Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faen ta, dette er selvskryt, men jeg fikk nettopp en veldig hyggelig overaskelse:

http://www.123rf.com/picturescandinavia/

H

Jeg har ikke hørt fra de enda (fant det ut litt tilfeldig), men det er slik jeg også forstår det - i så fall to betydelige steg opp fra 350D som jeg bruker i dag.

Ja, veldig mye norsk og det er imponerende, da det på mange måter er en svensk konkurranse.

H

Hvordan gikk det/går det med dette? Fått kamera(er)?

Lenke til kommentar

Dette indikerer vel strengt tatt bare at de nå kanskje har litt færre idioter i ledelsen ? Siden de til en forandring innrømmer feilen med en gang, og tar inn kamera til service umiddelbart og ikke som i de andre sakene de siste årene.. at de enten nekter til kameraet går ut av produksjon eller venter nesten 1 år før de innrømmer det..

Selvsagt skulle ikke feilen vært der i utgangspunktet, men det er da et seg i riktig retning at de innrømmer feilen ?

Lenke til kommentar

Ser ut som Nikon fortsatt leder løpet med flest idioter i ledelsen pr antall ansatte:

Tror de fleste har fått med seg at du hater Nikon nå.

fo2re er jo ikke alene om det - Thom Hogan har jo vært etter de i mange år nå ;) Og jeg må si at han har en del gode poeng.

Lenke til kommentar

Ser ut som Nikon fortsatt leder løpet med flest idioter i ledelsen pr antall ansatte:

fo2re er jo ikke alene om det - Thom Hogan har jo vært etter de i mange år nå ;) Og jeg må si at han har en del gode poeng.

Du mener som denne konklusjonen?

"Put together, the hidden changes really do push the D810 forward very nicely over the D800. I like that Nikon hasn’t seemed to have broken anything that wasn’t broken, but has goosed so many things in a positive direction that the D810 does feel a bit like a new camera again. It’s too early in my experience with the camera to substantiate this, but for two years I’ve written that the best all-around DSLR made is the Nikon D800. I think that’s going to change from D800 to D810 in my statements going forward. "

Edit: Sakset herfra:

Thom Hogan omtale på dslrnews

Prøv nå, det lå et ekstra mellomrom på slutten av linken, som gjorde at det ikke funket.

Funker nå... Merkelige greier.

Endret av tow
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får bare "NOT FOUND" når jeg trykker på linken..

Prøv på nytt, har redigert linken i innlegget.

attachicon.gifnotfound.jpg

Sært. Har fjernet mellomrommet, men det dukker opp igjen.

Trykk på linken, og slett et mellomrom sist i adressen etter du har fått feilmeldingen. Da funker det.

Lenke til kommentar

Du mener som denne konklusjonen?

Tenker mer på artikler som denne ...

Det er mye negativt rundt Nikon i artiklene hans hvis en begynner å lete litt

Skjønner. Du er en av de han viser til her (min uthevning):

"Everyone I've mentioned (including myself ;~), has written (or said) positive things about Nikon or the Df in their recent posts, too. It's the constant stream of negative statements I keep seeing that I'm writing about here, even if they are woven into other more positive statements."

Lenke til kommentar

"Everyone I've mentioned (including myself ;~), has written (or said) positive things about Nikon or the Df in their recent posts, too. It's the constant stream of negative statements I keep seeing that I'm writing about here, even if they are woven into other more positive statements."

Det er tydeligvis ikke bare meg - han burde jo ta et hint når det er mange av oss som synes han er til tider meget negativ til Nikon. Det er mulig at han er positiv også, men så lenge han skriver som han gjør, så virker han negativ. Jeg har selv et avslappet forhold til Nikon; det er mulig at jeg ser det tydeligere enn de som er veldig positive til Nikon.

Lenke til kommentar

Det er tydeligvis ikke bare meg - han burde jo ta et hint når det er mange av oss som synes han er til tider meget negativ til Nikon. Det er mulig at han er positiv også, men så lenge han skriver som han gjør, så virker han negativ. Jeg har selv et avslappet forhold til Nikon; det er mulig at jeg ser det tydeligere enn de som er veldig positive til Nikon.

Jeg er selv avslappet til hele merkediskusjonen, og synes derfor det er sunt med omtaler som tar med både det positive og det negative. Det som er usunt er saueflokkmentalitet, der hele flokken følger en ledersau, og kappes om å overgå denne. Spesielt negative utsagn har en tendens til å plukkes ut av kontekst, og forsterkes for å få mest mulig omtale. Det er vel egentlig det hjertesukket til Hogan handler om.

Lenke til kommentar

Internett:

Flytter for et års tid til gammelt hus i Norge med gammel telefonkontakt i veggen. De forskjellige ADSL-leverandørene skal ha en 3-400 i måneden for 5M/768k og lignende.

Kunne mobilt internett være en bedre løsning, tro? 300/mnd for 40Mbit - 10GB data i måneden, inkludert modem.

Noen gode forslag? :)

Lenke til kommentar

Tror de fleste som kan tenke selv aldri har sett at jeg har skrevet noe sted at jeg hater Nikon, men for all del tro hva du vil.

Hater ikke ett merke, da bør man oppsøke fastlegen hvis noen faktisk gjør det, men at Nikon har gjort mye rart siste par årene er det ingen tvil om.

Måten de behandler kundene sine nå om dagen er helt på trynet, sett summen de har satt av bare for brannslukking etter D600 fadesen ? Og så klarer de igjen lansere en ny modell som ser ut til å ha produksjonsfeil ?

17,7 millioner US Dollar er sikkert småpenger for ett firma som nedjusterer inntjeningen jevnlig nå om dagen - og dette kun for å fikse D600 samt prøve å få omdømme på beina igjen. Dette hadde selvsagt vært unngått hadde de tatt kundene sine på alvor.

http://petapixel.com/2014/05/31/nikon-allocates-17-7-million-repair-d600-issues-reputation/

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...