Nautica Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 (endret) Nå har DXO hatt sine skjelvende fingre på 85mm otus ConclusionThe new Otus 85mm is without question the most desirable and best performing 85mm portrait lens available but at $4,490 it’s not for those without deep pockets. It’s also rather large and bulky (although it’s remarkably well balanced on the D800 models), and it lacks the convenience of autofocus. While that may not be an issue for most enthusiasts or professionals (particularly as AF is at best difficult with f1.4 models) it’s likely to further limit its appeal, even if the real reason is obvious. Endret 10. september 2014 av Nautica Lenke til kommentar
polljen Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Hvorfor klarer Akam og presentere artikler som omhandler telefon/fotografering på under 24 timer etter at de har blitt lansert, men dedikerte fotonyheter som ikke omhandler telefon uteblir nesten totalt her ? Kanskje fordi tek.no prioriterer amobil.no og mobilen.no (når det gjelder stab?)fremfor akam.no og at akam derfor må "stjele" litt materiale fra sine søstersider for å fylle opp sidene? Du har nok rett, tror at Akam "stjeler" artikler fra hele Eddakonsernet som kan ligne på noe med fotografering i seg. Det er også litt "påfallende" at det nå finnes et nytt nettsted som har mye mer fotografisk innhold og som drives på "hobbybasis" av personer som har vært (delvis fremdeles er?) knyttet til akam. For meg er det forumet som er akam, nettsiden som brakte meg der er nå bare et vedheng og for fotonyheter og fotorelatert innhold så må jeg søke til andre nettsider. Når det gjelder forumet så har jeg aldri truffet noen av "medlemmene" men etter å ha vært her i så mange år så lærer man seg hvem som snakker "fornuftig" og hvem som er (til tider) rene "fanboys", så akkurat på diskusjon.no (akam.no) sitt fotoforum tror jeg at jeg blir værende en stund til Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 (endret) Du har nok rett, tror at Akam "stjeler" artikler fra hele Eddakonsernet som kan ligne på noe med fotografering i seg. Link? edit; fant det - http://f32.no/artikler/category/f32-no Endret 10. september 2014 av smort1 1 Lenke til kommentar
sarom Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Det hadde kanskje vært greit om Akam kunne kommentere hvorfor de ikke skriver om fotonyheter lenger. Seneste artikler dreier seg kun om mobil. De har vel Amobil til det? 1 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Du har nok rett, tror at Akam "stjeler" artikler fra hele Eddakonsernet som kan ligne på noe med fotografering i seg. Link? edit; fant det - http://f32.no/artikler/category/f32-no Av en eller annen grunn så hadde jeg fått for meg at adressen til dette nettstedet var så kjent at jeg ikke så behovet for en link Når det er sagt så har du rotet litt med quoten din når Nautica sitt svar til meg blir til ett utsagn fra meg Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 (endret) For meg er det forumet som er akam, nettsiden som brakte meg der er nå bare et vedheng og for fotonyheter og fotorelatert innhold så må jeg søke til andre nettsider. Når det gjelder forumet så har jeg aldri truffet noen av "medlemmene" men etter å ha vært her i så mange år så lærer man seg hvem som snakker "fornuftig" og hvem som er (til tider) rene "fanboys", så akkurat på diskusjon.no (akam.no) sitt fotoforum tror jeg at jeg blir værende en stund til For meg som ikke har for mye tid er/har Akam gitt en fullverdig oppdatering på det viktigste som foregår på fotofronten. Skal jeg bruke tid på flere forumer og saumfare etter det som er relevant for meg så blir nok dessverre fotoforumer nedprioritert endel i fremtiden. Forumdelen er ok den, men også der har frekvensen på innlegg falt drastisk synes jeg. Noe av grunnen er nok at det er få seriøse artikler og diskutere rundt. Ex-gjengen til Akam sitt forum er egentlig ikke så interessant for meg siden mesteparten av artiklene deres er utenfor mitt interessefelt. Edit: kanskje jeg burde klikke på foto.no igjen, er bare bruktsidene jeg har studert de siste årene Edit 2, var en tur innom foto.no nå og ser at de har minst 14 fotorelaterte nyheter de siste par tre månedene som ikke har blitt omtalt her. Endret 10. september 2014 av Nautica 2 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Når det er sagt så har du rotet litt med quoten din når Nautica sitt svar til meg blir til ett utsagn fra meg Oooops, sorry! Lenke til kommentar
skrim Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Det er vell profitt som drifter eie-inntres senterne Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Ender vel i et slags "makeskifte", mellom Akam og foto.no... Flere artikkelinteresserte fra Akam over på foto.no, og flere BK-interesserte over fra foto.no til Akam.... PS! Jeg sier, ja takk begge deler.... , og etterhvert kanskje også f32.no 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 du kan bruke varen i 30 dager, returnere den og få pengene tilbake. .. Men i kveldens «TV 2 hjelper deg» avslører vi at elektronikkgigantene Expert og Lefdal solgte oss brukte varer som splitter nye til full pris – uten å opplyse om at de var brukt. http://www.tv2.no/2014/09/11/underholdning/5999554 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Man oppdager raskt hvem som setter ut "brukte" varer i butikkene igjen m/ full pris, er bare Elkjøp her i nærheten som har en hylle med b-varer. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 (endret) ....and it lacks the convenience of autofocus. While that may not be an issue for most enthusiasts or professionals (particularly as AF is at best difficult with f1.4 models) it’s likely to further limit its appeal, even if the real reason is obvious. Oooops....det ble en kandidat mindre - uten AF. Den nye serien fra Sigma har AF... og sitter som et skudd - hver gang - på f1.4, men det er vel kanskje fordi det kombineres med Nikon kamerahus.. Endret 11. september 2014 av flageborg Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Ex-gjengen til Akam sitt forum er egentlig ikke så interessant for meg siden mesteparten av artiklene deres er utenfor mitt interessefelt. Edit: kanskje jeg burde klikke på foto.no igjen, er bare bruktsidene jeg har studert de siste årene Edit 2, var en tur innom foto.no nå og ser at de har minst 14 fotorelaterte nyheter de siste par tre månedene som ikke har blitt omtalt her. En kombinasjon av akam.no og foto.no funker greit i min hverdag....+ en drøss av de engelske "test-sitene"...... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 du kan bruke varen i 30 dager, returnere den og få pengene tilbake. .. Men i kveldens «TV 2 hjelper deg» avslører vi at elektronikkgigantene Expert og Lefdal solgte oss brukte varer som splitter nye til full pris – uten å opplyse om at de var brukt. http://www.tv2.no/2014/09/11/underholdning/5999554 Varene skal leveres tilbake som ny, i original emballasje, så pent behandlet at de kan selges på nytt uten tap. Jeg ser ikke problemet med det. Hvis varen ikke har noen ulemper sammenlignet med en ubrukt vare så er jo bruksverdien den samme. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 (endret) Indiegogo: AXIOM Beta: The first open digital cinema camera 30% av målet nådd på 1 døgn, 28 døgn gjenstår. Endret 11. september 2014 av Simen1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 du kan bruke varen i 30 dager, returnere den og få pengene tilbake. .. Men i kveldens «TV 2 hjelper deg» avslører vi at elektronikkgigantene Expert og Lefdal solgte oss brukte varer som splitter nye til full pris – uten å opplyse om at de var brukt. http://www.tv2.no/2014/09/11/underholdning/5999554 Varene skal leveres tilbake som ny, i original emballasje, så pent behandlet at de kan selges på nytt uten tap. Jeg ser ikke problemet med det. Hvis varen ikke har noen ulemper sammenlignet med en ubrukt vare så er jo bruksverdien den samme. Jo, men jeg ville ikke likt å kjøpt noe som var brukt, som nytt. Om du leste artikkelen, noe du sikkert gjorde så handlet det om "blendere" Etter å ha kjøpt inn alle blenderne brukte vi de skikkelig. Vi lagde smoothies og satt de på alle blenderes store styrkeprøve: Nemlig isknusing. – Blendere er jo til for å brukes! Og isknusing er den store styrkeprøven. Klarer de det, klarer de alt, sier multitalent og restauranteier Jan Vardøen, som hjalp oss med å bruke blenderne. Etter å ha blitt godt brukt, skylte vi blenderne raskt. .... Deretter pakket vi blenderne pent sammen igjen, og til slutt leverte vi tilbake blenderne der vi hadde kjøpt dem, samtidig som vi opplyste om at blenderne var brukt. La oss si at du kjøper et objektiv, bruker det ute i regnvær, ikke værtettet. Så tørker du pent av det og leverer det inn igjen. Angrerett. Så får den fukten lov å virke noen år. OG ting går i stykker. Garanti/reklamasjon? Nå nei, produktet er jo vannskadet.. Hva da? Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Varene skal leveres tilbake som ny, i original emballasje, så pent behandlet at de kan selges på nytt uten tap. Jeg ser ikke problemet med det. Hvis varen ikke har noen ulemper sammenlignet med en ubrukt vare så er jo bruksverdien den samme. Hvis varen er solgt, pakket opp, og av en eller annen grunn levert tilbake, så er den "brukt"! Selger butikken en slik vare som "ny", så er det feil!. "Bruksverdien" spiller ingen rolle i denne sammenheng. Dersom butikkene er seriøse, så bør de ev. opplyse at det er en "returvare", og gi et lite prisavslag, i slike tilfeller! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 (endret) 2 nye objektiver fra Canon i dag. 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM og 400mm f/4 DO IS II Tyder dette på ? at vi får et fullformat "6D mkII ?" som har STM teknologien og kanskje samme dobbelpiksel opplegg som 70D. Endret 11. september 2014 av Nautica Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Varene skal leveres tilbake som ny, i original emballasje, så pent behandlet at de kan selges på nytt uten tap. Jeg ser ikke problemet med det. Hvis varen ikke har noen ulemper sammenlignet med en ubrukt vare så er jo bruksverdien den samme. Det stemmer ikke, du har fullt mulig og prøve varen og har varen bruksmerker så er det ikke noe problem. Ifølge den nye angrerett-loven kan butikken kreve kompensasjon for verdireduksjon. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 (endret) Enda et nytt objektiv fra Canon, EF-S 24mm f/2,8 STM pancake, denne har jeg lyst på. Endret 11. september 2014 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå