Nautica Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 (endret) Samyang lanserer nytt objektiv den 28 April, kanskje den først fra dem med autofokus ? Endret 18. april 2014 av Nautica Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Hmmm, klarte i et øyeblikks uoppmerksomhet å formatere minnekortet mitt i dag. Skulle egentlig bare slette en video, men av gammel vane formaterte jeg kortet i stedet. Noe forslag til programmer som kan gjenopprette filene? Har ikke tatt bilder etterpå. I og for seg ikke noen viktige bilder, men er jo greit å prøve å få de tilbake. Er vel litt mer komplisert siden kortet er formatert har jeg skjønt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Produsenten av kortet har nok et recoveryprogram, Har du noen Sandiskkort følger det med et program eller det står en nøkkel på innpakningen så du får tilgang til et recoveryprogram som mange er fornøyde med. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Nå i disse selvangivelsetider, her er et knippe utgifter man ikke får fradrag for En av skatteetatens ansatte tok kontakt med en skatteyter som i mange år hadde krevd 10.000 kroner i fradrag for «GSG». Men hva var så dette «GSG»?Svaret var «Går det, så går det...», noe mannen hadde fått fradrag for hvert år. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Hmmm, klarte i et øyeblikks uoppmerksomhet å formatere minnekortet mitt i dag. Skulle egentlig bare slette en video, men av gammel vane formaterte jeg kortet i stedet. Noe forslag til programmer som kan gjenopprette filene? Har ikke tatt bilder etterpå. I og for seg ikke noen viktige bilder, men er jo greit å prøve å få de tilbake. Er vel litt mer komplisert siden kortet er formatert har jeg skjønt. Siterer meg selv... Recuva fant alle bildene uten problem. Litt artig (eller kanskje mer skremmende) var at den også fant 4 bilder fra september i fjor. Kortet har sikkert blitt formatert et titals ganger siden det. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Så lenge du ikke sprengfyller minnekortet hver gang det er formatert så er det mulig. Måten de tømmer en harddisk for godt er å overskrive hele disken og formatere den flere ganger så det ikke er plass igjen for gammel moro. Selvsagt ikke noe alle gjør skikkelig - ei jeg kjenner kjøpte en brukt laptop via ett anerkjent firma og jeg fikk gleden av å sette den opp, stusset litt på at det var lite plass på den sammenlignet med det som var oppgitt og det lå en D: partisjon på den som tok over halvparten av plassen med masse legejournaler som jeg umiddelbart slettet, slettet partisjonen og formaterte hele laptopen og satte den opp på nytt. Er ikke alt jeg føler må i media hver jævla gang noen har gjort en feil. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Sigma 50mm Art vs Otus nå også hos Dxomark Sigma 200-500 f/2,8 på "billigsalg" for 15 000 $ (ca 90 000 kr). Her hjemme koster den 160 000 kr. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Samyang lanserer nytt objektiv den 28 April, kanskje den først fra dem med autofokus ? Håper egentlig det er objektiver som er laget for full frame e-mount, men jeg tror egentlig det er objektiver for video. (På grunn av bildet). Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Håper egentlig det er objektiver som er laget for full frame e-mount, men jeg tror egentlig det er objektiver for video. (På grunn av bildet). T-blender istedenfor f-blender tyder også på det ja. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 (endret) Skal ta timelapse av solnedgangen over Halden snart og valget står mellom helmanuell eller blenderprioritet. Hva ville dere valgt? Skyter jo i RAW, men vil helst ha et så godt utgangspunkt som mulig. Med blenderprioritet vil jo kameraet selv kompansere for den minste endring i lysmengden, men i helmanuell kan det vel kanskje bli litt mørkt på slutten? Selv tror jeg at manuell vil bli det beste.Tenker jeg også bruker 10mpix oppløsning i RAW. Endret 20. april 2014 av CFM Lenke til kommentar
tow Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Skal ta timelapse av solnedgangen over Halden snart og valget står mellom helmanuell eller blenderprioritet. Hva ville dere valgt? Skyter jo i RAW, men vil helst ha et så godt utgangspunkt som mulig. Med blenderprioritet vil jo kameraet selv kompansere for den minste endring i lysmengden, men i helmanuell kan det vel kanskje bli litt mørkt på slutten? Selv tror jeg at manuell vil bli det beste. Tenker jeg også bruker 10mpix oppløsning i RAW. Med auto får du ikke inntrykk av at det blir mørkere, da kompenserer automatikken hele tiden. Prøv manuell, gjerne overeksponert 1-2 trinn i starten, så kan du eventuelt dra ned eller opp for å få filmen til å se "riktig" ut. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Noen her som har erfaring med å selge bilder av mennesker/modeller og en evt fordelingsnøkkel på hva man bør betale til modellen ved ett slikt salg ? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Spørs vel hva de likte.. modellens utseende eller avbildningen av modellens utseende. Nei, jeg aner ikke.. bare smetter inn en kommentar om ingen ting. 1 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Noen her som har erfaring med å selge bilder av mennesker/modeller og en evt fordelingsnøkkel på hva man bør betale til modellen ved ett slikt salg ? Kanskje en grei løsning....for noen Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Noen her som har erfaring med å selge bilder av mennesker/modeller og en evt fordelingsnøkkel på hva man bør betale til modellen ved ett slikt salg ? TFP-kontrakt ? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Noen her som har erfaring med å selge bilder av mennesker/modeller og en evt fordelingsnøkkel på hva man bør betale til modellen ved ett slikt salg ? TFP-kontrakt ? Har TFP og modellkontrakt, men spørsmålet er hva man bør betale modellen ved salg av ett bilde. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 (endret) Beauty lies not in objects, but in the interaction between the shadow and light created by objects. 24 april annonserer Canon et nytt eos-kamera. Endret 22. april 2014 av Nautica Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 24 april annonserer Canon et nytt eos-kamera. Jeg skjønner ikke hva som er på bildet. Ikke noe pent i hvert fall. Men hvis det har noe å gjøre med et nytt EOS-M så kan det hende det kommer med et svært kompakt 22-46mm f/3,5-5,6 kitobjektiv. Dvs. svært kompakt (pannekake) i transportmodus og helt ordinært stort i bruksmodus. Lenke til kommentar
ulfgre Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Nytt Leica kamera blir annonsert på torsdag. Leica T 701 Kan bli spennende å se hva de kommer med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå