ventle Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Marginen er vel såpass liten at det muligens kan dømmes "likt". Men Df er (ikke overraskende) overlegen på dynamikkomfang (i hvertfall ifølge DxOs målinger). Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Har noen av dere erfaring med Sony HVL-F60M blitsen? Hvordan får man til fokuslyset på den til å fungere?.. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Vill gjetning her, men har du deaktivert fokuslyset i kameraet? Isåfall vil jeg tro det kan påvirke blitsen også. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) Se "lyset" på NRK1 nå! Fint på våre kanter, ja! Ut i naturen: Lysleite - ein hyllest til mørketida"Mange synst at mørketida kan vere tung og trist, men for filmfotograf Tor Sivertstøl er denne tida fasinerande. Han har i mange år vore fotograf på serien Der ingen skulle tru at nokon kunne bu, og han har opp gjennom åra vorte glad i den mørkaste tida her i Norge. Det er akkurat på denne tida av året ein ser lyset som best. Fotografen tek deg med på ei reise frå Vestlandet til Vesterålen på jakt etter lyset. Og på reisa møter han andre personar som også har eit spesielt forhold til mørketida". Endret 10. desember 2013 av smort1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Se "lyset" på NRK1 nå! Fint på våre kanter, ja! Var veldig klart vær nå i kveld, lenge siden jeg så månen så "ren". Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Jeg har også et spesielt forhold til mørketida. Hater det. 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Jeg har også et spesielt forhold til mørketida. Hater det. Ingen stor fan, jeg heller. En tur til en storby lengre sør* kan hjelpe på slikt. Og da kan disse fototipsene være nyttige. *) Mye lengre sør enn Oslo ... Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 NRK, Ut i naturen i går hadde mørketida som tema i går. Mye bra bilder og "time laps". Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 En tur til en storby lengre sør* kan hjelpe på slikt. Og da kan disse fototipsene være nyttige. *) Mye lengre sør enn Oslo ... ..Og det er topp å bo her nede! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 ..Og det er topp å bo her nede! Enda lengre sør Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Vill gjetning her, men har du deaktivert fokuslyset i kameraet? Isåfall vil jeg tro det kan påvirke blitsen også. jupp, testet idag - helt dødt på blitsen... Lenke til kommentar
egilh Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Noen som vet om Galleriprint fra JP faktisk kommer med alt av veggoppheng? Det står faktisk i beskrivelsen at det gjør det, mens på akryl må det bestilles ved siden av. Hvis det er inkludert i galleriprint er prisforskjellen 1 hel krone.. Supporten til JP klarer ikke å svare på det kompliserte spørsmålet ser det ut til .. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Noen som vet om Galleriprint fra JP faktisk kommer med alt av veggoppheng? Det står faktisk i beskrivelsen at det gjør det, mens på akryl må det bestilles ved siden av. Hvis det er inkludert i galleriprint er prisforskjellen 1 hel krone.. Supporten til JP klarer ikke å svare på det kompliserte spørsmålet ser det ut til .. Svarer meg selv jeg. Etter å ha brukt kanskje 40 minutter på JP sin livechat - har jeg kommet til konklusjonen med at de egentlig ikke vet. Det står eksplisitt at alt er inkludert i galleriprint, men det er visstnok ikke sant ifølge support. Endte hvertdfall med at jeg fikk en verdikupong verdi summen av ett veggoppheng. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 JP gikk glipp av min bestilling av bildeprodukter til jul gitt. 297 kroner i frakt for to bilder i 50x70cm, ramme til begge bildene og noen bilder i 10x15cm. Jeg som kunde blir belastet for at de har en elendig logistikkløsning og får de tre produkttypene fra forskjellige lokasjoner og sender dem hver for seg. Fotoknudsen tar 109 kroner i frakt uansett hvor mange produkter og produkttyper jeg bestiller - selv om også de sender dem hver for seg. Prisen på selve produktene var omtrent den samme. JP har litt å lære om å drive butikk i internettalderen. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Stavangerfoto gjør det ikke, Alexanderfoto gjør det ikke, tror ikke noen andre på JP tørr å ta ansvar for å ikke ødelegge noen andre sitt kamera, men Rune har gjort det massevis av ganger før. Utenom det finnes det ikke noe kameraverksted i Stavanger... Hei. Fikk gjort det for 249,- uten problem. Vet ikke om det var Rune som fiksa det, men spurte om det var vanskelig å gjøre selv. Han jeg prata med at han anbefalte å ikke gjøre det selv uten litt kursing først. Rensa også objektivet for dritt så er veldig fornøyd Lenke til kommentar
egilh Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 JP gikk glipp av min bestilling av bildeprodukter til jul gitt. 297 kroner i frakt for to bilder i 50x70cm, ramme til begge bildene og noen bilder i 10x15cm. Jeg som kunde blir belastet for at de har en elendig logistikkløsning og får de tre produkttypene fra forskjellige lokasjoner og sender dem hver for seg. Fotoknudsen tar 109 kroner i frakt uansett hvor mange produkter og produkttyper jeg bestiller - selv om også de sender dem hver for seg. Prisen på selve produktene var omtrent den samme. JP har litt å lære om å drive butikk i internettalderen. Akkurat dette syntes jeg var litt hårreisende. Jeg bestilte 2-3 relativt like produkter, så jeg får frakt 'billig' siden jeg henter i butikk. Nei, dette var første gang jeg bestilte fra JP, men jeg tror egentlig det også blir siste. Ikke kan man velge fargerom eller noe heller. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) Ingen stor fan, jeg heller. Mørketida er jo den fineste tia på heile året da piker Endret 12. desember 2013 av Jann. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Nå er adobe LR 5.3 og DNG Converter 8.3 tilgjengelig. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Har skaffet meg et ND-filter nå. Gleder meg til å prøve det en av dagene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå