tomsi42 Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Syntes tredje bildet i siste linken var enda hardere. Skjønte det, og er enig. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Over til noe annet - noen som har tenkt i delta på denne fotokonkurransen? Kom plutselig på noe.. En av kategoriene er "skarpeste hjørne". Jeg har et objektiv som er særs skarpt, selv vid åpent - TS-E 24/3.5 II. Dette er skarpt som pokker i hjørnene, men om mulig enda skarpere midt i. Det jeg henger meg opp i er at det står "skarpeste hjørne" og ikke "skarpeste hjørner". Det jeg kan gjøre der er å shifte den "midtre" delen av bildesirkelen opp i et av hjørnene og voila - et überskarpt hjørne! :D Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Kom plutselig på noe.. En av kategoriene er "skarpeste hjørne". Jeg har et objektiv som er særs skarpt, selv vid åpent - TS-E 24/3.5 II. Dette er skarpt som pokker i hjørnene, men om mulig enda skarpere midt i. Det jeg henger meg opp i er at det står "skarpeste hjørne" og ikke "skarpeste hjørner". Det jeg kan gjøre der er å shifte den "midtre" delen av bildesirkelen opp i et av hjørnene og voila - et überskarpt hjørne! :D Jeg har litt på følelsen at det vil være helt i ånden til den konkurransen 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Dette var da en glimrende bildeserie! Flinke gutten! http://www.demilked.com/surreal-self-portraits-14-year-old-fiddle-oak/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Sitter med CS6. Er det noen fordeler å gå for CC i stedet for? Og virker CC i offline modus, samt på samme måte som CS6 lokalt på maskinen? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Sitter med CS6. Er det noen fordeler å gå for CC i stedet for? Og virker CC i offline modus, samt på samme måte som CS6 lokalt på maskinen? Jeg vet ikke om du bør gå for CC; jeg bruker ikke PS selv, klarer meg med LR. Men jeg vet at CC fungerer i offline modus - men den må koble seg opp innimellom for å sjekke om betaling er OK. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Men å gå for CC må være et økonomisk tap for meg. Lå et tilbud til meg som sitter på CS6, ca 280 kr pr mnd for CC. Jeg ga i sin tid ca 4800 kr for CS6 pga god kronekurs. Har vel hatt CS6 i ca 1,5 år nå. Det gir meg et «månedsbeløp» på 266 kr, og den summen synker jo for hver mnd som jeg har CS6. Og CS6 er mere enn bra nok for mitt bruk, så for at jeg skal gå for CC må de komme opp med noe fantasisk som jeg virkelig «trenger» eller har veldig lyst på. Og i CC så finnes dette ikke i dag. Så det er vel en lur tanke å se ting an ett par år før jeg hopper på CC bølgen! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Trenger du hele Creative pakka, eller kun Photoshop? Du får PS + LR for 99 i måneden. Men det tilbudet varer vel kun ut måneden? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Trenger bare PS/LR, men jeg fant ikke noe tilbud til 99 kr for disse noen plass.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Trenger bare PS/LR, men jeg fant ikke noe tilbud til 99 kr for disse noen plass.. Har du CS3 eller senere kan du få PS/LR for 93,75/mnd her: https://creative.adobe.com/plans/offer/photoshop+lightroom?locale=no&store_code=no Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Trenger du hele Creative pakka, eller kun Photoshop? Du får PS + LR for 99 i måneden. Men det tilbudet varer vel kun ut måneden? Tilbudet gjelder til og med 31. desember 2013, ref linken til Trondster Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Tilbudet gjelder til og med 31. desember 2013, ref linken til Trondster Ut måneden - ut året. Det er uansett ikke lenge til Kunnetenkt meg å slått til; men jeg har ikke noe annet enn Photoshop Elements selv ... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Man kan vel ikke kalle Dell Latitude 6430 for en drittmaskin, eller Og plasmateven er død og blir begravet til neste år, det som er litt mer viktig er at president Kazuhiro Tsuga Panasonic. sakt følgende "De som ikke klarer å gjøre om tap til profitt innen tre år vil stå i fare for å bli lagt ned". Det vil nok få kameraavdelingen til og svette litt. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 (endret) Lloyd Chambers har kikket på Nikkor 58/1.4G, og har sammenlignet med NOCT 58/1.2. http://diglloyd.com/blog/2013/20131102_1-D800E-Nikon58f1_4G-vs-NOCT.html Hverken Nikkor NOCT 58/1.2 eller Nikkor 58/1.4G har samme kontrast på f/1.4 som Zeiss Otus 1.4/55 - men igjen er de mindre og en hel del billigere. Både NOCT 58/1.2 og 58/1.4G har en del fokus shift ved fokusering på kort hold - fokusplanet går bakover når man blender ned - 58/1.4G med litt mindre focus shift enn NOCT 58/1.2. Allikevel blir det som er i fokusplanet litt mer utydelig når man blender ned til f/4 på grunn av at fokusplanet beveger seg bakover. 58/1.4G er dritskarp blendet ned til f/4-5.6. Vil ha flere eksempelbilder før jeg synser om bokeh. Mer informasjon og eksempelbilder kan fåes ved å abonnere på Lloyds anmeldelser. Endret 2. november 2013 av Trondster Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Og plasmateven er død og blir begravet til neste år, det som er litt mer viktig er at president Kazuhiro Tsuga Panasonic. sakt følgende "De som ikke klarer å gjøre om tap til profitt innen tre år vil stå i fare for å bli lagt ned". Det vil nok få kameraavdelingen til og svette litt. Det er en god del teknologiprodusenter der ute som lager mye fint uten å tjene penger på det for tiden, skal bli spennende å se hvordan landskapet ser ut om et par år. Noe helt annet: etter litt grubling kjøpte jeg i dag 15" MacBook Pro. 2880x1800 er mange piksler; her er det ikke mye skarphetsnåde når jeg kikker gjennom bildene mine. Lenke til kommentar
Membership Expired Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Synd å høre det med plasma. Jeg foretrekker plasma, får behandle min 42" plasma uten tuner(lisenfri ) meget pent i årene framover. Det tilbudet med PS CC og LR var meget bra, noen som vet hvor man får kjøpt en meget billig CS3 lisens Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Endelig en seriøs fotokonkurranse http://www.lensrentals.com/blog/2013/10/the-first-annual-photogeek-geek-photo-contest Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Endelig en seriøs fotokonkurranse http://www.lensrentals.com/blog/2013/10/the-first-annual-photogeek-geek-photo-contest Velkommen etter Har levert inn et par bidrag allerede. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Velkommen etter Har levert inn et par bidrag allerede. Trodde det holdt å sjekke siste side for linker, men det gjorde det visst ikke. Kan du avsløre kategori? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Morsomt at That Nikon Guy (Matt Granger) har byttet tilbake til sitt navn på nettsiden og Youtube etter at han oppdaget Olympus OM-D modellene. Beste bildene tar man med kameraet man har med seg, ikke teknisk bullshit og tradisjon... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå