler til mindre ting. Jeg har enda ikke hørt at de har hatt et "uvennlig" kjøp. Heller motsatt. De er utrolig godt fornøyd med ebay. 

 

Jeg for min del tar skrittet ut i dag og kjøper meg ekstern blits til mitt kamera + kamerasekk + polariseringsfilter. Alt bestilt fra bhphotovideo.com. *glede seg til pakke* 

 

Hvorfor ikke Ebay?

 

Jeg får nytt Kamera i morgen! :fun:

 

D300?

Vi får jo se da...

Det er mye billig på markedet for tiden. Nevner i fleng 5D, D300, 40D, K20D...

Litt gira på fullformat.

 

Skal du kjøpe nytt? Eller får du?

 

Om du selv skal kjøpe så vil jeg si du er dum om du ikke venter på D700, med mindre det er det du tenker på, og om du får det vil jeg si du er uheldig/dum om du ikke har sagt at du har Nikon fra før av ;)

Lenke til kommentar
Skal du kjøpe nytt? Eller får du?

 

Om du selv skal kjøpe så vil jeg si du er dum om du ikke venter på D700, med mindre det er det du tenker på, og om du får det vil jeg si du er uheldig/dum om du ikke har sagt at du har Nikon fra før av ;)

Jeg skal kjøpe selv, for jeg har fått solgt D200-en. Jeg er kanskje treig, men forklar litt nærmere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...