Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn sett er det kjekt med HD PVR-dekoder, så man slipper nettutgaven.

 

Trodde igrunn de fleste her inne som er tålig opptatt av teknologi hadde slikt i hjemmet!?

 

Som så mye annet vi samler på..."kjekt å ha" :)

TV har alltid stått veldig langt nede på listen min ...

 

Men bestilte faktisk noe slikt tidligere denne uka, så om et par ukers td, så kommer det noen hit og installer litt snadder.

Lenke til kommentar

Argh. Fikk akkurat en Philips 46PFL8008S i hus, og bruker "vanlige" Logitech Z2300 høyttalere som jeg har koblet til PC-en og TV-en via vanlige 3.5mm minijack (gjennom en liten mikser, forøvrig).

 

Philips forstår dog ikke at noen kan trenge å justere lyden på denne gjennom volumtastene på fjernkontrollen, og man må dypt inn i menyene for å justere lydnivået ut på minijacken. Det mest tullete konseptet jeg har vært borti. Har slått av TV-høyttalerene helt i innstillingene, og når jeg prøver å justere lyden med volumtastene nå så får jeg kun melding om at TV-høyttalerene er slått av. Får lyst til å returnere hele saken...

Lenke til kommentar

Sånn går det når du kjøper noe det står Philips på :p

 

Det var Black Friday, satt ned fra 15k til 10k på Komplett, og trengte en ekstra TV. Vel, klarer vel å skru på volumet manuelt, men litt brysomt... Tar omtrent femten sekunder å komme seg fram til menyen for å justere lyden, den ligger fire nivåer dypt.

Lenke til kommentar

 

Det var Black Friday, satt ned fra 15k til 10k på Komplett, og trengte en ekstra TV. Vel, klarer vel å skru på volumet manuelt, men litt brysomt... Tar omtrent femten sekunder å komme seg fram til menyen for å justere lyden, den ligger fire nivåer dypt.

Hva med å justere lydnivået på TV'n til minimumsnivå i forhåndsinnstillingene(ikke mute), la eksternhøytalerne stå forhåndsinnstilt på det nivået du vanligvis bruker, da kan du vel bruke volumtastene på fjernkontrollen...... :dremel:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Hahah, det er nok lydplanke de vil at jeg skal kjøpe meg...

 

Fant til slutt ut en løsning hvor det "bare" tar fem sekunder å komme seg fram til en snarveismeny for headsetvolum, men det er fremdeles litt for mye hazzle for noe man justerer relativt ofte.

 

Smort1: Volumtastene på fjernkontrollen påvirker utelukkende de innebygde høyttalerne. Om jeg ikke slår dem av i menyen, så spiller de sammen med de eksterne høyttalerne, og når jeg justerer volumet så er det kun de innebygde som justeres.

 

Det er så mye annet det er gøy å bruke penger på enn unødvendige lydplanker:

post-50769-0-01968000-1386275807_thumb.jpg

Endret av -Teddy-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På min trykker jeg på "Options" på fjernkontrollen. Da får jeg tre faner på toppen av TV-en. Hvis jeg blar helt opp i menyen, så kommer velgeren opp på fanene. Dette var forøvrig ikke veldig intuitivt. Deretter blar jeg til den midterste fanen, for lyd og bilde. Her er ett av underpunktene "headset volume". Velger jeg den, så kan jeg justere volumet opp og ned. Heldigvis husker TV-en siste menyplassering, så neste gang jeg trykker "options" kommer jeg rett til "headset volume", og kan velge den og deretter justere volumet.

Lenke til kommentar

Sånn sett er det kjekt med HD PVR-dekoder, så man slipper nettutgaven.

 

Trodde igrunn de fleste her inne som er tålig opptatt av teknologi hadde slikt i hjemmet!?

 

Som så mye annet vi samler på..."kjekt å ha" :)

 

Jeg har jobbet i kundeservicen til en av norges største tv leverandører i over 11 år og kuttet ut tv i påska for snart 5 år siden, ikke noe stort savn :closedeyes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...