Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

E-3 og High Grade-optikk kan uten problem få en bøtte van

 

Eller å bli holdt under springen mens det tar bilder :)

Hehe, jo. Men det slår ikke det regnværet jeg var ute for her om uken. Turde ikke bruke hverken E-400 eller et lånt 20D. Det var en vegg av vann. Med E-3 ville jeg ikke vært nervøs på noen måte. Og for rust-foto ser jeg for meg muligheten til å blende ned enda et par steg uten å måtte uppe ISO vha bildestabilisator, og upper jeg ISO er det uansett bedre enn E-400.

 

Freeeebird *traller*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trussel? På fotofronten da eller? :!:

 

Poenget er at du hele tiden bare er imot meg uansett hva jeg sier, konstant, og det gidder jeg ikke diskutere mot. Du sier ting bare for å provosere, så burde vel egentlig bare rapportert deg for det, så slipper jeg å høre på slike usakligheter.

 

Nei gorpium, langt fra noen trussel, hverken som fotograf eller debattant ;)

Lenke til kommentar
Trussel? På fotofronten da eller? :!:

 

Poenget er at du hele tiden bare er imot meg uansett hva jeg sier, konstant, og det gidder jeg ikke diskutere mot. Du sier ting bare for å provosere, så burde vel egentlig bare rapportert deg for det, så slipper jeg å høre på slike usakligheter.

Nei gorpium, langt fra noen trussel, hverken som fotograf eller debattant ;)

Gjør det, så får moderatoren ta stilling til det...:)

Lenke til kommentar

Andre enn meg som har problemer med diskusjon.no av og til?

Noen ganger hender det at det tar en evighet å laste noe som helst her.

Ufattelig irriterende om jeg vil gi kritikk på et bilde (at vedlegget ikke blir lastet) eller lese en tråd eller svare i en tråd.

 

Bruker firefox, siste versjon.

Lenke til kommentar
Andre enn meg som har problemer med diskusjon.no av og til?

Noen ganger hender det at det tar en evighet å laste noe som helst her.

Ufattelig irriterende om jeg vil gi kritikk på et bilde (at vedlegget ikke blir lastet) eller lese en tråd eller svare i en tråd.

 

Bruker firefox, siste versjon.

Har samme problem..

Lenke til kommentar
Andre enn meg som har problemer med diskusjon.no av og til?

Noen ganger hender det at det tar en evighet å laste noe som helst her.

Ufattelig irriterende om jeg vil gi kritikk på et bilde (at vedlegget ikke blir lastet) eller lese en tråd eller svare i en tråd.

 

Bruker firefox, siste versjon.

 

Det er nok bare diskusjon.no det er noe galt med ja, er ofte det er nede i 5-10 min.

Lenke til kommentar
Andre enn meg som har problemer med diskusjon.no av og til?

Noen ganger hender det at det tar en evighet å laste noe som helst her.

Ufattelig irriterende om jeg vil gi kritikk på et bilde (at vedlegget ikke blir lastet) eller lese en tråd eller svare i en tråd.

 

Bruker firefox, siste versjon.

Det hender fra tid til annen. Ganske ofte egentlig. opptil flere ganger deaglig faktisk. men jeg tror problemet ligger sentrelt på enn server og ikke på din komputer.

Lenke til kommentar
Poenget er at du hele tiden bare er imot meg uansett hva jeg sier, konstant, og det gidder jeg ikke diskutere mot. Du sier ting bare for å provosere, så burde vel egentlig bare rapportert deg for det, så slipper jeg å høre på slike usakligheter.

 

Nei gorpium, langt fra noen trussel, hverken som fotograf eller debattant ;)

Haha, nei, de gangene jeg snakker imot deg har jeg faktisk en annen mening om saken.

Rapportere meg? Hvor i alle dager får du det her ifra?! Latterlig å lese.

 

Du kan ikke helt sammenligne meg med deg som fotograf. Vi tar bilder i forskjellige sjangre. For øvrig som debattant også, kommer nett an på hva som er saken og hvem som starter med de beste kortene.

Lenke til kommentar

Marius, jeg har sansen for dine evner med kameraet. Du er en overmåte flink fotograf innen dine felt, og rent bortsett fra at jeg er veldig lei fluer (:p) har jeg aldri sett et dårlig macrobilde fra deg.

 

Men du har en del ganske bastante meninger som andre kan være uenige i. Det er litt som når folk ringte inn til Holmgang (program på 90-tallet der debattantene ropte til hverandre), det var primært kritikere som ringte inn. Når man er uenig i noe er terskelen for å si noe mye lavere enn når man er enig.

 

Easy as that.

 

Edit:

 

KimNK: Indeed.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Gorpium: Din holdning som du viser til ved dette sitatet:

 

Oh! Tenkt det er tilfellet. Da gir de feil informasjon om Nikons produkt. Fy de!

 

viser at du ikke er i stand til å være nøytral. Du har på en eller annen forskrudd måte funnet ut at jeg dyrker Nikon til det fulle, og at jeg er imot ALL kritikk mot Nikon, på grunn av at det er Nikon. Det har du vist flere ganger. Og det irriterer meg, for du pørver å få fram en krangel, du vil provosere meg, og du vet hvordan du gjør det, det kalles også drittsekk-fakter.

 

Når Nikon sier at de har 100% så er det like troverdig som at en side testet det til 97%, men fordi jeg selv har D300 så skal du gjøre et stort nummer ut av at jeg ikke, ved første annledning, tror på en random side, uten at andre sider sier det samme.

 

Simon: Alle mine bastante meninger er meninger som er subjektive, altså ikke et fasitsvar. Jeg er ikke like bastant når det kommer til tekniske meninger. Jeg vil f.eks aldri påstå at D40 har bedre ISO-egenskaper enn D3, men jeg kan påstå at D40 er et bedre kamera enn D3, uten at noen kan si seg 100% imot, fordi hver og enkelt må bestemme hvor mye noe kan koste før det blir for mye. Det er slik at et Hasselblad på ISO 2000 er søppel? da vil det være en grunn til å si at D300/D700 er bedre enn Hasselblad, da det blir ens egen mening, noe ingen kan motsi å ha rett.

Lenke til kommentar
Gorpium: Din holdning som du viser til ved dette sitatet:

 

Oh! Tenkt det er tilfellet. Da gir de feil informasjon om Nikons produkt. Fy de!

Er det ikke lov til å tulle seg litt nå da? Har ikke jeg lov til å spille på at Nikon ikke er så god de skal ha det til når du gjør nett det samme med Canon - og ja, jeg -vet- at det meste du sier om Canon ikke er på alvor.

 

viser at du ikke er i stand til å være nøytral. Du har på en eller annen forskrudd måte funnet ut at jeg dyrker Nikon til det fulle, og at jeg er imot ALL kritikk mot Nikon, på grunn av at det er Nikon. Det har du vist flere ganger. Og det irriterer meg, for du pørver å få fram en krangel, du vil provosere meg, og du vet hvordan du gjør det, det kalles også drittsekk-fakter.

 

Hvordan er ikke jeg nøytral og objektiv? Jeg kommenterte at en test viser at søkeren til Nikon D300 ikke dekker 100% som Nikon selv oppgir. Om testen gir korrekt måling vet jeg ikke, men det viser likevel til spørsmålet om Nikon har rundet opp eller ikke.

 

Canon oppgir en opptakshastighet på 6.5 bps på deres 40D, mens tester jeg har vært borti viser rundt 6 bps som mer reelt i praksis.

 

Er det til å legge skjul på at du liker Nikon systemet best? Det er iallfall det du har prekt mest om i løpet av min tid her på forumet. Og jeg er defitivit ikke aleine om den formening at man heller tennveske på bålet når man kritiserer Nikon - saklig eller usaklig.

 

For å gi litt tilbake, så irriterer det meg at du henger meg ut som den slemme her.

 

Når Nikon sier at de har 100% så er det like troverdig som at en side testet det til 97%, men fordi jeg selv har D300 så skal du gjøre et stort nummer ut av at jeg ikke, ved første annledning, tror på en random side, uten at andre sider sier det samme.

Så du tror at jeg ble interessert i sannheten bak søkeren fordi -du- nettopp har kamerahuset det ble snakket om?

 

Nå er det ikke lett å finne samme resultat på andre sider fordi det ikke er normal praksis å måle hvor stor andel søkeren dekker.

Lenke til kommentar
Skla teste meg litt på de "nykommede" kattene...

 

 

(Ca. 6 uker gamle)

Wtf? Så det er årsaken, altså. Hver gang dere kjeder dere tar dere med kamera rundt i og omkring huset til kjedsommeligheten gir seg. Please, kutt ut det der. Er været fint kan dere klare å meke dere ut av porten, og ta bilder av noe annet enn kjæledyrene deres. Kattungene er der når du kommer tilbake likevel.

 

Se på dette som et lite hjertesukk. Den definitivt største gruppen bilder vi finner i BK er nettopp bilder av deres egne kjæledyr, stort sett tatt ovenfra og med svært diskutable omgivelser. Selv vi som har barn plager ikke fotofora med så mange åndsfraværende bilder av våre små knotter. Og jeg regner med at dere ikke elsker dyrene deres mer enn vi elsker våre barn. Dere er bare enda mer ukritiske til hvor interessant "verdens vakreste hund" er for andre mennesker, slik nybakte mødre ofte er det med sine barn. Bare verre.

 

De av dere som kan lese har kanskje lest Gert Nygårdsvolds "Mengele Zoo". Jeg mener det er i den boken at hovedpersonen uttaler at den som elsker dyr for høyt er i stand til å ta menneskeliv. Det er 15 år siden jeg leste boken, så jeg er ikke sikker på om jeg husker rett, men sant er det uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...