L4r5 Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Team Biathlon er stedet å sjekke for bruktpriser: http://www.teambiathlon.no/index.php?module=price&b=3 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Noen her som har erfaring med Westcott Ice Light ? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Var en tråd om det på foto.no hvor noen hadde erfaringer fo2re. En på vei i seng nå, ellers skulle jeg søkt den opp for deg. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Fant den: http://foto.no/cgi-bin/diskusjon/lesTraadHier.cgi?id=689323 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 (endret) Noen som har lyst på en "gratis" Gura Gear ryggsekk ? Canon rumor gir bort en sekk sammen med Gura. Endret 24. mars 2014 av Nautica Lenke til kommentar
KakeMonster3 Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Nettopp kjøpt meg en strålende super-vidvinkel ifra Sigma ( 10-20mm) som jeg til nå er godt fornøyd med. Lurer bare på en ting. Burde jeg skyte bildene i 3:2 format som standard på kamera options eller i 16:9 ? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 16:9 er egentlig ment for video, men er jo bare å ta noen bilder å se hva du liker best Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Artig sak - Canon-kamera med Nikon F-fatning og monokrom sensor! http://www.canonrumors.com/2014/03/canon-announces-m15p-cl-industrial-camera-with-monochrome-sensor-and-nikon-f-mount/ 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Artig sak - Canon-kamera med Nikon F-fatning og monokrom sensor! http://www.canonrumors.com/2014/03/canon-announces-m15p-cl-industrial-camera-with-monochrome-sensor-and-nikon-f-mount/ Klarer jeg og produsere 40 båter i sekundet på et samlebånd skal jeg spandere på meg et par tre sånne til kvalitetskontroll Lenke til kommentar
3irik Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Artig sak - Canon-kamera med Nikon F-fatning og monokrom sensor! http://www.canonrumors.com/2014/03/canon-announces-m15p-cl-industrial-camera-with-monochrome-sensor-and-nikon-f-mount/ Ser ut som en merkelig greie.. Er den bare ment å bruke gammel nikon-optikk? Ser ut som at den ikke har noen form for blenderkontroll. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Nikon F-fatning er ganske vanlig på kameraer til industrielt bruk når man kommer over en viss sensorstørrelse. På kameraer med mindre sensor går det stort sett i C-mount (evt CS). Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 (endret) Ser ut som en merkelig greie.. Er den bare ment å bruke gammel nikon-optikk? Ser ut som at den ikke har noen form for blenderkontroll. Dette kameraer er beregnet for kvalitetskontroll på et samlebånd og alt styres fra en datamaskin i samordning med produksjonen, kameraet kontrollerer at alle produserte enheter har samme utseende, hvis ikke blir de automatisk kassert. Endret 25. mars 2014 av Nautica Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Flere som nettopp fikk det nye designet på Flickr? Fikk det jo for noen måneder siden, men da kunne man jo velge tilbake det gamle . Finner ingen måte å gjøre det på nå. Lenke til kommentar
KakeMonster3 Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 16:9 er egentlig ment for video, men er jo bare å ta noen bilder å se hva du liker best Ah ok takk Jeg pleier å croppe bildene i lightroom til 16:9 hvis jeg syns det passer best. Trodde at den muligheten i kamera-menyen tilføyde ekstra vidde når man skyter bilder men hvis ikke er saken grei. :-) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Ah ok takk Jeg pleier å croppe bildene i lightroom til 16:9 hvis jeg syns det passer best. Trodde at den muligheten i kamera-menyen tilføyde ekstra vidde når man skyter bilder men hvis ikke er saken grei. :-) Kommer an på hvilket kamera du har - men de fleste kameraene cropper inn i 16:9-modus. Det er vel bare noen veldig få micro Four Thirds-hus som bruker forskjellige utsnitt av sensoren når man endrer aspekt, og ikke bare cropper. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Spennende rykter om Sony FF Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Det er det jeg liker med Finlendere.. de bryr seg ikke om at ting "ikke går an", de bare gjør det. Skulle ønske vi var okkupert av Finland istedenfor Norge. Finske dykkere trosset ferdselsforbud og hentet opp sine døde kamerater Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Flott at de ble hentet opp og at det gikk bra, men jeg liker ikke den risikoen de må ha tatt for å gjøre det. Ellers så skjønner jeg ikke hva det har med foto å gjøre. Et lite forsøk på å relatere det til foto kan være følgende forslag: Mer bruk av fjernstyrte undervannsfartøy med kamera og kabel. Et sånt fartøy kunne kanskje klart å hente ut de forulykkede uten å sette menneskeliv i fare. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 At det var risikofylt sier seg selv; men så lenge det var erfarne dykkere som gjorde jobben og planleggingen var ordentlig, så har jeg ikke noe problem med at de gjorde det. Syntes egentlig de norske myndighetene var litt vel overforsiktige her. Nå er vi jo i chattetråden, så da hender det vi ramler litt utenom fotoverdenen. Det synes jeg er OK. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 (endret) Det er det jeg liker med Finlendere.. de bryr seg ikke om at ting "ikke går an", de bare gjør det. Skulle ønske vi var okkupert av Finland istedenfor Norge. Finske dykkere trosset ferdselsforbud og hentet opp sine døde kamerater Vel, tror ikke det er Finske myndigheter som ha gjort dette stuntet så og sammenligne med Norske myndigheter blir helt feil. Hadde foreksempel en kamerat av meg ligget på bunn av grotten så hadde jeg stilt opp med en gang på en unnsetningsekspedisjon. Hvis det er noen som skal ha tyn er det i mine øyner lokalbefolkningen som ikke har tatt saken i egne hender og hentet opp de døde/assistert uavhengig i hva myndighetene har sagt. Men det jeg ikke forstår er hvorfor ikke Norske myndigheter har brukt en UV-ROV til og hente opp de døde, det skulle være en relativ enkel jobb, eventuell hyrt inn Ronny Arnesen*. * har vært med han/gjengen på noen ekspedisjoner på slutten av 80tallen, rå type. Endret 27. mars 2014 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå