Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, blir 2 nye disker på meg når jeg får pengene for brylluppene mine, resten spares på linje medjobbpenga, så håper jeg på at jeg får en fot innenfor lokalavisa.

 

Legger alle mine bilder fram til i dag på 2 disker som jeg sprer til et annet sted i huset og et til besteforeldrene mine. Så blir det helt nytt arkiv, og mange ville vel anbefalt meg å begynne med Lighroom og organisering der ;)

Lenke til kommentar

Lightroom er et program som man elsker eller hater ...

 

Jeg har prøvd meg flere ganger på lightroom - nå sist med boka til Scott Kelby i lanken. Men det programmet er ikke for meg. Den arbeidsflyten jeg har vent meg til med PS Elements passer bedre. Det eneste ønsket jeg har, er et litt vettugt kurve-verktøy og layer-masker på en enklerre måte. Pluss at bugsene fjernes da. Og hvorfor i H... lager de ikke en linux versjon, slik at jeg kan gi fingeren til Bill G for godt?*

 

Tom

 

*) Og, Nei - Mac er ikke et alternativ. Apple er et enda verre firma enn Microsoft, når det gjelder etikk og det å grabbe til seg ...

Lenke til kommentar

Tom:

Eg nemnte dette i bildekritikk-tråden din (for «Atom Heart Mothers»), men kan no nevne det ein gong til, sjølv om du sikkert fekk det med deg:

Ein kan få kurver i PSE med ein plugin. Les meir her:

http://www.earthboundlight.com/phototips/c...ements-4-5.html

 

Eventuelt her, som justeringslag:

http://www.cavesofice.org/~grant/Challenge/Tools/Files.html

 

 

Eg veit ikkje kor praktiske desse er i bruk, har ikkje Elements sjølv, men det er jo opent for testing.

Lenke til kommentar
Lightroom er et program som man elsker eller hater ...

 

Jeg har prøvd meg flere ganger på lightroom - nå sist med boka til Scott Kelby i lanken. Men det programmet er ikke for meg. Den arbeidsflyten jeg har vent meg til med PS Elements passer bedre. Det eneste ønsket jeg har, er et litt vettugt kurve-verktøy og layer-masker på en enklerre måte. Pluss at bugsene fjernes da. Og hvorfor i H... lager de ikke en linux versjon, slik at jeg kan gi fingeren til Bill G for godt?*

 

Tom

 

*) Og, Nei - Mac er ikke et alternativ. Apple er et enda verre firma enn Microsoft, når det gjelder etikk og det å grabbe til seg ...

Har prøvd flere ganger på LR jeg også - men neida :) Det er nesten ille - jeg har ikke én tag, stjernerating eller annen skit - kun et mappesystem. Funket greit til nå :)

 

Faktisk enig ang. Apple også - men hey, dere kan ikke nekte for at de lager fantastiske mediespillere :)

Lenke til kommentar

Jeg likte heller ikke helt LR i starten, men så så jeg en DVD på det, og fikk en forklaring på alt som finner i LR. Da ser man at det er et program man virkelig kan elske!

 

Var bruker av Bridge og ACR før, og så ikke poenget med LR. Men det er helt klart mange fordeler, da hovedsakelig hva gjelder organisering.

Lenke til kommentar
Faktisk enig ang. Apple også - men hey, dere kan ikke nekte for at de lager fantastiske mediespillere :)

Apple lager mye lekkert, de. De er også veldig flinke til å lage brukervennlige ting. Men det hjelper ikke, når firmaets ledelse har en forretnings-moral som burde vært straffbart. Det gjelder ikke forøvrig ikke bare Apple ...

 

Tom

Lenke til kommentar
Lr er et av de beste programmene jeg vet om. Ser frem til Lr 2.0 :)

LR er genialt for de som liker den måten å jobbe på. Jeg er desverre ikke en av de.

 

Kos deg, og pøs ut med gode bilder.

 

Ser ikke helt hvor viktig moralen til firmaet er. Top prio burde jo være funksjonalitet osv. Det er det til meg ihvertfall, og jeg liker apple ganske godt =)

Hvordan et firma driver butikken, og hvordan de respekter dine rettigheter,er noe av de viktigere tingene som du bør reflektere over.

 

Følte bare at denne passa litt inn i sammenhengen. :p

 

unix9nt.jpg

Med andre ord, aldri :) Men Windows-brukerne derimot, de kommer seg sjeldent ut av soverommet. Ikke det. De har jo tid nok; mens de venter ...

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...