Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Phantom 4K Flex er vel kjent for mange (spesielt oss som liker høyoppløst slow-motion). Nå har noen klart å få kameraet på en drone! Hele systemet veier ca 13-14 kg. 

Bare noen testklipp siden det er første gang de prøver på dette, men for et potensiale dette har! 

Synd man ikke har et par millioner liggende :p

Lenke til kommentar

Meget godt album - har du sett DVD utgaven?

Nei. den har jeg ikke sett/hørt, men det er flere utgaver "konsertutgave ?".
Hei - hei - det er da vel samme låta selv om innpakning/fatning er den samme? Sånn objektivt sett? ;)

selv om innmaten er den samme er det forskjellige "plater" siden coveret er forskjellig :p

Lenke til kommentar

Meget godt album - har du sett DVD utgaven?

Nei. den har jeg ikke sett/hørt, men det er flere utgaver "konsertutgave ?".
Hei - hei - det er da vel samme låta selv om innpakning/fatning er den samme? Sånn objektivt sett? ;)

selv om innmaten er den samme er det forskjellige "plater" siden coveret er forskjellig :p

Må protestere på det, coveret tilsvarer esken så det er kun platen som teller.

Lenke til kommentar

Har ikke vært på dette forumet så mye i det siste, men er innom nå for en aprilfest. Er det mindre aktivitet her for tiden enn det det var for et års tid siden?

ja, vesentlig nedgang

Har ikke vært innom på ett år nå og merket også hvor lite trafikk det er. Månedstrådene var som regel fylt med bilder over 10 sider og nå er det bare noen få sider. Mars måned hadde to sider med bilder.

Er dette pga forandringene på forumet? Tek.no? Jeg ser at testene av diverse kameraer er blitt elendig med tek.no, litt overfladisk og ikke spesielt teknisk slik de var før.

Lenke til kommentar

Tror jammen makro-objektivet mitt har tatt kvelden, iallefall fokusen. Var ute en tur for å finpusse litt på makro-formen i stad, og plutselig ville det ikke fokusere ordentlig. Først så jobbet det bare fra 38cm til 70cm (både auto og manuell), plutselig gikk det opp til 90cm for så å stoppe på 50cm. Nå står det fast på 40cm. Noen som har vært borti noe sånt?

Er snakk om en Sigma 150mm makro. Har prøvd alle forskjellige bryter-kombinasjoner. Gikk inn på Fotovideo i stad for å sjekke kjøpsdato, kjøpte det i mai 2010 så er fortsatt innenfor reklamasjonstiden.

Funket fint like før (på samme tur) , har aldri vært i bakken eller fått noe slag utover normal bruk.

Lenke til kommentar

Tror jammen makro-objektivet mitt har tatt kvelden, iallefall fokusen. Var ute en tur for å finpusse litt på makro-formen i stad, og plutselig ville det ikke fokusere ordentlig. Først så jobbet det bare fra 38cm til 70cm (både auto og manuell), plutselig gikk det opp til 90cm for så å stoppe på 50cm. Nå står det fast på 40cm. Noen som har vært borti noe sånt?

Er snakk om en Sigma 150mm makro. Har prøvd alle forskjellige bryter-kombinasjoner. Gikk inn på Fotovideo i stad for å sjekke kjøpsdato, kjøpte det i mai 2010 så er fortsatt innenfor reklamasjonstiden.

Funket fint like før (på samme tur) , har aldri vært i bakken eller fått noe slag utover normal bruk.

Jeg har vært borti det før, men det var nok et litt sært tilfelle, jeg hadde en solskjerm som jeg hadde skrudd på for hardt, så objektivet ikke kunne flytte seg marginalt inn og ut som det gjør når det fokuserer. SÅ antakelig ikke samme problem for deg.

AtW

Lenke til kommentar

Noen som har vært borti noe sånt?

Har hatt noe lignende på Sigma 70-200'en min etter at jeg hadde skrudd det opp for å fikse slark i zoom-mekanismen. Årsaken var at clutch-mekanismen som muliggjør fulltids manuellfokus var blitt for stram. Var relativt enkelt å fikse, men er du innenfor reklamasjon er det nok greiest å få det sendt inn og gjort på servicesenter.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...