greenman Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Sony A6000 ser lovende ut! http://www.engadget.com/2014/02/11/sony-a6000-hands-on/ Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 (endret) Fotografering har flere ting til felles med musikk. Roland lanserte denne uka en serie elektroniske duppeditter under fellesbetegnelsen Roland Aira. Dette er nye versjoner av gamle trommemaskiner, bassynthesizere, modular synthesizer og en stemme manipuleringsboks. De har utviklet en ny teknologi som gjenskaper hvordan de ulike analoge komponentene oppfører seg enkeltvis og i helhet, og skal gi en rimelig identisk lyd og brukermønster ala originalen, 32bits oppløsning og 96 khz lover også høy sonisk kvalitet på disse. Det som er interessant ut fra ett foto perspektiv er at det herjer diskusjoner om dette, de som har de analoge originalene som brukt har sinnsyke priser er rimelig delt og mange har avskrevet dette allerede før de har hørt en lyd fra disse.. Eksempelvis så går den orginale TR-909 trommemaskinen (Techno, Dance, Eurodance boks nr.1) for rundt 10000 på bruktmarkedet, mens den nye som er basert på denne har en pris rundt 4330,- i Norge. Denne ble forøvrig gitt vekk uåpnet i Norge for en del år siden da alle skulle ha digitale duppeditter. Interessant to er ett høyst spesielt Pentax kamera som kan sees til venstre i videoen ;-) Endret 15. februar 2014 av fo2re Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Interessant to er ett høyst spesielt Pentax kamera som kan sees til venstre i videoen ;-)Pentax K-01 i gul utgave. Objektivet drar jeg ikke kjensel på i farta. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 OMFG: Sjukt.. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 OMFG: Sjukt.. Fy faen, det der er det råeste jeg har sett. Det ilte i hele kroppen når jeg så på vidoen. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 (endret) Næmmen så søtt lite krampe-troll vi har fått på forumet (enda ikke relatert til denne tråden). Gir trollet en time - maks. Endret 15. februar 2014 av Trondster Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Næmmen så søtt lite krampe-troll vi har fått på forumet (enda ikke relatert til denne tråden). Gir trollet en time - maks. Og borte ble han gitt... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 (endret) Næmmen så søtt lite krampe-troll vi har fått på forumet (enda ikke relatert til denne tråden). Gir trollet en time - maks. Og borte ble han gitt... Litt synd da, er litt rolig her på forumet for tiden så litt trolling liver bare opp Endret 15. februar 2014 av Nautica Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Fillern. Der gikk jeg glipp av en gyllen sjanse til å pynte på modereringstatistikken min. Havnet alt for langt nede på lista i januar. Vil ikke det denne måneden også. Men uansett... Ref. de klatererne lenger opp i tråden. Så videoen i går. Jeg kjente meg faktisk fysisk dårlig av å se på den. Høyder er virkelig ikke min greie. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Fillern. Der gikk jeg glipp av en gyllen sjanse til å pynte på modereringstatistikken min. Havnet alt for langt nede på lista i januar. Vil ikke det denne måneden også. Men uansett... Ref. de klatererne lenger opp i tråden. Så videoen i går. Jeg kjente meg faktisk fysisk dårlig av å se på den. Høyder er virkelig ikke min greie. Alltid gått med tanken på at høydeskrekk er noe man opplever når man faktisk står og ser ned utendørs fra ett bygg eller tilsvarende. Fikk avkreftet det når jeg holdt på kjøre trynet inn i PC skjermen under ett brett i Unreal Tournament for noen år siden.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 TV2: 15-åring kjøpte telefon med relativt godt kamera, fikk interesse for foto, oppgraderte til speilrefleks og er nå hektet på nordlysfoto. Flott liten solskinnshistorie. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 (endret) TV2: 15-åring kjøpte telefon med relativt godt kamera, fikk interesse for foto, oppgraderte til speilrefleks og er nå hektet på nordlysfoto. Flott liten solskinnshistorie. Men Jared Polin har han ikke hørt om ! http://b.vimeocdn.com/ts/191/814/191814129_640.jpg Endret 17. februar 2014 av fo2re Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Nå kommer Tokina også med en 24-70 f/2.8, er ikke så mange objektivprodusenter igjen som ikke har denne i sitt sortiment. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 (endret) Har de siste dagene eksperimentert med raw-video-arbeidsflyt, for å se om det kan brukes på en fem til ti minutters lang webdokumentar jeg skal lage i mai: https://vimeo.com/86937598 Akkurat nå konverterer jeg fra filene kameraet (med magic lantern) spytter ut til CDNG ved import fra minnekortleseren. Det skjer omtrent like raskt som minnekortleseren greier å overføre data. Så lager jeg ProRes444-filer i DaVinci Resolve, som er helt flate, men har korrekt fargetemperatur. På denne videoen gjorde jeg fargebehandling i Final Cut X med Filmconvert, som jeg nå vurderer å kjøpe. Greiere og raskere enn å gjøre gode grades selv. På denne måten slipper jeg å hanskes med fargebehandling av råfilene selv, og kan dermed jobbe raskere og fortsatt oppnå bedre bildekvalitet enn med video rett fra kameraet. Brukte 5D II med 1600px i bredden, som er oppskalert til 1920px denne gangen. Til prosjektet i mai, vil jeg nok nedgradere 5D IIIen min til en eldre firmware slik at jeg kan installere Magic Lantern på den og gjøre opptak i helst høyere enn 1920px i bredden. Synes dog selv 1600px oppskalert til 1920px ser bedre ut enn 1920px x 1080px i h.264 rett fra kameraet... Det neste blir å finne en kurant måte å synce lydopptak uten så alt for mye krøll. Mulig det kan gjøres på en enkel måte allerede i Resolve. Endret 17. februar 2014 av olegunnaro Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Det neste blir å finne en kurant måte å synce lydopptak uten så alt for mye krøll. Mulig det kan gjøres på en enkel måte allerede i Resolve. Har selv gode erfaringer med PluralEyes. Riktignok i Premiere Pro, men tviler på at Final Cut versjonen er dårligere. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Final Cut Pro X har innebygd noe ala PluralEyes - brukte selv sistnevnte mye den gang jeg fortsatt brukte FInal Cut 7. Problemet er dog at raw-videoen ikke har lydspor. Magic Lantern-utviklerne jobber med et eget videoformat (.mlv) som har lyd, men det er fortsatt litt for buggy til vanlig bruk. Dessuten må man selv synkronisere lyd og bilde, da videoen er i form av en dng-sekvens og lyden er egen wav-fil. Hvis de får .mlv-formatet til å fungere greit innen mai, kommer jeg nok til å bruke dét til å få til et lydspor fra shotgun på kameraet, hvis ikke må jeg ta all lyd opp til ekstern opptaker. Ideelt sett får jeg lyd inn på kameraet fra shotgun og kan kjøre bare mygger og slikt i ekstern opptaker. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Nå kommer Tokina også med en 24-70 f/2.8, er ikke så mange objektivprodusenter igjen som ikke har denne i sitt sortiment. Du tenker da på de få : Leica, Voigtlander, Samyang, Olympus, Panasonic, Fujifilm, Schneider, Mamiya, Pentax osv.. Så fremdeles er det vel de fleste som ikke har den i sitt sortiment 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Nå kommer Tokina også med en 24-70 f/2.8, er ikke så mange objektivprodusenter igjen som ikke har denne i sitt sortiment. Du tenker da på de få : Leica, Voigtlander, Samyang, Olympus, Panasonic, Fujifilm, Schneider, Mamiya, Pentax osv.. Så fremdeles er det vel de fleste som ikke har den i sitt sortiment De kommer nok etter Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 (endret) Legg merke til at 2% fortsatt kjører analog. Endret 18. februar 2014 av Nautica Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Legg merke til at 2% fortsatt kjører analog. Overraskende høy andel Leica ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå