Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Å ha ett 450D med et Sigma 18-50/2.8 er som å ha en kråkebolle med et Porta Pro. Du får like vondt i hendene

For E-400 er så utrolig god eller? ;)

Nja. Utrolig god er vel å ta hardt i, men det er langt foran 350D, 400D og 450D i mine hender.

 

E-4x0 har et flatt grep, og det holdes derfor annorlunda. Folk som er vant med grep som buler vil prøve å holde et E-4x0-kamera på samme måte og det blir litt fail. :p

 

350/400/450D er derimot utstyrt med et bulende grep, som er elendig gjennomført.

 

Det er ingen som klager over at en Ferrari Enzo er en lite gjennomført Famile-SUV, det er nemlig en supersportsbil. Men når Ford lager en familie-SUV som er elendig som familie-SUV, da er det derimot ganske ille.

 

E-4x0-serien har et eksepsjonelt godt flatt grep, mens 350/400/450D har eksepsjonelt dårlige bulende grep.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er nok at jeg ikke har noen teknikk å holde E-4x0 på. Jeg er vandt med en form for grep, og da foretrekker jeg 4x0-serien til Canon fremfor Olympus sin. At det er et patetisk forsøk på en bulende grep skal jeg for all del si meg enig i, men på en annen side burde det ikke være større. Da blir plutselig kameraet større, og ser mer voldsomt ut.

 

Grei nok sammenlikning angående Enzo og SUV, men selv foretrekker jeg heller et dårlig forsøk (som funker greit) enn noe som ikke funker i det hele tatt. Men det er bare meg selvfølgelig. Så det er sagt. Skulle jeg hatt et lite og kompakt dSLR, hadde det nok blitt E-420 med 25mm pancake. Finfin pakke.

Lenke til kommentar
På jobb kan det bli seriøst varmt når sola står rett på vinduene, men det er primært i toppetasjen med vinduer som er vinklet og som ikke bør åpnes (de kan falle ned), i andreetasje er det greit, og der lar dessuten vinduene seg åpne.

 

Sommeren 2003 jobbet jeg på Akvariet i Bergen og hadde kontor bak de svære glassrutene i adm-fløyen, som ikke kan åpnes. Jeg målte 38 grader på kontoret mitt i flere dager.

 

Skulle jeg hatt et lite og kompakt dSLR, hadde det nok blitt E-420 med 25mm pancake. Finfin pakke.

 

Jeg har bestilt en slik som jeg var lovet skulle komme før august, men jeg har ikke fått den ennå. Gleder meg though.

 

Vi vurderer å arrangere det slik at leserne våre inviteres med på å teste en slik pakke en dag i Oslo, sammen med noen foredrag etc. Noen interesse for slikt, tror dere?

Lenke til kommentar
Så hvis vi trekker det litt lenger og sier at firmaet (hypotetisk tenkt - ikke snakk om noe virkelig selskap nå) støtter Al-Qaida moralsk og kanskje økonomisk, men lager det aller beste utstyret i sin klasse, bør man likevel kjøpe det, fordi det er det beste??? Jeg er helt enig med tomsi42, og også Sutekh sin kritikk av Sony - forretningsmoral er faktisk noe man bør vektlegge ved valg av utstyr - i hvert fall til en viss grad...

 

Som igjen er grunnen til at jeg ikke har Kata-sekk, og ei heller noengang kommer til å kjøpe en..

Lenke til kommentar
Vi vurderer å arrangere det slik at leserne våre inviteres med på å teste en slik pakke en dag i Oslo, sammen med noen foredrag etc. Noen interesse for slikt, tror dere?

Kunne du utdype? :)

 

Nei, egentlig ikke. Egentlig har jeg sagt for mye som det er.

 

Men skitt la gå:

 

Det er tusen ting som kan føre til at dette går til hælv... og ikke vil bli gjennomført, så DETTE ER IKKE ET LØFTE!!!

 

Men: Både vi og olympus er tent på tanken om å invitere et antall Akam-lesere (ca 20?) på gatefotodag i Oslo, hvor hver får låne et E-420 m/25mm pancake. Det blir snakk om en dag med kombinasjon fotografering og foredrag m/bildevisning fra ulike fotografer (Morten Hvaal er et navn som kanskje er aktuelt).

 

Men som sagt: dette er en av de mange kule ideene vi gjerne vil ha gjennomført, men som kanskje aldri blir noe av. Det er masse praktiske ting som kan velte dette, og det er ikke sikkert vi kan opplyse om hva det var som veltet prosjektet om så skjer. DETTE ER DERFOR ALT JEG VIL SI OM DET INNTIL VI VET SIKKERT OM DET BLIR NOE AV!

 

Faen. Skulle holdt tett om dette, men jeg er så tent på ideen at jeg bare MÅTTE lekke og få en tilbakemelding på hvor interessant det er for folk.

Lenke til kommentar
Vi vurderer å arrangere det slik at leserne våre inviteres med på å teste en slik pakke en dag i Oslo, sammen med noen foredrag etc. Noen interesse for slikt, tror dere?

Jeg er veldig interessert.

 

Faen. Skulle holdt tett om dette, men jeg er så tent på ideen at jeg bare MÅTTE lekke og få en tilbakemelding på hvor interessant det er for folk.

Skitt au. Nå ble jeg veldig veldig keen. Det er slike ting som jeg vil ha mer av. Jeg tar med Mastercard'et :)

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Det virker veldig interessant. :)

 

Vi er vel ikke så altfor mange aktivere lesere fra Oslo heller. Og husk at hvis dere er flinke til å overbevise om det positive med Olympus, vil jo jeg selge mer av det i butikken.

 

En vinn-vinn-situasjon for dere og Olympus. Oppleve mitt nærvær og øke salget av E-420! :)

Lenke til kommentar
Vi vurderer å arrangere det slik at leserne våre inviteres med på å teste en slik pakke en dag i Oslo, sammen med noen foredrag etc. Noen interesse for slikt, tror dere?

Kunne du utdype? :)

 

Nei, egentlig ikke. Egentlig har jeg sagt for mye som det er.

 

Men skitt la gå:

 

Det er tusen ting som kan føre til at dette går til hælv... og ikke vil bli gjennomført, så DETTE ER IKKE ET LØFTE!!!

 

Men: Både vi og olympus er tent på tanken om å invitere et antall Akam-lesere (ca 20?) på gatefotodag i Oslo, hvor hver får låne et E-420 m/25mm pancake. Det blir snakk om en dag med kombinasjon fotografering og foredrag m/bildevisning fra ulike fotografer (Morten Hvaal er et navn som kanskje er aktuelt).

 

Men som sagt: dette er en av de mange kule ideene vi gjerne vil ha gjennomført, men som kanskje aldri blir noe av. Det er masse praktiske ting som kan velte dette, og det er ikke sikkert vi kan opplyse om hva det var som veltet prosjektet om så skjer. DETTE ER DERFOR ALT JEG VIL SI OM DET INNTIL VI VET SIKKERT OM DET BLIR NOE AV!

 

Faen. Skulle holdt tett om dette, men jeg er så tent på ideen at jeg bare MÅTTE lekke og få en tilbakemelding på hvor interessant det er for folk.

Det er like interessant for meg som salg på tusenlapper.

 

Noter ned mitt navn, og PM meg for telefonnummer, så det eventuelt kan tas rask kontakt, dette VIL jeg være med på.

Lenke til kommentar

Faen, skulle holdt tett.

 

Atter en gang: Dette er bare vi og enkelte andre som har dagdrømt - det er ikke på planleggingsstadiet engang, og vi har ikke engang sjekket om det kan skaffes så mange utlånseksemplarer av pakken.

 

Men greit, jeg skjønner interessen er til stede i alle fall, og det øker jo sjansen for at vi vil gjøre en innsats for å få gjennomført dette.

Lenke til kommentar
Sommeren 2003 jobbet jeg på Akvariet i Bergen og hadde kontor bak de svære glassrutene i adm-fløyen, som ikke kan åpnes. Jeg målte 38 grader på kontoret mitt i flere dager.

Tror arbeidstilsynet ville vært glade for å få vite om det gitt :)

 

De to dagene det har vært så varmt nå, så har airconditionanlegget i den bittelille butikken jeg jobber i, bestemt seg for å ikke være sterk nok når kunder går ut og inn av døren hele tiden, og derfor bare gi opp å blåse kjølig luft.

 

Kombinasjonen 30+ grader ute, et airconditionanlegg som kaster inn håndkleet så fort døren har gått opp og igjen noen ganger, bitteliten trang butikk, dårlig luft og stressa kunder (og ekspeditører) kan gi hvem som helst hodepine og en dårlig dag.

Lenke til kommentar
Det virker veldig interessant. :)

Ikke bare veldig interessant, jeg vil si det er på nippet til å være ytterst interessant!

Beklager lite engasjernde ordvalg. Hva jeg mente var:

 

Dette ville vært JÆVLIG kult!

 

Og jeg kan legge til;

Hadde det vært i Stavanger så hadde det vært inni helvetes satans kult!

 

... :(

Jeg vil ha E-420 + 25mm

 

Tror arbeidstilsynet ville vært glade for å få vite om det gitt

 

De to dagene det har vært så varmt nå, så har airconditionanlegget i den bittelille butikken jeg jobber i, bestemt seg for å ikke være sterk nok når kunder går ut og inn av døren hele tiden, og derfor bare gi opp å blåse kjølig luft.

 

Kombinasjonen 30+ grader ute, et airconditionanlegg som kaster inn håndkleet så fort døren har gått opp og igjen noen ganger, bitteliten trang butikk, dårlig luft og stressa kunder (og ekspeditører) kan gi hvem som helst hodepine og en dårlig dag.

 

Vi har dør som er ca 2 meter bred som alltid er åpen. Eneste AC som funker er en liten dritt som står rett innfor døra og rekker meg til knærne. Kjøler leggene godt hvis jeg står rett foran, men det går jo ikke når det hele tiden kommer kunder...

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Å ha ett 450D med sigma 18-50 2.8, er som å ha en Ipod nano 4gb som spiller flac filer.

 

Tom

 

Det hadde vært en drømmekombinasjon, men utbyttet ville nok vært større om Ipod-er hadde hatt litt bedre lyd. :p

 

Og nå har jeg lest igjennom to uker med sider. Mye rart å gjøre etter en ferie. Det verste må være å sortere og redigere bilder som man har tatt. Men jeg tror jeg fikk et par gode bilder. Jeg tok mest portretter. En fotogen lillesøster må være det nyttigste fotoutstyret siden kombinasjonen blits og innendørsfotografering.

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...