Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Som dere ser, er det trygt å kjøre krok på toppen av skumplata. Ingen utvidelse eller sprekkdannelse.

Ellers tror jeg det er stilig med opphenget man kan kjøpe med så bildet står litt ut fra veggen. Det kan man jo og få til med dobbeltsidig teip, som Tomsi42 foreslår.

post-74309-0-92633500-1386953233_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er glimrende her nede! :)

Det er det jeg også har erfart de gangene jeg har vært der nede.

Men noe helt annet! Jeg skal (som en annen en her tidligere i tråden) få ut et bilde (dette) i stort format, men jeg er usikker på hvilket materiale jeg skal velge.

Et annet problem er at jeg leier en leilighet der jeg ikke har mulighet til å sette noe inn i veggen. Det er mulig å henge opp noe via kroker i lista, så det er planen min. Er det bare krok i toppen av skumplate og så fiskesnøre på kroker på lista som er beste valgmulighet, mon tro?

Lenke til kommentar

Heisann,

Min svigerfar har et Nikon d5200, og han har problemer med å ta bilder av stjernehimmelen og annet bilder i mørket. Det kommer ett popup vindu i skjermen hvor det står "det er for mørkt"

Men, når alt er satt til manuelt, programm M, objektiv i m og OS avslått så vil den ikke ta bilder i mørket.

Hva kan dette ha seg? Jeg finner ikke ut av det jeg heller.

Prøvde både på 5s og 10s samt buld mode.

*Edit* Kan det ha seg at det var for han tok bilder i "live mode" at det ikke virket?

Endret av Jann.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Manuel fokus

Det går ikke ant å ta et bilde overhodet. Og det er rart synes jeg, det må være en innstilling han har misset, men kan ikke se den.

Hvilken blender bruker du da? f11 på natt er jo bare å glemme, da får du uansett et svart bilde, prøv med feks f2.8, og og prøv i området 15 - 30 sek eksponering.. :) ISO 100 - 200 er også for lavt i denne sammenhengen, prøv i fra 1600 og oppover.. :)

Lenke til kommentar

Jeg har også en gang (for noen uker siden) blitt spurt av en Nikon-bruker om akkurat det samme. Meldingen "det er for mørkt" kom frem. Prøvde litt, men skjønte ikke noen ting. Prøvde i forskjellige moduser, også manuell, men ingenting (som jeg syns var logisk) ga noe annet resultat. Måtte bare innrømme at jeg rett og slett ikke kan Nikon, og at jeg ikke forsto noen ting av den meldingen. Var vel også litt småfull akkurat da, men allikevel..

Vet ikke om jeg prøvde sette det til å ta raw-bilder, men skjønner ikke at det skal hjelpe?

Lenke til kommentar

Mere siklestoff

IBELUX 40mm f0.85 high-speed lens, the fastest lens in the world, is nearly ready for release. Available for sale by February, 2014,this lens will be available for Sony NEX, Fuji X, Canon EOS M and Micro 4/3 digital mirrorless camera mounts (MSRP is $2,080 USD).

Lenke til kommentar

Tamron 150-600 f/5-6.3 VC

The Tamron 150-600 f/5-6.3 VC lens will be available in the USA on January 17, 2014. Pricing hasn’t yet been confirmed, however we have heard it would be under $1100.

Hvis denne lever opp til forventningene lurer jeg på om ikke jeg skal kjøpe en slik. Kommer til å bruke ganske mye tid i Afrika det neste halvåret eller så; på dagtid trenger jeg ikke allverden av blenderåpning, men dyr har det med å være uforskammet langt unna. Var på safari med Canon 70-200/2.8 i mai – flott objektiv på alle mulige måter, men rekkeviddemangelen var kronisk.

Lenke til kommentar

Mere siklestoff

IBELUX 40mm f0.85 high-speed lens, the fastest [i/i] in the world, is nearly ready for release. Available for sale by February, 2014,this lens will be available for Sony NEX, Fuji X, Canon EOS M and Micro 4/3 digital mirrorless camera mounts (MSRP is $2,080 USD).

Burde ikke den også komme til crop kameraene til Canon og Nikon også? Siden Sony NEX og EOS M er APS-C sensorer, så dekker jo objektivet sensorer på den størrelsen. Er det ikke bare å forandre på forfatningen og slippe de til speilrefleks også, eller er det noe annet jeg ikke har fått med meg?

Lenke til kommentar

Burde ikke den også komme til crop kameraene til Canon og Nikon også? Siden Sony NEX og EOS M er APS-C sensorer, så dekker jo objektivet sensorer på den størrelsen. Er det ikke bare å forandre på forfatningen og slippe de til speilrefleks også, eller er det noe annet jeg ikke har fått med meg?

En liten detalj - registeravstand. På speireflekser så kommer objektivet så langt fra sensoren at det blir problemer med fokus.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...