Trondster Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Så burde du vel helst hatt en D800E.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 nå er a7r en mindre d800e, så nei....en d800e trengs faktisk ikke Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Hva kaller man en "eyepiece" på norsk? Skal selge mitt D700, å har en annen eyepiece (DK-17M) enn den som fulgte med, å jeg vet ikke hva jeg skal kalle den i annonsen. Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 eyepiece -> øyemusling Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Hva kaller man en "eyepiece" på norsk? Skal selge mitt D700, å har en annen eyepiece (DK-17M) enn den som fulgte med, å jeg vet ikke hva jeg skal kalle den i annonsen. Er det en sånn dingz du mener...? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Ja, men jeg har ikke den samme "eyecup'en". Min heter DK-19. Lenke til kommentar
se# Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 (endret) Tror CMOS er på samme nivå som CCD CMOS nå på lav ISO.Det tror jeg også Som Trondster påpekte lenger oppe i tråden var ikke det alltid tilfelle. Canon revolusjonerte markedet da de greide å lage gode CMOS-sensorer for systemkamerabruk. De ble etter hvert så bra at de slo det som var av CCD-sensorer i APS-C-størrelse. Og så konverterte også Sony og tok raskt over ledelsen på CMOS-sensorer. På kameraer med mindre sensor hadde imidlertid CCD-sensoren et fortrinn mye lengere. For eksempel var kompakte entusiastmodeller av 2010-generasjonen (f.eks Canon G12) stort sett CCD-kameraer. Mulig CCD fortsatt har et fortrinn i denne klassen på bildekvalitetbildekvalitet, men så lenge alle skal ha Full HD video foretrekkes CMOS-sensorer. Endret 24. januar 2014 av se# Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Som Trondster påpekte lenger oppe i tråden var ikke det alltid tilfelle.Du ser fortsatt ikke skrivefeilen din skjønner jeg Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Når jeg får først nyheter om nye kamera fra itavisen.no er akam.no så godt som dødt http://www.itavisen.no/nyheter/ta-bilder-som-i-1960-163385 Jeg må si at jeg liker ikke helt hvor akam.no har gått etter at 2 redaktører har takket for seg. Nå er heile siden i det man kan kalle stabilt sideleie... Jeg tror Akam hadde skrevet noe om Fujifilm faktisk hadde lansert noe. Den itavisen-artikkelen er jo bare vas, laget på rykter. Er det ikke bedre å få infoen når utstyr faktisk er lansert enn rykter du kan lese på hvilket som helst forum? 5 Lenke til kommentar
tow Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Hva kaller man en "eyepiece" på norsk? Skal selge mitt D700, å har en annen eyepiece (DK-17M) enn den som fulgte med, å jeg vet ikke hva jeg skal kalle den i annonsen. Jeg har også et DK-17M okular. Øyemuslingen er den myke greia som stikker ut fra okularet og tetter sånn passelig inntil øyet. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 (endret) Sliter litt med å benytte Nikon D90 DSLR for Video....er det noen som har tips til innstillinger? Legger ved et eksempel på video og bilde - motivet er på 120" lerret og youtube-streaming via mediaplayeren i hjemmekino Foto@35mm Video@35mm Foto@35mm Endret 24. januar 2014 av flageborg Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 eyepiece -> øyemusling Eller som en fotokunde av meg skulle ha en gang - øyemuskel 1 Lenke til kommentar
HSP Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Jeg pleide å ha konvolutter med en side i papp, som jeg brukte til å sende print (A4), men butikken jeg kjøpte disse ser ut til å være borte. Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt sånt i Oslo? Henning 1 Lenke til kommentar
HSP Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Jeg pleide å ha konvolutter med en side i papp, som jeg brukte til å sende print (A4), men butikken jeg kjøpte disse ser ut til å være borte. Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt sånt i Oslo? Henning Etter å ha prøvd posten, staples og tanum fant jeg til slutt slike konvolutter på Andword i byen. Nå viste det seg at Andword faktisk legger ned i morgen etter 149 år i drift, så jeg er fortsatt interessert dersom noen vet om noe annet sted de har slike konvolutter. (Jeg kjøpte selvsagt opp restlageret til Andword, men det var dessverre ikke mange) Henning Lenke til kommentar
se# Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Du ser fortsatt ikke skrivefeilen din skjønner jeg Det må bankes inn Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Hvor mye er et pent brukt D700 verdt? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Hvor mye er et pent brukt D700 verdt? Litt avhengig av antall eksponeringer, så vil jeg si et sted mellom 6500 og 7500 kr. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Det må bankes inn Vi har alle vært der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå