Kurt Grusom Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Nå skal jeg ikke spørre hva 'Tullamore Dew' er for noe, men heller spørre hvor mye må man blende ned før Canon 50/1.8 er skarp? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Blend ned til f/2.8 i følge ISO 12233 Chart 100% Crop Comparison. På f/4 er den definitivt skarp. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Nå skal jeg ikke spørre hva 'Tullamore Dew' er for noe, men heller spørre hvor mye må man blende ned før Canon 50/1.8 er skarp? Men du skal få svar likevel. Det er en meget mild og god irsk whiskey. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 @ Carny Her er et bilde tatt med EF 85mm f/1.2L II USM på f/1.2. Gir ganske gode bilder. Ikke mye å klage på der, nei Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 Meget god ide Mr. Olsen, men jeg føler at noen av innleggene her sporer litt av :!: Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 Blend ned til f/2.8 i følge ISO 12233 Chart 100% Crop Comparison. På f/4 er den definitivt skarp. Takk skarru ha Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 Greit nok at dette er en chattetråd og at det dermed er litt større takhøyde her enn resten av forumet, men de tendensene til drittungeoppførsel som enkelte her inne har fremvist i det siste må de bare se til å legge av seg litt brennkvikt om ikke advarslene skal fly veggimellom. Blir man utsatt for for personhets eller andre regelbrudd fra en eller flere brukere, uansett om det er over PM eller i offentlighet, så er riktig respons å rapportere dem. Syting og krangling i forumet er FEIL respons. Alle fått dette med seg nå? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 Jeg må si jeg er enig med Are. Personlig konflikter forsurer tråden av og til. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 Hvordan ble det med akams sommer konkuranse? Var ikke den ferdig for typ en mnd siden nå? Oo Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 Stemmer det, men vi er litt (!) forsinket med kåringen pga pappaperm og ferieavvikling. Når vi er klare med resultatene vil vi selvsagt lage en forsidesak på det. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 Men du skal få svar likevel. Det er en meget mild og god irsk whiskey. Personlig, så er jeg vel mer tilhenger av Bushmill's mange utmerkede utgaver. Som f.eks. den rimelige Black Bush Hmm. Må få laget en foto-tur til Irland / Dublin. Tom Lenke til kommentar
ChallengerV8 Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 Noen mulighet for å få bare histogram opp i visningen til D300? Uten all EXIF'en? Ja, custom funksjon F1: Multi Selector center button - Playback Mode - View Histogram. Da trykker du bare på senterknappen når du har et bilde på skjermen, så vises histogrammet så lenge knappen er trykket. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 INSPIRER MEG! Tar nesten aldri med kameraet ut lenger. Bare hvis jeg skal ta ett og annet bilde til bloggen på hjemmesiden.. og der stanser kreativiteten. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 INSPIRER MEG! Tar nesten aldri med kameraet ut lenger. Bare hvis jeg skal ta ett og annet bilde til bloggen på hjemmesiden.. og der stanser kreativiteten. Hva tok du bilder av før ? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 Nei, litt forskjellig. Var det tåke, så tok jeg bilder av den, så jeg et stilig skur i en skråning knipset jeg det og sånn holdt jeg på. Men nå føler jeg ikke akkurat kreativiteten blomstre, og har ingen rundt meg som kan dra meg opp. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 Nei, litt forskjellig. Var det tåke, så tok jeg bilder av den, så jeg et stilig skur i en skråning knipset jeg det og sånn holdt jeg på. Men nå føler jeg ikke akkurat kreativiteten blomstre, og har ingen rundt meg som kan dra meg opp. Se på bilder. Det er verdens beste inspirasjon, så jeg foreslår at du blar deg igjennom det du har av fotobøker, evt titter på onexposure.net eller andre websider med bilder. magnums hjemmeside med de foto-essayene de har der, med kommentarer fra fotografene, pleier å duge for meg. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 Hmm. Må få laget en foto-tur til Irland / Dublin.Tom Veldig mange fine motiver i Dublin ja, Tom... RandiA Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 Hmm. Må få laget en foto-tur til Irland / Dublin.Tom Veldig mange fine motiver i Dublin ja, Tom... Japp. Jeg bodde i Dublin i et halvt år, så har fotografert mye rundtom der. Men legg inn plass til noen dagsturer også da. Fra fergekaien i Dun Laoghaire (bl.a.) går det masse dagsturer med buss til forskjellige steder, blant annet Giant's Causeway og Bushmills-destilleriet i Nord-Irland. Ikke koster de all verdens heller. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 Bushmills Single Malt er forresten verdens eldste whisky som fremdeles er i produksjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå