Bruker-93156 Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Hva tenker folk generelt om å bestille via nett på B&H? Tenker å få kloa i en Sigma 150mm f/2.8 Macro, slik som Mr. Olsen også har. Positive erfaringer med den Marius? Hvorfor gikk du for den i stenfor Tamron-en egentlig? Nevnte aldri det i tråden din. Ville ha mye tele så jeg fikk nagla øyenstikkere, det har jeg ennå ikke klart meg glans. Tamron har en god en på 90mm, men tenkte ikke over det da jeg ville ha mye tele. Når jeg kjøper ny makro så blir det Nikkor 105mm f/2.8 VR eller Tamron 90mm f/2.8. Jeg vet hva et tusenben er, ikke undervurder min viten så kraftig Nja - tipper du også ville kalt dette tusenbein : http://en.wikipedia.org/wiki/Centipede Men det er skolopendere, og er altså ikke tusenbein Svart bakgrunn skal du slippe på tusenbeina - blir nok hvit på dem. Jeg er ingen insektsforsker, okei?!?! Ville nok kalt den en"tusenbeinsak" ja.. Hvit, hvit? Hva er det med deg da? Grønn, GRØNN! Endret 9. januar 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
fox Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Ler av dere, rein underholding Tokina AF 12-24mm f/4 AT-X Pro som Marius Olsen anbefaler eller Nikkor AF-S 70-300mm F/4.5-5.6G VR som læreren min rådet meg å kjøpe istedenfor vidvinkel.. Herregud, jeg veit ikke! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Kommer helt ann på formålet... ja takk begge deler... Lenke til kommentar
fox Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hvis jeg kjøper begge da går foreldra mi i amok! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hvis jeg kjøper begge da går foreldra mi i amok! Heller dem enn deg! Hva er det du tar mest bilder av? Tenk litt over det, og se om ting blir litt klarerer da. Tom Lenke til kommentar
andm Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Argh, det er så mørkt her i Nord-Norge. Har intet lys å fange, ikke engang nordlys (hvor blir det av?). Endret 9. januar 2008 av Ostekjeks Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Hvis jeg kjøper begge da går foreldra mi i amok! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=335337&hl= sier jeg bare... Argh, det er så mørkt her i Nord-Norge. Har intet lys å fange, ikke engang nordlys (hvor blir det av?). Du er ikke alene... Kom hjem i dag og så det perfekte lyset, 2 min senere jeg tilbake med kameraet, men nei, borte... har skole mens det er lyst, hjemme når dte er mørkt. Lenke til kommentar
fox Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Det varierer veldig, av og til går jeg går fotball/sport (tele) samtid tar jeg mye bilder av natur med/uten mennesker i helhet (vidvinkel). Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Da ville jeg kjøpt vidvinkel, zoomen funker ikke spesielt bra til sport... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Da ville jeg kjøpt vidvinkel, zoomen funker ikke spesielt bra til sport... Støtter opp om den - til sport bør man ha en 70-200 f/2.8 med eller uten VR. Tom Lenke til kommentar
Symbiose Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Da var Samsung GX-10,slingshot 200AW og 2 stk. 2GB Sandisk Extreme III minnekort bestilt.Gleder meg til det kommer i hus! Var det ikke slik at GX-10 kunne bruke de nye Pentax DA* objektivene visst man foretok en liten firmware oppgradering? Jo, oppgrader til nyeste firmware. Sjekk denne siden, der finner du firmware og god forklaring på fremgangsmåte: http://www.samsungcamera.com/customer/down....asp?suc_seq=21 Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hvis jeg kjøper begge da går foreldra mi i amok! Ka har du planer om å bruke objektivet til? Natur/Portrett bilder blir vel som oftest best med 70-200, men 12-24 funker fett på f.eks sykkelbilder, skibilder (der de hopper og du har mulighet til å komme tett på). Take a look here, begge er tatt med 10mm: Bilde 1 Bilde 2 And here, begge er tatt med 70mm Bilde1 Bilde 2 Lenke til kommentar
fox Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Da ville jeg kjøpt vidvinkel, zoomen funker ikke spesielt bra til sport... Fotball, kan ikke ta bilder i kort avstand. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Og de sirissene kan jeg bare glemme, små heslige skapninger, som stinker... fysj... Venter på våren! Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Fotball, kan ikke ta bilder i kort avstand. De fleste bruker vel zoom der, 70-300 f.eks når de tar fotball bilder. Fotball aftenposten Her er jo alle tatt med Tele zoom. Lenke til kommentar
fox Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Jeg siterte Marius Olsen som mener at jeg bør gå for vidvinkel Går mot vidvinkel enda mer og mer hele tiden Men bør jeg også kjøpe blitz? Og lære meg å bruke blitz? Fra start til nå har jeg faktisk aldri brukt blitz og aner ikke hvilken sammenheng man kan brukes blitz til Bortsett fra useriøse bilder med venner, feks gutta på tur. Endret 9. januar 2008 av Fox Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Blits bruker når du er inne å skal ta bilder av et selskap, da er det ofte ikke nok lys der. Eller man kan bruke det til portretter og mye annet. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Og de sirissene kan jeg bare glemme, små heslige skapninger, som stinker... fysj... Stinker ? Da gjør man noe galt ! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Og de sirissene kan jeg bare glemme, små heslige skapninger, som stinker... fysj... Stinker ? Da gjør man noe galt ! Det stinket i alle fall ved burene baki der... men var ganse skittent der og da... Men de sirissene var ikke akkurat noe av de peneste skapningene jeg har sett. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Nei, vakre er de vel ikke - men de er kule å ta macrobilder av. Og det er vel cluet ? Ikke at du skal imponere 15 år gamle fjortisjenter med dem ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå