tflovik Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Et lite feiltrinn og så er det game over, tøft å se på men jeg hadde ikke gjort det samme selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Mulig vidvinkelen bidrar litt, men den eggen er sykt smal, og ja det er ikke trygt. Det gikk bra denne gangen, men det er ingen unnskyldning etter min mening. Det er galskap. Det er mere utrygt på gata i Oslo, antar jeg! Det er flere som blir skadet og mister livet i gatene der, enn på toppene i Nord-Norge. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Det tviler jeg på. Del antall drepte i Oslos gater på antall som ferdes der daglig. Det blir ikke akkurat mange. Folk ramler og dør i fjellet stadig vekk. Ras, uforsiktighet, snublet feil plass etc. 5 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Det tviler jeg på. Del antall drepte i Oslos gater på antall som ferdes der daglig. Det blir ikke akkurat mange. Folk ramler og dør i fjellet stadig vekk. Ras, uforsiktighet, snublet feil plass etc. Statistisk er det også fornuftig og ha en løve som kjæledyr siden det er færre som har blitt bitt av løve en hund her i Norge. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Løveeiere er nok sterkt overrepresentert på statistikken over kjæledyrrelaterte skader og dødsfall, sammenlignet med hundeeiere. Sagt på en annen måte: Det er nok langt tryggere å gå 1 km langs carl johan, enn det er å gå 1 km langs eggen mellom de to toppene på nasjonalfjellet. Sagt på atter en måte: se for deg at alle som går på carl johan skal over den eggen like ofte som de går på carl johan. Da skal du nok se en ganske tydelig ulykkesstatistikk i favør Oslo. 2 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Mulig vidvinkelen bidrar litt, men den eggen er sykt smal, og ja det er ikke trygt. Det gikk bra denne gangen, men det er ingen unnskyldning etter min mening. Det er galskap. Det er mere utrygt på gata i Oslo, antar jeg! Det er flere som blir skadet og mister livet i gatene der, enn på toppene i Nord-Norge. Du sammenligner Oslos gater med fjelltoppene i Nord. "Åneida-- det er ikke farlig det". Her oppe er det sånne som deg som dør. Respekt for fjellet er det som kreves. Både sommer som vinter. Det tviler jeg på. Del antall drepte i Oslos gater på antall som ferdes der daglig. Det blir ikke akkurat mange. Folk ramler og dør i fjellet stadig vekk. Ras, uforsiktighet, snublet feil plass etc. Statistisk er det også fornuftig og ha en løve som kjæledyr siden det er færre som har blitt bitt av løve en hund her i Norge. Løveeiere er nok sterkt overrepresentert på statistikken over kjæledyrrelaterte skader og dødsfall, sammenlignet med hundeeiere. Sagt på en annen måte: Det er nok langt tryggere å gå 1 km langs carl johan, enn det er å gå 1 km langs eggen mellom de to toppene på nasjonalfjellet. Sagt på atter en måte: se for deg at alle som går på carl johan skal over den eggen like ofte som de går på carl johan. Da skal du nok se en ganske tydelig ulykkesstatistikk i favør Oslo. Det er nok ikke så lett for dem å forstå. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Sagt på en annen måte: Det er nok langt tryggere å gå 1 km langs carl johan, enn det er å gå 1 km langs eggen mellom de to toppene på nasjonalfjellet. Sagt på atter en måte: se for deg at alle som går på carl johan skal over den eggen like ofte som de går på carl johan. Da skal du nok se en ganske tydelig ulykkesstatistikk i favør Oslo. Jepp, fortauskanten er nok det nærmeste de kommer en fjellegg, så i utgangspunktet blir det feil og lage en statistikk på dette utgangspunktet. Og mesteparten av forulykkede i fjellheimen er nok noen av disse som balanserer på en fortauskant mesteparten av livet. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 (endret) Dette er alt du må vite før årets største fotobegivenhet... Endret 26. august 2014 av flageborg Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 (endret) Dette er alt du må vite før årets største fotobegivenhet... Om det er "årets største fotobegivenhet" kommer nok an på øyet som ser. For min egen del har jeg ikke tenkt å inn der en gang. Jeg liker bedre å holde meg til de mindre treffene, der man kan jobbe i fred og ro, uten å bli hindret noen vei innenfor de reglene som er satt for fotografer/presse/media. Man slipper å måtte ordne pressetilgang, stå sammen med 10 andre fotografer på samme plass osv. Så har gitt opp arrangementer som Gatebil og Motorfestivalen. Da må man isåfall ha pressetilgang, så man kommer til andre plasser enn ordinære publikum gjør. Resultatene fra mindre treff gir ofte bilder jeg føler meg mer fornøyd med! Et eksempel jeg la ut på Instagram'en min her om dagen, viser at det var svært lønnsomt å være den eneste fotografen som sto inne på gresset i gamle "breisladdsvingen" en gang i 2010 på et treff arrangert av RaceUnivers.com. http://instagram.com/p/sFKAHHzfPu/?modal=true Endret 26. august 2014 av KristianJV 5 Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Spennende det nye Fuji X30. Elektronisk søker er absolutt gledelig (http://f32.no/artikler/fujifilm-x30-far-x-trans-brikke-og-elektronisk-soker/3169). Merker jeg har lyst til å bruke penger. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Kanonbilde KristianJV ! Er jo bra at folk har interesse for ulike motiver, øker frekvensen med grønne pip piper på en gren så starter jeg støttegruppe... 2 Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Kanonbilde KristianJV ! Er jo bra at folk har interesse for ulike motiver, øker frekvensen med grønne pip piper på en gren så starter jeg støttegruppe... Takk for det Tore! Selv liker jeg å prøve meg på det meste innen foto, noe som kanskje flickr-profilen min viser. Da lærer man også nye ting som man kan få brukt for på andre typer fotografering. Da får man øvd godt på mange forskjellige teknikker, og kan mikse og trikse litt. Men det har vel litt med interesser også å gjøre, og for min del så er jo bil,mc og motorsport en stor del av den. Desverre er det ikke så mange som poster slike bilder her inne, på foto.no og de større norske fotogruppene på Facebook osv. Det kan bli vel mye bilder av damer, blomster, solnedganger og fugler til tider ja.. Om noen vet om grupper på facebook som handler om fotojournalistikk, motorsportfoto og/eller bil/mc tar jeg gjerne imot tips 3 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Henger ett par fotografer på den Gale hobbyfotograf på Facebook som iallefall tidligere tok veldig mye bil bilder. Legger merke til at du glemte katter under vel mye bilder ;-) Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Henger ett par fotografer på den Gale hobbyfotograf på Facebook som iallefall tidligere tok veldig mye bil bilder. Legger merke til at du glemte katter under vel mye bilder ;-) off, ikke start meg med de der jæv.. kattene! Har noen venninner på facebook som... ja, nok om det! Er medlem på "Den gale hobbyfotograf" ja, så har fått med meg et par der, gjemt innimellom alle tauene og knutene Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) En nyttig liten sak - anbefales... Endret 27. august 2014 av flageborg Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Denne artikkelen var litt interessant, det er nok et fenomen vi vil se mer til etterhvert. Nettbutikk justerer prisen basert på netthistorikken din Endret 27. august 2014 av Nautica Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Eller må jeg bare gå for en av konkurrentene. http://www.adobe.com/no/products/photoshop-lightroom.html Scroll til nederst på siden, der er det link for å kjøpe LR som frittstående produkt. Edit: Og når jeg klikket videre fikk jeg også en feilmelding, sikkert noe som fikses snart, ellers kan du ringe eller maile. Edit2: Hvis du ikke har fått E-M10 ennå kan du eventuelt se an til Photokina. Mange venter LR6 snart, og en viss sjanse for at de velger å lansere da. Du kan jo også starte med en 30 dagers prøveversjon. Snart gått en uke siden jeg prøvde å gå inn på linken for kjøp av frittstående Lightroom 5, fremdeles samme feilmelding. Jeg nekter å tro at Adobe ikke vet om dette og at de ikke kunne ha fikset dette. Mistenker dem for å være sleipe, de ønsker nok at alle kunder skal abonnere istedet for å kjøpe programmer. Nei skal det være slik så kjøper jeg Capture One Pro 7, har testet den ganske grundig nå og den gjør allt jeg trenger. Er også fornøyd med bildekvaliteten på filene jeg eksporterer, her fallt desverre ACDSee PRO 7 av lasset. Endret 27. august 2014 av Døgnvill Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Eller må jeg bare gå for en av konkurrentene. http://www.adobe.com/no/products/photoshop-lightroom.html Scroll til nederst på siden, der er det link for å kjøpe LR som frittstående produkt. Edit: Og når jeg klikket videre fikk jeg også en feilmelding, sikkert noe som fikses snart, ellers kan du ringe eller maile. Edit2: Hvis du ikke har fått E-M10 ennå kan du eventuelt se an til Photokina. Mange venter LR6 snart, og en viss sjanse for at de velger å lansere da. Du kan jo også starte med en 30 dagers prøveversjon. Snart gått en uke siden jeg prøvde å gå inn på linken for kjøp av frittstående Lightroom 5, fremdeles samme feilmelding.Jeg nekter å tro at Adobe ikke vet om dette og at de ikke kunne ha fikset dette. Mistenker dem for å være sleipe, de ønsker nok at alle kunder skal abonnere istedet for å kjøpe programmer. Nei skal det være slik så kjøper jeg Capture One Pro 7, har testet den ganske grundig nå og den gjør allt jeg trenger. Er også fornøyd med bildekvaliteten på filene jeg eksporterer, her fallt desverre ACDSee PRO 7 av lasset. LR5 "dvd" koster ca. 600,- hvis du har en tidligere versjon, ellers ca. 1000.- hos Dusin.no.. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Eller må jeg bare gå for en av konkurrentene. http://www.adobe.com/no/products/photoshop-lightroom.html Scroll til nederst på siden, der er det link for å kjøpe LR som frittstående produkt. Edit: Og når jeg klikket videre fikk jeg også en feilmelding, sikkert noe som fikses snart, ellers kan du ringe eller maile. Edit2: Hvis du ikke har fått E-M10 ennå kan du eventuelt se an til Photokina. Mange venter LR6 snart, og en viss sjanse for at de velger å lansere da. Du kan jo også starte med en 30 dagers prøveversjon. Snart gått en uke siden jeg prøvde å gå inn på linken for kjøp av frittstående Lightroom 5, fremdeles samme feilmelding.Jeg nekter å tro at Adobe ikke vet om dette og at de ikke kunne ha fikset dette. Mistenker dem for å være sleipe, de ønsker nok at alle kunder skal abonnere istedet for å kjøpe programmer. Nei skal det være slik så kjøper jeg Capture One Pro 7, har testet den ganske grundig nå og den gjør allt jeg trenger. Er også fornøyd med bildekvaliteten på filene jeg eksporterer, her fallt desverre ACDSee PRO 7 av lasset. LR5 "dvd" koster ca. 600,- hvis du har en tidligere versjon, ellers ca. 1000.- hos Dusin.no.. Ja det er jo en mulighet, og jeg hadde nok kjøpt den slik hadde det ikke vært for at jeg nå har testet ut konkurrentene. Tror jeg går for Capture One PRO 7, de har et tilbud på den som gjelder ut august til 114 euro. Det er mere enn LR5 oppgradering fra Dustin. Men etter å ha googlet litt og lest på forumet til adobe så ser jeg at allerede i Juni klaget folk over at de ikke klarte å få til å kjøpe frittståenede versjon av LR. Så hvis min mistanke er korrekt så vil det ikke være mulig å oppgradere til senere versjoner, da er det kun abonnering som gjelder. Mens man kan kjøpe oppgradering til Capture One til en grei pris. Jeg har vært fornøyd med Lightroom 4, men det ser for usikkert ut nå for min del til at jeg orker å satse videre på den. Endret 27. august 2014 av Døgnvill Lenke til kommentar
KakeMonster3 Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Noen som vet hvor jeg kan kjøpe en dings som lar meg kalibrere fargene til Pc-skjermen? :-) Jeg fremkallet noen bilder idag som på papir blei innmari mørk og hadde en noe annerledes farge-balanse i forhold til hvordan jeg ser bildene på mine enheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå