Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noe praktisk å betale for kompakthet om man skal ha den stående på ett sted?

Siden en del av poenget med en ekstern disk er at den skal være portabel.

 

Om vi vrir og vender på det kan vi se en likhet mellom dette og oppfinnelsen av Cognac.

 

Cognac-distriktet kjennetegnes av en meget flat og kjedelig vin, nederlenderne kjøpte den, som forretningsfolk tenkte de at de kunne få solgt den, men de destillerte den og solgte den som 'vinekstrakt' (og kunne frakte 4 ganger så mye per lasteskip, penger spart er penger tjent). Det var en simpel drikk, men engelskmennene, som er en gjeng med barbarer på smak, likte den og kjøpte den. Krig brøt ut mellom England og Nederland, og det ble et overskudd av 'vinekstrakt', som så ble lagret. Krigen gikk over etter noen år, og plutselig oppdaget noen at man hadde fått et bedre produkt. Bob's your Uncle, Cognac.

 

:p

 

Vel, egentlig ingen likhetstrekk, men poenget er at om vi ikke hadde hatt en kompakt vin hadde vi ikke hatt Cognac!

 

Øhm, tror jeg.

Lenke til kommentar
Puh!

 

Da var fly til Oslo bestilt. Vet ikke hva jeg skal finne på der borte før jeg skal overnatte på Sessvollmoen.

Gå rundt i byen å ta bilder ?

 

Ikke bli stemt ut, kn*lle litt, baksnakke noen... osv

Litt som livet generellt, altså ;) Men hvorfor se på andre holde på istedet for å leve livet selv ?

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...