Nautica Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 (endret) Kjøperen må skriftlig informere selger som anvist i Angrerettlovens § 9 om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, opplysninger om angrerett og angrerettskjema er mottatt. Opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen må oppgis. Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettskjema og opplysningene, og senest etter 3 måneder fra mottak av varen. Angrefristen går under enhver omstendighet ut etter 1 år. Endret 4. august 2014 av Nautica Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Forbrukerrådet skriver: I utgangspunktet har du rett til å si ifra at du angrer deg i inntil 14 dager. Nedtellingen begynner når du har fått alle opplysninger som selger er pålagt å gi, blant annet et riktig utfylt angrerettskjema – selv om du skulle ha mottatt varen tidligere. Sørger ikke selger for det, utvides fristen med inntil 12 måneder og 14 dager. Jeg tolker det slik at det må være 14 dager fra du har mottatt varen, f.eks. hentet på Posten. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Mange takk til dere begge! (Prövde selv å lese på Forbrukerrådet sin side, men ble ikke helt klar over hva som gjelder. Alltid vanskelig å lese slikt på et annet språk, selv om svensk og norsk er veldig likt.) Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 (endret) Man har jo 14 dager angrerett på netthandel. Kan jeg väre helt sikker på at den gjelder fra da jeg virkeligen henter ut produktet på posten.... Ja !!! Sakset fra "Skjema for opplysninger om angrerett"... Endret 4. august 2014 av flageborg Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 OK, fint flageborg, da vet jeg hva som gjelder. Takker! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Kjøpte en lisens av PS CC. Men den er på norsk. Det er jo helt håpløst. Hvordan få den tilbake til engelsk? Får bare opp Norsk som eneste forslag.. Lenke til kommentar
tow Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Tar man hensyn til lønnsnivå blir det billigere, i enkelte sør-europesike land så er det dobbelt (eller mer) så dyrt å kjøpe en duppedings sammenlignet med Norge. Nei, det er ikke sånn at høyere gjennomsnittslønn gjør ting billigere, tvert i mot. Høyere gjennomsnittslønn gjør at varer blir dyrere fordi alt av menneskelig interaksjon i salgskjeden koster mer penger her enn andre plasser. Det er heller ikke sånn at en som tjener 600 000 i året betaler halvparten så mye for varene som en som tjener 300 000. Vareprisen er et bestemt beløp uavhengig av kjøperens inntekt. At den som tjener mer har råd til flere eller dyrere varer er en helt annen sak. Burde være selvforklarende. Jepp, dette er en av mine kjepphester. I Norge er det sånn at de fleste som sitter i kassa på Rema har råd til en ferie i Hellas. Hvor mange i kassa på en lavpriskjede i Hellas tror du har råd til ferie i Norge? Den forskjellen er reell, og den skal vi være klar over og sette pris på, for vi er i en temmelig unik situasjon på akkurat det området. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Tar man hensyn til lønnsnivå blir det billigere, i enkelte sør-europesike land så er det dobbelt (eller mer) så dyrt å kjøpe en duppedings sammenlignet med Norge. Nei, det er ikke sånn at høyere gjennomsnittslønn gjør ting billigere, tvert i mot. Høyere gjennomsnittslønn gjør at varer blir dyrere fordi alt av menneskelig interaksjon i salgskjeden koster mer penger her enn andre plasser. Det er heller ikke sånn at en som tjener 600 000 i året betaler halvparten så mye for varene som en som tjener 300 000. Vareprisen er et bestemt beløp uavhengig av kjøperens inntekt. At den som tjener mer har råd til flere eller dyrere varer er en helt annen sak. Burde være selvforklarende. Jepp, dette er en av mine kjepphester. I Norge er det sånn at de fleste som sitter i kassa på Rema har råd til en ferie i Hellas. Hvor mange i kassa på en lavpriskjede i Hellas tror du har råd til ferie i Norge? Den forskjellen er reell, og den skal vi være klar over og sette pris på, for vi er i en temmelig unik situasjon på akkurat det området. De fleste har ikke råd til å reise ut av landet Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Båtrace i Tønsberg til helgen, for de som måtte ha interesse for slikt:http://tbg-race.com/ Skjer nok mye mer i byen også, så blir nok mye liv og røre Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Båtrace i Tønsberg til helgen, for de som måtte ha interesse for slikt: http://tbg-race.com/ Skjer nok mye mer i byen også, så blir nok mye liv og røre Det kan bli en fin lørdagstur Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 (endret) Nå har Metz kommet med en ny blits "Mecablitz 64 AF-1", virker veldig interessant, spesielt det med mulighet til og koble på en usb-kabel og selv foreta software oppdateringer. Endret 5. august 2014 av Nautica Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Wow - dette var rått. Greit nok at man klarer å hente ut mer detaljer fra en video med aliasing, men dette hadde jeg ikke trodd. https://www.youtube.com/watch?v=FKXOucXB4a8 2 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 De fleste har ikke råd til å reise ut av landet Jeg kan bekrefte at veldig mange ikke har råd til å reise innen landet heller i Hellas, men tenker seg godt om før de bruker penger til bensin til unødvendige turer. Vanligvis er det fullt av ferierende fra Thessaloniki som ferierer der vi holder til, det er 100 km dit, i år er det nesten helt dødt, men mange nyrike russiske turister. 1 Lenke til kommentar
Epp Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 (endret) Wow - dette var rått. Greit nok at man klarer å hente ut mer detaljer fra en video med aliasing, men dette hadde jeg ikke trodd. https://www.youtube.com/watch?v=FKXOucXB4a8 Har man ikke gjordt dette lenge med laser? Man kan gjøre dette med "bare" en video øh høyhastighetskamera video var det visstnok. Endret 7. august 2014 av Epp Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Har man ikke gjordt dette lenge med laser? Man kan gjøre dette med "bare" en video øh høyhastighetskamera video var det visstnok.Joda - med laser på vindusrute og annet - men at man kan hente ut informasjon både i høyhastighetsvideo og vanlig video er heller artig - i alle fall min verden.. Lenke til kommentar
skrim Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Rengjøring av kamera og objektiv http://youtu.be/lrdkFXsr5Us Lenke til kommentar
tow Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Rengjøring av kamera og objektiv http://youtu.be/lrdkFXsr5Us Den var bra. Anbefaler Nylonvask, glassene blir så blanke og rene av det! Spøk til side: Det var overraskende mye vann som rant ut fra overalt rundt på kamerahuset. Jeg ville trodd det var bedre vanntetting på det kameraet. Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Tror tettingen er enveis altså fra utsiden og inn. Ikke fra lukkerhus og ut. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Uansett, på tide å blåse støv av kameraet mitt Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Morsomt å teste ut nærgrense med belg og en gammel 28mm. (Ikke croppet, kun nedskalert) 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå