Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Ser ikke helt hvor viktig moralen til firmaet er. Top prio burde jo være funksjonalitet osv. Det er det til meg ihvertfall, og jeg liker apple ganske godt =)
Så hvis vi trekker det litt lenger og sier at firmaet (hypotetisk tenkt - ikke snakk om noe virkelig selskap nå) støtter Al-Qaida moralsk og kanskje økonomisk, men lager det aller beste utstyret i sin klasse, bør man likevel kjøpe det, fordi det er det beste??? Jeg er helt enig med tomsi42, og også Sutekh sin kritikk av Sony - forretningsmoral er faktisk noe man bør vektlegge ved valg av utstyr - i hvert fall til en viss grad...
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Apple er en av selskapene jeg har fått best kundebehandling av, og programmene deres - funker - så jeg liker de. iPoden min er second bare til kamera i viktighet, og macen min er på en god tredjeplass :=)
De lager mange bra produkter, og noen av dem er til og med fornuftig priset sammenliknet med alternativene (da tenker jeg bl.a. på Mac Pro). Ipod er heller ikke et dårlig produkt, selv om designet er bedre enn den tekniske kvaliteten, og det finnes bedre produkter til samme pris. Men jeg ville ikke sett meg blind på produktene dersom man vet noe mer om selskapet og måten de driver på. Jeg vil ikke å støtte barnearbeid, terrororganisasjoner eller korrupte ledere i selskapet, bare fordi de har gode produkter. Kanskje må man kjøpe varene likevel for å få gjort jobben, men da har også produktet etter min mening fått en skrape i lakken, til tross for at det i seg selv kanskje er perfekt... Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Apple lager mye lekkert, de. De er også veldig flinke til å lage brukervennlige ting. Men det hjelper ikke, når firmaets ledelse har en forretnings-moral som burde vært straffbart. Det gjelder ikke forøvrig ikke bare Apple ...

 

Tom

 

Det er godt med sånne som deg som tar alt det som står på DN.no og NA24.no for god fisk, apple sin backdating skandale har vel blitt avist i ettertid en rekke steder blant annet av det utvalget som var satt opp til å etterforske det. Apple har riktignok ikke hvert flinke nok med dokumentasjon, men det var også hovedproblemet. Hva kinesiske kontraktører angår, er det lite vestlige produsenter kan vite om dette, og dette rammer enkeltselskaper i vesten helt uavhengig av hvem som fortjener det. Vestlige selskape må bare satse på at underleverandører følger gjeldende regelverk i sitt hjemland, et inovativt selskap som Apple jo er er også avhengig av å finne billigst mulig leverandører siden de har et langt større R&D budsjett enn etterdilter selskap som bare trenger å kopiere R&D som andre selskaper allerede har gjort.

Lenke til kommentar
Det er godt med sånne som deg som tar alt det som står på DN.no og NA24.no for god fisk, apple sin backdating skandale har vel blitt avist i ettertid en rekke steder blant annet av det utvalget som var satt opp til å etterforske det.

 

Nå var det IKKE dette jeg tenkte på. Jeg tenker på det behovet de har for å full kontroll på alt.

 

Edit: Når det gjelder NA24, E24 og DN - så tror jeg like mye på de som dagbladet og VG - det vil si overhodet ikke i det hele tatt.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Jeg holder på å kallibrere skjermen på kassen på jobb, nesten ferdig, så kommer den første kunden siden 14.50 inn. ei tysk dame som skal ha 3-pack aps. ikke var'a pen heller :hrm:

 

Hvis du har AC som funker på jobben din; HOLD KJEFT.

Klager ikke over småting sålenge tempen er grei.

Lenke til kommentar
Jeg holder på å kallibrere skjermen på kassen på jobb, nesten ferdig, så kommer den første kunden siden 14.50 inn. ei tysk dame som skal ha 3-pack aps. ikke var'a pen heller :hrm:

 

Hvis du har AC som funker på jobben din; HOLD KJEFT.

Klager ikke over småting sålenge tempen er grei.

Vet ikke om det er AC, men det er noen svære vifteutsug-greier med framkaller'n og printeren. utrolig deilig å stikke hode inn i de. Har ikke dere sånne?

 

To kasser ftw! :D

 

Hvor jobber du btw?

I fotobutikk. I en av de største kjedene, men trenger ikke si hvilken...:)

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Jeg holder på å kallibrere skjermen på kassen på jobb, nesten ferdig, så kommer den første kunden siden 14.50 inn. ei tysk dame som skal ha 3-pack aps. ikke var'a pen heller :hrm:
Hvorfor i all verden trenger du kalibrert skjerm på kassen?

Som sagt, det var den første kunden på halvannen time. Hadde lite å gjøre vel :D En omseting på under 7K sier litt om nivået i dag.

 

Hu dama var den siste kunden min idag. Èn kunde på tre timer

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
"Nå var det IKKE dette jeg tenkte på. Jeg tenker på det behovet de har for å full kontroll på alt."

 

Det er jo det som gjør apple så bra. Du slipper randoms som lager utrolig masse direkte dårlig programvare, ustabile ting osv.

Ja, tenk så fint det hadde vært om ingen andre enn Canon fikk lage optikk til Canonkamera, for eksempel. Det hadde vært fab.

Lenke til kommentar
"Nå var det IKKE dette jeg tenkte på. Jeg tenker på det behovet de har for å full kontroll på alt."

 

Det er jo det som gjør apple så bra. Du slipper randoms som lager utrolig masse direkte dårlig programvare, ustabile ting osv.

Ja, tenk så fint det hadde vært om ingen andre enn Canon fikk lage optikk til Canonkamera, for eksempel. Det hadde vært fab.

Det blir vel mer som om det bare var canon som fikk lage programvare til canonkameraer, slik det faktisk er i dag. Husk på at apple bruker standariserte 3,5 jack øreplugger.

 

Å ha ett 450D med sigma 18-50 2.8 er som å ha en Ipod nano 4gb med Koss porta pro.

 

Vet ikke om det er AC, men det er noen svære vifteutsug-greier med framkaller'n og printeren. utrolig deilig å stikke hode inn i de. Har ikke dere sånne?

 

Vi har 30+ grader i butikken.

jeg syns synd på deg

Lenke til kommentar

Å ha ett 450D med et Sigma 18-50/2.8 er som å ha en kråkebolle med et Porta Pro. Du får like vondt i hendene etter en stund.

 

På jobb kan det bli seriøst varmt når sola står rett på vinduene, men det er primært i toppetasjen med vinduer som er vinklet og som ikke bør åpnes (de kan falle ned), i andreetasje er det greit, og der lar dessuten vinduene seg åpne.

Lenke til kommentar
Å ha ett 450D med sigma 18-50 2.8 er som å ha en Ipod nano 4gb med Koss porta pro.

Å ha ett 450D med sigma 18-50 2.8, er som å ha en Ipod nano 4gb som spiller flac filer.

 

Tom

Eller 450D med D3 sensor og signalbehandling

 

Å ha ett 450D med et Sigma 18-50/2.8 er som å ha en kråkebolle med et Porta Pro. Du får like vondt i hendene etter en stund.

 

På jobb kan det bli seriøst varmt når sola står rett på vinduene, men det er primært i toppetasjen med vinduer som er vinklet og som ikke bør åpnes (de kan falle ned), i andreetasje er det greit, og der lar dessuten vinduene seg åpne.

Det er enkelte fordeler med å jobbe i senter. Ikke så mange, men det er i alle fall kjøling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...