Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Noen her som skriver kjørebok og er er dritt lei det ?

Jeg var en av de, men etter og ha kjøpt meg en logger som fungerer er dette blitt et ikkeproblem.

Får opp hele sulamitten på pc'en og kan der legge til navn "adr. skjer automatisk". Og kan finne plassene jeg har vært i på googlemaps samt på forhånd gi beskjed om det er en privat eller tjenestereise.

Og det er kun en engangs investering, ingen dyre abonnementer.

I tillegg får man fotoboksvarsler som også gir gjennomsnittlige farten du har i de sonene der dette blir målt, en kjempefin funksjon hvis du ligger etter trege sjåfører og vil forbi, da vet du hele tiden når du er på grensen til og komme over maks km. på stedet.

Skriver man timelister i tillegg kan man utifra loggen se når man kom og dro fra spesifikke sted og skrive timelister basert på det, kjempefint for meg som venter alt for lenge med dette og må rekonstruere dager/uker :)

Jeg vil ikke reklamere for mye, men er så kjempefornøyd så måtte bare dele dette med andre :)

Noen som lurer på noe så PM meg.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd å få solgt Canon 430EX II og Sigma 8-16mm uten hell.

Synes det er litt vanskelig å prise de, de er knapt brukt noen av de så de er som nye.

Har prøvd å få 1500,- for blitsen og 5000,- for objektivet, synes det er fair mtp at de er som nye begge to, eller?

Lenke til kommentar

Synes det er litt vanskelig å prise de, de er knapt brukt noen av de så de er som nye.

Har prøvd å få 1500,- for blitsen og 5000,- for objektivet, synes det er fair mtp at de er som nye begge to, eller?

Tja, jeg solgte en generasjon1 for 1200.- for et halv år siden den forsvant på et par dager, kan hende at det er mindre interesse nå om sommeren.

Eller så er det man skriver i en annonse ganske viktig, jeg pleier og skrive ganske banale ting så som, med ekstern blits får du mye bedre resultater på bildene, med denne blitsen blir bildene bedre i sterk sollys ute, dyr med mørke farger blir mer korrekt eksponert, etc.

Grunnen for at jeg skriver sånn innlysende informasjon er at flere får en direkte relasjon til ditt produkt, er det en person som faktisk har problemer med at hunden blir for dårlig eksponert så har den personen plutselig en relasjon til ditt salgsobjekt siden det fjerner problemet hans/hennes har og du har fått en interessent.

Har du emballasjen, manualer, etc. så skriv det også, det viser at du tar vare på tingene dine.

Bruker du foto.no så mas på de som kjøper av deg at de må legge inn en brukererfaring, det har endel og si for salg, og gjør det samme tilbake :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Sigma 8-16 har blitt solgt helt ned i 3000, og sjeldent over 4000:

http://teambiathlon.no/index.php?module=price&p=509

Lenke til kommentar

Tja, jeg solgte en generasjon1 for 1200.- for et halv år siden den forsvant på et par dager, kan hende at det er mindre interesse nå om sommeren.

Eller så er det man skriver i en annonse ganske viktig, jeg pleier og skrive ganske banale ting så som, med ekstern blits får du mye bedre resultater på bildene, med denne blitsen blir bildene bedre i sterk sollys ute, dyr med mørke farger blir mer korrekt eksponert, etc.

Grunnen for at jeg skriver sånn innlysende informasjon er at flere får en direkte relasjon til ditt produkt, er det en person som faktisk har problemer med at hunden blir for dårlig eksponert så har den personen plutselig en relasjon til ditt salgsobjekt siden det fjerner problemet hans/hennes har og du har fått en interessent.

Har du emballasjen, manualer, etc. så skriv det også, det viser at du tar vare på tingene dine.

Bruker du foto.no så mas på de som kjøper av deg at de må legge inn en brukererfaring, det har endel og si for salg, og gjør det samme tilbake :)

Takker for tips. Jeg prøvde det stikk motsatte, å ha så lite tekst som mulig i annonsen.

Får gjøre et nytt forsøk :)

Sigma 8-16 har blitt solgt helt ned i 3000, og sjeldent over 4000:

http://teambiathlon.no/index.php?module=price&p=509

Mulig jeg har priset den for høyt ja. Koster dog 6000,- ny så er litt overraskende at de selges så billig.

Lenke til kommentar

Takker for tips. Jeg prøvde det stikk motsatte, å ha så lite tekst som mulig i annonsen.

Får gjøre et nytt forsøk :)

Hvem er det du anser som kjøpegruppe ?, siden du skriver minimalt med informasjon er det bare personer som vet hva produktet er som eventuell er interessert og de vet stort sett hva prisene pleier og ligge på og de betaler ikke for mye.

Hvis du retter deg mot alle de som bruker kameraet på auto og generelt ikke har peil på hva alle de rare tallene/bokstavene på et objektiv/blits betyr vil kvie seg for og ta kontakt, så jo mer man opplyser om hva et produkt kan brukes til jo flere personer vil vise sin interesse, bilder er også viktig så personer kan se varen og få et inntrykk og hva det med alle de rare tallene/bokstavene faktisk er, og disse folka vet ikke om din vare passer til deres kamera så du må skrive opp alle modellene som varen passer til.

Jeg solgte et objektiv for et par måneder siden, det lå 5 makne objektiver på finn.no fra 1900.- under min pris til 6000.- over, objektivet som lå 1900.- under min pris hadde ligget ute i nesten 1 måned og var ikke solgt, det sto bare hva det var og ingen bilder, jeg skrev i annonsen at objektivet mitt var perfekt til portrettfotografering, sports/actionfotografering, dyrefotografering, etc.

Jeg skrev mye rart bla. annet at objektivet var perfekt for de som vil ta bilder av barn, etc. 6 timer tok det før objektivet var solgt til en som begynte telefonsamtalen med og spørre om objektivet passet til 650D, "det eneste kameraet jeg ikke ramset opp i annonsen".

Det er tre ting jeg aldri fører opp i en annonse, og det er, "vurderer og selge", "min kjære", "høystbydende". Og jeg bruker aldri klipp/lim fra produsentens sine spesifikasjoner, det er ingen som forstår eller har interesse av og vite antall linseellementer i et objektiv eller ledtallet i en blits , og de som har interesse av dette vet allerede denne informasjonen.

Edit: jeg har solgt endel kamerarelatere varer de siste årene og det har aldri tatt mer en et par tre dager før det har vært solgt, og prisen pleier å ligge sånn midt på treet eller litt mer hvis det er en populær vare.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har selvfølgelig helt rett. Var nok litt naiv i at jeg ikke trodde "vanlige" folk skulle være interessert siden det er utstyr for amatører og hobbyfotografer.

Får klekke ut en utfyllende tekst i morgen. Spesielt det med å liste opp hvilke kamerahus det passer med var et godt tips. Slet med å finne ut det selv når jeg var ny.

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Lag en annonse for hver ting du skal selge, er det en som er ute etter en blits så leter har ikke blant objektiver og visa versa.

Her ser du hva jeg skrev i en annonse.

Selger 1stk Canon 70-200 f/2.8L Generasjon 2.
Dette er den nyeste og absolutt beste telezoom-objektivet Canon har produsert, utrolig bra til portrettfotografering av både mennesker og dyr, gir en nydelig og diffus bakgrunn som alle profesjonelle fotografer ønsker og oppnå.
Canon 70-200 f/2.8L II er også førstevalg blant sports-fotografer som trenger en meget rask telezoom til alle typer actionfotografering, det pga, av at man har blender f/2.8 i hele brennvidde-spekteret som gir relativ raske lukketider i dårlig belysning og veldig kjapp autofokus med Canon nyeste autofokusmotor.
Canon 70-200 f/2.8l II har også siste generasjon bildestabilisering som gir skarpere bilder, det igjen gir mye mindre bevegelse-uskarphet i bildene.

Canon 70-200 f/2.8L II passer til alle Canon EOS-kameraer, så som 300D, 350D,400D, 450D, 500D, 550D, 600D, 650D,700D, 100D, 30D, 40D, 50D, 60D, 70D, 7D, 5D, 5D mk2 og 3, 1D, 1Dx, etc.

Her kan du se et knippe bilder tatt med Canon 70-200 f/2.8L II, bare kopier nett-adr. under og åpne den i en nettleser.

http://www.flickr.com/search/?q=portraits%20canon%2070-200%20f%2F2.8%20is%20II

Det følger med alt av emballasje, stativfeste, manualer, etc. Objektivet er kjøpt hos FotoVideo 19.02.2011 og kvittering medfølger.

Selges grunnet finansiering av annet fotoutstyr.

Kjøper betaler eventuell frakt, jeg kan være behjelpelig med levering i Østlandsområdet.
Sendes ikke som oppkravspakke.

OBS!!!, kameraet på bilde 2 følger ikke med, er kun for indikering av størrelsen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har solgt et par ting på finn/foto de siste årene, og jeg har stort sett droppet alt av vissvass og svada, både subjektivt om antall blenderlameller, og objektivt om bedre bilder pga uskarphet. Stort sett pøser jeg ut alt Canon-relatert i én annonse (hus, objektiver, blits), samme med Nikon og evt. m4/3/Fuji/Nex når det har vært aktuelt, og lister opp hvert objekt med en beskrivelse av nettopp det. Hvilken stand er det (dønn ærlig vinner man alltid på i lengden), hva som følger med (snurpebag, solblender, ekstra batterier, original emballasje og sånt), evt. hvor mange eksponeringer og eventuell servicehistorikk.

Prismessig er det vanligvis 2/3 av nypris som er aktuelt, gjerne litt over for nylanseringer og L-optikk, og litt under for litt sære greier med snever kundegruppe (Samyang, Sony, Pentax, Olympus 4/3).

Tenker at 8-16mm er et veldig spesialisert objektiv som bare vil være interessant for et par folk, hvor en 50mm f1.4 er noe nesten alle på et eller annet stadie vil ha bruk for. Samme gjelder blits om sommeren. Selv om blits er prima for å jevne ut skygger i trynene til folk, så er det ikke mange som tenker så mye på det. Sommer = nok lys, blits bruker man heller innendørs på høsten/vinteren.

Så, enten legger man prisene litt under det man vil, eller så prøver man igjen litt senere, med en 50-lapp avslag.

Lenke til kommentar

Hei. Skal bestille utskrift av noen foto. Dette er da 8st 10x13cm og 1st 10x15cm. Prøvde foto knudsen som dukket opp først på Google men de skal ha 100 for frakt+postoppkrav uten andre betalingsmuligheter. Nokså dyrt for en levering som koster 7 kroner. Er det noen her som vet om en bedre nettbutikk?

Lenke til kommentar

Nå testet jeg ikke alt som gikk an å trykke på, men jeg gikk nå inn på et par innlegg, blant annet det med gatefoto, og da så alt bra ut.

Flott. Det jeg ikke får til er å få bloginnlegg på forsiden, slik som jeg har det på fullversjonen. Så ser jeg at de galleriene jeg har lagt ut heller ikke funker, men de har jeg lyst til å oppdatere og bytte ut åkke som.

Henning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...