HrSteen Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Å jobbe med data sier vel strengt tatt nesten ingenting om hva du jobber med. Kassadama på rema jobber med data, systemteknikeren i IBM jobber med data. Jeg jobber som systemutvikler og programmerer, det er vel også å jobbe med data, men jobben er ikke akkurat i nærheten med det montøren hos netshop jobber med. osv. Kverulerer litt i sommervarmen. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg jobber med data Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg har jobbet med service på mini-maskiner, primært hardware, men også litt hardware. Jeg har holdt på med systemadministrasjon, nettverk, database-adminstrasjon, programmering med mere. Så jeg kan trygt si at jeg har holdt på med data i snart 30 år. Nå jobber jeg som utvikler. Tom Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg har jobbet med service på mini-maskiner, primært hardware, men også litt hardware. Jeg har holdt på med systemadministrasjon, nettverk, database-adminstrasjon, programmering med mere. Så jeg kan trygt si at jeg har holdt på med data i snart 30 år. Nå jobber jeg som utvikler. Tom Bra at det ikke bare er hardware da Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Du trenger ikke jobbe med data for å hvære lei. Har plagdes og hvært familjens repratør i 15 år og er lei. Men har heldigvis en jobb der jeg slipper å forholde meg til data, og det er herlig. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Har plagdes og hvært familjens repratør i 15 år og er lei. *vært* Mye andre rart der også, men... Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Datamaskiner er noe herk. Når endelig laptopen kom hjem røk selvsagt strømforsyningen i stasjonæren. Hvorfor koster alle hobbyer så mye? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Denne her dukket opp når mor ryddet opp. Fars gamle kamera: Tom Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Da er Sigma 300/2.8 ute for salg, og 300/2.8L IS på innkjøpslista.. Dette skal bli kos.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Da er Sigma 300/2.8 ute for salg, og 300/2.8L IS på innkjøpslista.. Dette skal bli kos.. Å, holdt ikke Sigmaen bra nok kvalitet? Eller ble behovet for IS for stort? Eller ranet en bank i det siste Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Da er Sigma 300/2.8 ute for salg, og 300/2.8L IS på innkjøpslista.. Dette skal bli kos.. Kjøpte du den ikke nettopp brukt? Kjøpe brukt nå? Ny? Bruker du ikke stativ? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Tja, hva skal jeg si ... Jeg tjener flere tusen på å selge Sigma'en til 12k i forhold til hva jeg kjøpte den for selv, og får 300/2.8L IS skambillig - på samme måte som jeg skaffa meg Sigma'en.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Så hvorfor kjøpte du Sigmaen i utgangspunktet? Skambillig er 8k for Sigmaen? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Kjøpte du den ikke nettopp brukt? Jo..? Kjøpe brukt nå? O'yes! Ny? Nei.. Bruker du ikke stativ? Jo..? Så hvorfor kjøpte du Sigmaen i utgangspunktet? Don't know, hadde ikke det samme tilbudet på 300/2.8L IS da.. Skambillig er 8k for Sigmaen? Tja, skambillig og skambillig - det kommer an på hvem som ser det.. Koster 19k ny da.. Endret 28. juli 2008 av Gissan Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Så, selv om du vet at IS ikke funker på stativ, så brenner du av, la oss si 15k +- (jeg vet ikke hva du betaler) på et IS objektiv? Planer om å hunte fugler håndholdt? Om du kjøper brukt, og kjempebillig, tenkt over at det kan være en grunn til at det selges billig? Om du har kjøpt Sigmaen av samme person vet du vel hva du kan forvente deg. Håper bare for din egen skyld det ikke er Ebay du sitter på... kan du ikke bare si hvilken pris du har betalt da? Skambillig er 50% i mine øyne, ca, vet ikke hva du legger i ordet. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Og hva er galt med ebay? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Den store andelen svindlere, garanti, den store andelen svindlere. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Tja... Garanti er som oftest internasjonal, og gjerne utløpt hvis man kjøper brukt. Reklamasjonsrett derimot er ganske smart. Kan forhindre svindel ganske effektivt ved å bruke PayPal eller Visa, da man har mulighet for å trekke tilbake pengene. Likevel har jeg enda ikke bestilt noe fra eBay. Bla. fordi jeg ikke har Visa, men delvis fordi jeg er usikker på sikkerheten. Selv om jeg egentlig vet at det er sikkert. Smart å sjekke brukererfaringer til selgeren også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå