greenman Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 X8 it is! Noen jeg burde holde meg unna? Tips til rimelige fra utlandet? 77mm. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Ja ok. Hva bør jeg skaffe meg dersom jeg bare vil teste litt lange eksponeringer på dagstid? Trenger jeg polariseringsfilter i tillegg? Polasieringsfilter er alltid nyttig, så en sli ken bør du uansett kjøpe. Brukes til å fjerne refleksjoner og kan gjøre himmelen mørkere. Uegnet på vidvinkel, dog. Hva tenker du å bruke ND filter til ? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Lange eksponeringer av feks vann, lighttrails og kanskje lightpainting. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Lange eksponeringer av feks vann, lighttrails og kanskje lightpainting. Da bør det gå greit å starte med 8X - men det er mulig du finner ut at du må kjøpe flere filtre. Det lønner seg ø kjøpe kjente merker fra godkjente butikker. Lenke til kommentar
skrim Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Hva med lit mat opp i alt praten her med kjekt navn http://www.hoftepluss.no/ Kokkejævel Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 X8 it is! Noen jeg burde holde meg unna? Tips til rimelige fra utlandet? 77mm. Kjøp et ND8 filter det er det som er mest anvendelig, jeg handler fra maxsaver.net og stort sett hoya HD filter. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Takk for svar Nautica og tomsi! Lenke til kommentar
brk Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Serrano shoots Cuba. Del 1: Serrano shoots Cuba. Del 2: Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Ja ok. Hva bør jeg skaffe meg dersom jeg bare vil teste litt lange eksponeringer på dagstid? Trenger jeg polariseringsfilter i tillegg? 8X som Trondster sier er nok ikke en dum start. Bruker selv 1000X som er 9(?) blendertrinn. Det blir dog litt mørkt om det ikke er godt med dagslys. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 1000x er ti blendertrinn (egentlig 1024x), mens 500x er ni, 250x er åtte etc. Toerpotenser. Lenke til kommentar
tow Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Hva med lit mat opp i alt praten her med kjekt navn http://www.hoftepluss.no/ Kokkejævel Får nesten lyst til å flytte til Alta Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Det er endel tabeller på nettet som gir grei oversikt. Jeg har en plastlaminert utgave av vedlagte tabell (fra digitalcameraworld.com). Når en ser på lukkertidene så fant jeg det mest naturlig å kjøpe et ND8 og et ND400 filter. ND400 er faktisk det jeg har brukt mest Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Artikler på Akam.no vises ikke ved blokkering av annonser. står det når jeg prøver lese om månedens bilde. Men så har jeg ikke noe program som blokkerer det, som jeg vet om iallefall. Firefox på win7 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 (endret) Artikler på Akam.no vises ikke ved blokkering av annonser. står det når jeg prøver lese om månedens bilde. Men så har jeg ikke noe program som blokkerer det, som jeg vet om iallefall. Firefox på win7 Ta og sjekk utvidelsen i firefox, sannsynligvis har du ad-block eller noe sånt på maskinen. Edit: har du ad-block på maskinen finner du et lite ikon nederts til venstre som ser ut som et stoppskilt. Endret 21. november 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Artikler på Akam.no vises ikke ved blokkering av annonser. står det når jeg prøver lese om månedens bilde. Men så har jeg ikke noe program som blokkerer det, som jeg vet om iallefall. Firefox på win7 Har selv Firefox på Win7 og Avast antivirus - måtte tillate TradeDoubler og ADTech i Avast Antivirus-toolbaren. 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Har selv Firefox på Win7 og Avast antivirus - måtte tillate TradeDoubler og ADTech i Avast Antivirus-toolbaren. Jepp. det var det som var problemet. Takk. Lenke til kommentar
Membership Expired Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Vet ikke om dere har nevnt dette før, men det er verdt en repetering uansett. Adobe har hatt LR5 og PS CC til 93,75kr/mnd for de som har CS3 eller nyere, nå har de dette tilbudet til ALLE. Men tilbudet gjelder kun fram til 2.desember 2013. https://creative.adobe.com/plans/offer/photoshop+lightroom Hvorfor er ikke dette på forsiden av akam? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Adobe gjør det vel kun av goodwill etter siste ukers fadeser, rumpe forklaringer og alt for treg responstid. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Erfaringer med Lowepro mini trekker aw? Kjøpte en på ebukten for 200 spenn. Lenke til kommentar
Membership Expired Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Adobe gjør det vel kun av goodwill etter siste ukers fadeser, rumpe forklaringer og alt for treg responstid. Bryr meg lite om hvorfor de gjør det, jeg syns bare det er kjekt å få Adobe LR og PS CC for under 1200kr/år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå