Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Nå har DXO hatt sine skjelvende fingre på 85mm otus :)

Conclusion

The new Otus 85mm is without question the most desirable and best performing 85mm portrait lens available but at $4,490 it’s not for those without deep pockets. It’s also rather large and bulky (although it’s remarkably well balanced on the D800 models), and it lacks the convenience of autofocus. While that may not be an issue for most enthusiasts or professionals (particularly as AF is at best difficult with f1.4 models) it’s likely to further limit its appeal, even if the real reason is obvious.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor klarer Akam og presentere artikler som omhandler telefon/fotografering på under 24 timer etter at de har blitt lansert, men dedikerte fotonyheter som ikke omhandler telefon uteblir nesten totalt her ?

Kanskje fordi tek.no prioriterer amobil.no og mobilen.no (når det gjelder stab?)fremfor akam.no og at akam derfor må "stjele" litt materiale fra sine søstersider for å fylle opp sidene?

Du har nok rett, tror at Akam "stjeler" artikler fra hele Eddakonsernet som kan ligne på noe med fotografering i seg.

Det er også litt "påfallende" at det nå finnes et nytt nettsted som har mye mer fotografisk innhold og som drives på "hobbybasis" av personer som har vært (delvis fremdeles er?) knyttet til akam.

For meg er det forumet som er akam, nettsiden som brakte meg der er nå bare et vedheng og for fotonyheter og fotorelatert innhold så må jeg søke til andre nettsider. Når det gjelder forumet så har jeg aldri truffet noen av "medlemmene" men etter å ha vært her i så mange år så lærer man seg hvem som snakker "fornuftig" og hvem som er (til tider) rene "fanboys", så akkurat på diskusjon.no (akam.no) sitt fotoforum tror jeg at jeg blir værende en stund til :)

Lenke til kommentar

Du har nok rett, tror at Akam "stjeler" artikler fra hele Eddakonsernet som kan ligne på noe med fotografering i seg.

Link? :ph34r: edit; fant det - http://f32.no/artikler/category/f32-no

Av en eller annen grunn så hadde jeg fått for meg at adressen til dette nettstedet var så kjent at jeg ikke så behovet for en link :tease:

Når det er sagt så har du rotet litt med quoten din når Nautica sitt svar til meg blir til ett utsagn fra meg :eek::hmm::)

Lenke til kommentar

For meg er det forumet som er akam, nettsiden som brakte meg der er nå bare et vedheng og for fotonyheter og fotorelatert innhold så må jeg søke til andre nettsider. Når det gjelder forumet så har jeg aldri truffet noen av "medlemmene" men etter å ha vært her i så mange år så lærer man seg hvem som snakker "fornuftig" og hvem som er (til tider) rene "fanboys", så akkurat på diskusjon.no (akam.no) sitt fotoforum tror jeg at jeg blir værende en stund til :)

For meg som ikke har for mye tid er/har Akam gitt en fullverdig oppdatering på det viktigste som foregår på fotofronten. Skal jeg bruke tid på flere forumer og saumfare etter det som er relevant for meg så blir nok dessverre fotoforumer nedprioritert endel i fremtiden.

Forumdelen er ok den, men også der har frekvensen på innlegg falt drastisk synes jeg. Noe av grunnen er nok at det er få seriøse artikler og diskutere rundt.

Ex-gjengen til Akam sitt forum er egentlig ikke så interessant for meg siden mesteparten av artiklene deres er utenfor mitt interessefelt.

Edit: kanskje jeg burde klikke på foto.no igjen, er bare bruktsidene jeg har studert de siste årene :)

Edit 2, var en tur innom foto.no nå og ser at de har minst 14 fotorelaterte nyheter de siste par tre månedene som ikke har blitt omtalt her.

Endret av Nautica
  • Liker 2
Lenke til kommentar

....and it lacks the convenience of autofocus. While that may not be an issue for most enthusiasts or professionals (particularly as AF is at best difficult with f1.4 models) it’s likely to further limit its appeal, even if the real reason is obvious.

Oooops....det ble en kandidat mindre - uten AF. Den nye serien fra Sigma har AF... og sitter som et skudd - hver gang - på f1.4, men det er vel kanskje fordi det kombineres med Nikon kamerahus.. :yes:

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Ex-gjengen til Akam sitt forum er egentlig ikke så interessant for meg siden mesteparten av artiklene deres er utenfor mitt interessefelt.

Edit: kanskje jeg burde klikke på foto.no igjen, er bare bruktsidene jeg har studert de siste årene :)

Edit 2, var en tur innom foto.no nå og ser at de har minst 14 fotorelaterte nyheter de siste par tre månedene som ikke har blitt omtalt her.

En kombinasjon av akam.no og foto.no funker greit i min hverdag....+ en drøss av de engelske "test-sitene"......

Lenke til kommentar

du kan bruke varen i 30 dager, returnere den og få pengene tilbake.

..

Men i kveldens «TV 2 hjelper deg» avslører vi at elektronikkgigantene Expert og Lefdal solgte oss brukte varer som splitter nye til full pris – uten å opplyse om at de var brukt.

http://www.tv2.no/2014/09/11/underholdning/5999554

Varene skal leveres tilbake som ny, i original emballasje, så pent behandlet at de kan selges på nytt uten tap. Jeg ser ikke problemet med det. Hvis varen ikke har noen ulemper sammenlignet med en ubrukt vare så er jo bruksverdien den samme.

Lenke til kommentar

du kan bruke varen i 30 dager, returnere den og få pengene tilbake.

..

Men i kveldens «TV 2 hjelper deg» avslører vi at elektronikkgigantene Expert og Lefdal solgte oss brukte varer som splitter nye til full pris – uten å opplyse om at de var brukt.

http://www.tv2.no/2014/09/11/underholdning/5999554

Varene skal leveres tilbake som ny, i original emballasje, så pent behandlet at de kan selges på nytt uten tap. Jeg ser ikke problemet med det. Hvis varen ikke har noen ulemper sammenlignet med en ubrukt vare så er jo bruksverdien den samme.

Jo, men jeg ville ikke likt å kjøpt noe som var brukt, som nytt. Om du leste artikkelen, noe du sikkert gjorde så handlet det om "blendere"

Etter å ha kjøpt inn alle blenderne brukte vi de skikkelig. Vi lagde smoothies og satt de på alle blenderes store styrkeprøve: Nemlig isknusing.

– Blendere er jo til for å brukes! Og isknusing er den store styrkeprøven. Klarer de det, klarer de alt, sier multitalent og restauranteier Jan Vardøen, som hjalp oss med å bruke blenderne.

Etter å ha blitt godt brukt, skylte vi blenderne raskt.

....

Deretter pakket vi blenderne pent sammen igjen, og til slutt leverte vi tilbake blenderne der vi hadde kjøpt dem, samtidig som vi opplyste om at blenderne var brukt.

La oss si at du kjøper et objektiv, bruker det ute i regnvær, ikke værtettet. Så tørker du pent av det og leverer det inn igjen. Angrerett. Så får den fukten lov å virke noen år. OG ting går i stykker. Garanti/reklamasjon? Nå nei, produktet er jo vannskadet.. Hva da?

Lenke til kommentar

Hvis varen er solgt, pakket opp, og av en eller annen grunn levert tilbake, så er den "brukt"! Selger butikken en slik vare som "ny", så er det feil!. "Bruksverdien" spiller ingen rolle i denne sammenheng.

Dersom butikkene er seriøse, så bør de ev. opplyse at det er en "returvare", og gi et lite prisavslag, i slike tilfeller!

Lenke til kommentar

Det stemmer ikke, du har fullt mulig og prøve varen og har varen bruksmerker så er det ikke noe problem. Ifølge den nye angrerett-loven kan butikken kreve kompensasjon for verdireduksjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...