Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Hvis forsvaret får gjennomslag for den nye lovtekst angående fotografering blir lovligheten av fotografering på linje med Nordkorea her på berget. I teorien kan du da bli arrestert for og ta bilde av Tryvannstårnet.

«Med bot eller fensel inntil 1 år straffes den som uten tillatelse fra Kongen, eller den Kongen bemyndiger, kartlegger skjermingsverdig objekt, eller militært anlegg eller område, ved å samle inn eller sammenstille data om disse, eller som offentliggjør slike data eller produkter basert på slike data.»

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel et nytt speilløst EOS M-system med Foveon-lignende sensor (FF CMOS-sensor) ....

Vel, la oss i hvert fall håpe det overgår "Something BIG is coming" fra juli i år som viste seg å være en fotokonkurranse. http://www.dpreview.com/articles/5505614787/canons-something-big-is-a-photography-competition-oh-well

Skal ikke så mye til for å slå den.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Hvis forsvaret får gjennomslag for den nye lovtekst angående fotografering blir lovligheten av fotografering på linje med Nordkorea her på berget. I teorien kan du da bli arrestert for og ta bilde av Tryvannstårnet.

«Med bot eller fensel inntil 1 år straffes den som uten tillatelse fra Kongen, eller den Kongen bemyndiger, kartlegger skjermingsverdig objekt, eller militært anlegg eller område, ved å samle inn eller sammenstille data om disse, eller som offentliggjør slike data eller produkter basert på slike data.»

Ser ut som Tek.no skriver om denne saken, utrolig at andre forumer her har mere fotorelaterte artikler en akam har, de gidder ikke engang og linke denne artikkelen til akam.

Lenke til kommentar

La meg gjette: Canon dobler kapasiteten i Irista cloud fra 10 til 20 GB gratis.

Du er sikkert ikke så langt unna sannheten, der ut som det er en ny logo "boks" som er brukt sammen med Canon navnet og flere tror dette har noe med softvare/Internett/bilder og gjøre.

Lenke til kommentar

Apropos det 8-48mm f/1,0 objektivet: Godt mulig jeg kjøper en 5,5-187mm f/1,8 også. Ennå mer leketøy. Regner med kvaliteten er sånn at jeg slipper å reservere plass på nasjonalgalleriet, men billig morro blir det sikkert. :p

Der vant jeg budet på dette (T34Z5518AMSP-CS). En hundrelapp + frakt er kupp for et objektiv som har en listepris på mange hundre dollar! :w00t: Riktignok til 1/3" CS-mount så nå må jeg bare finne et bedre kamera enn det som følger med objektivet. Noen tips?

Lenke til kommentar

Hva er det Canon har på gang her tro ?

The evolution of the line-up.
Canon is doing it's utmost to combine and offer first-class image quality and handling in a compact housing. The newest model in the Premium Compact line up combines a large sensor and powerful zoom for excellent photos from a distance.
Register to receive more information as soon as this model becomes available

powershotlargezoom-575x322.jpg

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Lol, fikk en smil rundt munnen min :D Tror itavisen har en meget spesiell 24-105 f/4.4 objektiv eller retter sagt ikke kan lese. Glad jeg sluttet å følge med den siden for mange år siden.

Av ren nysgjerrighet så leste jeg den originale artikkelen den var basert på. Og itavisen driver vel nesten ren løgn i sin artikkel. Spesielt det med at fotoene ifra 5d'en er så mye støy i at det ikke er brukbar. Synes at lav lys bildene så relativt lik ut ifra iPhone og 5d. Og at 5d'en kan bare ta å dra opp skyggene så blir bildet så mye bedre enn tilsvarende ifra iPhone.

Lenke til kommentar

Mildt sagt latterlig. Bare synd at noen tar det seriøst. "Det står jo på nett så da må det være sant"

Men over til den litt mer tekniske siden av det. 105mm f/4 gir en blenderåpning på drøyt 541 mm2. Iphone 6 sine 4,0mm f/2,2 (7,21 cropfaktor, 29mm ekvivalent og f/16 ekvivalent) gir en blenderåpning på 2,62 mm2. En forskjell på drøyt 200 ganger. At Tore Neset tror iPhonen har større blender får stå for hans regning. :p

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Og da var høstmesse-tilbudene til Fotovideo (gammel vane) ute.

http://issuu.com/fotovideonorway/docs/messetilbud_11102014/1

Litt skuffende i mine øyne, ingenting av voldsom interesse. Ingen køståing-tilbud. Lommeboka er sikkert fornøyd.

Hadde håpet på tilbud på Olympus om-d e-m10 med 14-42mm EZ objektivet, men de har bare 500 kr i avslag på den pakka med 14-42mm II R som jo er mye større.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...