Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan hende skyene beveget seg slik at de ikke byttet form, utsnitt, dybde, størrelsefaktor i forholdt til hvilken retning og brennvidde fotografen brukte :)

Jeg tror han snurret huset huset og omgivelsene rundt, slik at han fikk samme flotte himmel som bakgrunn!

Lenke til kommentar

Haha, den himmelen der var ganske fin... Skal muligens styre med slikt selv straks også.

En megler fra Krogsveen tok kontakt for en drøy uke siden, jeg skal prøvefotografere en bolig i Drammen på tirsdag. Jeg har egentlig et lite arsenal av SB-900-er, men lurer på å holde meg til naturlig lys og kanskje bare litt forsiktig fyll-lys. Jeg syns blitzer har så lett for å drepe stemningen, med mindre man dedikerer mye tid til lyssettingen. Uhørt mye tid til en "vanlig" salgsannonse hvor det skal produseres 20-30 bilder. Såvidt jeg ser er det vanligst med én blitz på kameraet med diffusor skutt opp i taket rett over deg. Jeg syns disse bildene veldig ofte blir for lyse i forgrunnen kontra lenger inn i rommet.

Planlegger å bruke stativ og kjøre bracketing for å hente inn høylysene fra vinduene der det er mulig å få plass til stativ. Til bildene utendørs bruker jeg hvis nødvendig en monopod som jeg holder så høyt jeg kan for å få to meter ekstra kamerahøyde, og skyter på vidt og beskjærer i etterkant.

Vel, har jo gjort dette noen ganger før, men ikke for en megler!

Lenke til kommentar

Hvilken blender bruker du da? f11 på natt er jo bare å glemme, da får du uansett et svart bilde, prøv med feks f2.8, og og prøv i området 15 - 30 sek eksponering.. :) ISO 100 - 200 er også for lavt i denne sammenhengen, prøv i fra 1600 og oppover.. :)

Har da selfølgelig 2.8 når tar slike bilde eller den største man kan ha. I dette tilfelle er det f4, mener jeg det var. Ja, kan prøve med de sekundene, men både 5 og 10 skal funke forde. Så det er rart.

Ja iso har man på 1000 til 3200, 6400 bruker jeg i ny og ne på D600'n.

Autofokus er vel det eneste som direkte sperrer for bildetagning, ville nok tatt et resette av kameraet.

Kan prøve det ja.

Lenke til kommentar

Jeg solgte et par høytalere på slutten av 90-tallet. Så fikk jeg en sms her om dagen om jeg ville ha dem fordi de skulle kastes da noen element var gått. Likte dem husker jeg, selv om det er en stund siden. Sikkert ikke topp i Hifi-verden, men.. allikevel. Så jeg bestilte elementene på ebay brukt, for 900kr, og om dem nå bare virker så har jeg mine gamle høytalere tilbake nesten gratis. Infinity ref. 50 heter dem. Om noen husker de.

De lukter enda godt. :wee:

Lenke til kommentar

Er og kjent med merket, og når man snakker om gamle høytalere får jeg alltid et lite "vil ha"-begjær når jeg ser gamle Dali 104 for salg.. Ønsket meg de sykt mye den gang, men de var litt for dyre for meg, så havnet på noe billigere... Kanskje man skulle oppfylt ungdomsdrømmen, men kanskje heller hoppet på 5005 :p

Lenke til kommentar

Litt godlyd er skikkelig artig, ja! Kjøpte meg en NAD 356 sammen med et par Dali Zensor 7 for et par uker sida, og er strålende fornøyd! :)

Høres ut som en grei pakke - kjenner at det begynner å nærme seg tiden for å oppgradere riggen (Rotel RC/RB-1070 og Dynabel Exact); men da blir det dyrt :(

Lenke til kommentar

Endelig en standupkomiker man kan smile av. (har ikke for vane å synes at slike folk er særlig morsomme..)

Hihi.. folk må jo få ta seg par øl når dem først møtes ute.

..

En gang for endel år siden spilte Mari Boine i en liten samisk bygd.. Hun måtte hysje på publikum.. akkurat som om hun ikke klarte høre seg selv synge. Men man skulle jo tro hun hadde hørt sangene sine før. :wee:

------------

Edit: noen som erfarne med hundehold og sykdommer?

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...