Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er helt målløs her jeg sitter.. jeg vet ikke om jeg har sett riktig eller om jeg har drømt...

Håper det er fler enn meg som fikk med seg det.. må jo være større enn at mennesket har gått på månen.

 

Tv3 har hatt sending UTEN reklamepause i kveld! :ohmy:

Det har skjedd en gang tidligere - 10-15 år siden, så så jeg en film etter midnatt - helt uten reklame :)

Lenke til kommentar

Må si jeg er meget nysgjerrig på hvordan Nikon DF blir. Dette er et unektelig stilig kamera utifra bildene å dømme, så om sensoren er en ganske grei oppgradering fra D700 skal jeg faktisk ikke nekte for at dette kan bli neste kamera! Valget blir tøft mellom DF og D800 tror jeg altså. Eneste er jo at jeg liker faktisk vekten til mursteinen min, så jeg er skeptisk til om jeg vil like DF med de objektivene jeg har pr nu. Har en anelse om at DF vil være fantastisk med kompakte primes, men litt merkelig med større zoomer/primes.

Endret av ORLY?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si jeg er meget nysgjerrig på hvordan Nikon DF blir. Dette er et unektelig stilig kamera utifra bildene å dømme, så om sensoren er en ganske grei oppgradering fra D700 skal jeg faktisk ikke nekte for at dette kan bli neste kamera! Valget blir tøft mellom DF og D800 tror jeg altså.

Blir samme sensor som i D4 ser det ut til.

Lenke til kommentar

Blir samme sensor som i D4 ser det ut til.

Det kan jo love bra. Blir dermed størst betenkeligheter på om jeg vil like størrelsen, og da kombinert med større zoomer, fremfor mursteinen D700/800.

 

Ser også på bildene at innstillingshjulene er litt merkelig. Leser jeg meget feil om lukkertid ikke går lenger ned enn 4s før du må bruke bulb? Det er isåfall litt upraktisk og knotete om man må fikle med fjernutløser titt og ofte. Ser også at maks hastighet er 1/4000s, er ikke dette litt snaut? Har funnet meg selv oppe på 6400 og 8000 flere ganger ved tidligere anledninger. Er forsåvidt ikke verre enn å blende ned, men når jeg skyter f.eks. 50/1.4 vil jeg jo gjerne ha mulighet til å skyte vidåpen til enhver tid.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at du kan velge lengre lukkertider når du setter lukkerhjulet i 1/3 step posisjonen. Det er slik Fuji har løst det.

Blir interessant å se hvertfall. Et spenn på 4s til 1/4000s er litt snaut og rart for et speilreflekskamera nå til dags, så vil jo tro de har en fiks løsning på akkurat det. :)

Lenke til kommentar

Satt å sjekket litt priser på Canon-optikk.. og fikk nærmest sjokk!

 

Nå er 70-200mm f2.8L IS mkII oppe i 20,505,- hos Japanphoto! :ohmy:
Den lå vel på 18k før og har vel vært så lavt nede innimellom som 16k.

Selv 70-200mm f4L har steget med en tusenlapp...

Noen som vet noe konkret om hvorfor prisene har økt så kraftig?

Lenke til kommentar

Fra nettsida til Nikon om Df:

 

 

 

The Df is designed for photographers who want to concentrate solely on the art of photography. This dedication to still photography led to the removal of the movie-making components of the camera, including the operation knob and button, the microphone terminal and the speaker.

 

Det virker med andre ord nesten som Nikon satser på å selge kun til entusiaster... Video er essensielt for fotojournalistikk, feks.

Endret av olegunnaro
Lenke til kommentar

Fra nettsida til Nikon om Df:

 

 

 

 

Det virker med andre ord nesten som Nikon satser på å selge kun til entusiaster... Video er essensielt for fotojournalistikk, feks.

til 25k så er det vel ingen tvil om at de retter seg mot middelaldrende menn som vil gjenlevende ungdommen. man får vel en d800 og vel så det til den prisen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...