Simen1 Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Begynner å bli litt lei mitt D7000 og hører og leser stadig vekk om hvor topp speilløst er... Frister med E-M1 og 12-40mm når man får komboen (pluss trådløs blits) for $2200 her borte. Jeg ønsker vel bare en unnskyldning for å forsvare kjøpet og sitte igjen med god samvittighet Forandring fryder - selg gamlekameraet, kjøp nytt. Det gir bare dårlig samvittighet å ha to, derav et som samler støv, når man egentlig bare trenger ett. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Jeg solgte et kamera en gang. Stakkars.. Han glemte det ute i regnet, så det fikk mer vann på seg i løpet av natta enn samtlige av mine kameraer har fått tilsammen. Men kameraet virker den dag i dag.. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Forandring fryder - selg gamlekameraet, kjøp nytt. Det gir bare dårlig samvittighet å ha to, derav et som samler støv, når man egentlig bare trenger ett. Pfft. Jeg har en 7D jeg aldri bruker. Har absolutt ingen dårlig samvittighet i det hele tatt. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Første offisielle livstegn fra Nikon at det er ett FX Retro hus på vei... http://youtu.be/2CDWV6o1o4A 1 Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Første offisielle livstegn fra Nikon at det er ett FX Retro hus på vei... http://youtu.be/2CDWV6o1o4A Eller digital bakstykke til FM kamera ) neida det er nok bare en våt drømm... Men digital FM3 hadde vært nice Lenke til kommentar
asdfljkøkdasfjlø Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Pfft. Jeg har en 7D jeg aldri bruker. Har absolutt ingen dårlig samvittighet i det hele tatt. Ok jeg har en K-01 som samler støv. Har den fordi jeg ikke "gidder" å selge... Har også godt samvit? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Ok jeg har en K-01 som samler støv. Har den fordi jeg ikke "gidder" å selge... Har også godt samvit Du selger ikke en K01 - den blir en klassiker Endret 24. oktober 2013 av tomsi42 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Snakker om kjip hyttetur. Der sitter han i fred og ro, på kanskje det stedet som har gitt ham mest fred og ro, og driter. Så blir han plutselig skutt. Før han hører skuddet.. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10127608 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Snakker om kjip hyttetur. Der sitter han i fred og ro, på kanskje det stedet som har gitt ham mest fred og ro, og driter. Så blir han plutselig skutt. Før han hører skuddet.. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10127608 Først ble det sagt at skyteren ikke var endel av jaktlaget, men ser nå at det står han var det. Det viste seg at jegeren i 70-årene hadde brukt en jaktrifle med kraftig ammunisjon. Man skal bruke kraftig ammunisjon på elgjakt så det er ikke så urovekkende Lenke til kommentar
tow Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Snakker om kjip hyttetur. Der sitter han i fred og ro, på kanskje det stedet som har gitt ham mest fred og ro, og driter. Så blir han plutselig skutt. Før han hører skuddet.. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10127608 "Thji-hi-hi. Vart skræmt, hain, ja!" 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 "Thji-hi-hi. Vart skræmt, hain, ja!" Ja, han vart vældi skræmt! 1 Lenke til kommentar
tow Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Ja, han vart vældi skræmt! Håper ingen blir støtt. Er jeger selv og tar slike saker veldig seriøst, men har en stygg tendens til å spøke mest med det jeg tar mest seriøst... Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Skal noen på Oslo Motor Show?.. jeg skal være på RøhneSelmer stand - komm innom og si "hei" Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Håper ingen blir støtt. Er jeger selv og tar slike saker veldig seriøst, men har en stygg tendens til å spøke mest med det jeg tar mest seriøst... Skytteren får nok sin straff.. som er å bli fratatt våpen og bli bøtelagt. Mens stakkaren på hyttetur.. han har bare en jævli dårlig opplevelse. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Skytteren får nok sin straff.. som er å bli fratatt våpen og bli bøtelagt. Mens stakkaren på hyttetur.. han har bare en jævli dårlig opplevelse. Godt han satt på dass da, ellers hadde han vel driti i buksa Fra spøk til revolver, så er vel dette lite gjennomtenkt fra jegerens side? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Det kan ikke være gjennomtenkt nei. Da hadde han ikke skutt. Man kan være uheldig, skudd kan gå av uten hensikt o.l., men når man løsner skudd på dyr, da skal alt være gjennomtenkt. Hver gang. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Anbefaler og bruke refleksvest under elgejakta, kanskje litt mye forlangt at man må bruke refleksvest på dass også Lenke til kommentar
tow Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Godt han satt på dass da, ellers hadde han vel driti i buksa Fra spøk til revolver, så er vel dette lite gjennomtenkt fra jegerens side? Nei, men det er nok ikke eneste jegeren som har skutt på et dyr uten å være sikker på at bakgrunnen er trygg. Folk blir skutt under jakt stort sett hvert år, det er ting som ikke bør skje. Om man følger kravene under elgjakt skal man være sikker på kjønn og alder på elgen man skyter, da skal man ikke tro at jaktkameraten er en elg, det hender faktisk.. Denne hendelsen kommer vel i kategorien "shit happens". Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Nei, men det er nok ikke eneste jegeren som har skutt på et dyr uten å være sikker på at bakgrunnen er trygg. Folk blir skutt under jakt stort sett hvert år, det er ting som ikke bør skje. Om man følger kravene under elgjakt skal man være sikker på kjønn og alder på elgen man skyter, da skal man ikke tro at jaktkameraten er en elg, det hender faktisk.. Denne hendelsen kommer vel i kategorien "shit happens". Nei. Denne hendelsen kommer inn i kategorien "uforsvarlig bruk av våpen". Å skyte en person, med forsett eller ikke, er ikke "shit happens". 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Nei. Denne hendelsen kommer inn i kategorien "uforsvarlig bruk av våpen". Å skyte en person, med forsett eller ikke, er ikke "shit happens". Tja det vet vi ikke ennå, i og med at jegeren var en del av et jaktlag og fått tildelt en post samt instrukser av jaktleder om skyte-sektor går jeg utifra at instruksene er overholdt. Når jeg tok jegerprøven var bakgrunn et viktig tema, men det var ikke krav til en fast solid bakgrunn. Et skogholt, liten bakketopp, noen store trær, etc. var nok. Det viktigste var at man ikke avfyrte et våpen opp mot horisonten. Det er jo en selvfølge at man ikke skyter i en retning hvor man ikke vet hva som skjuler seg bak "beskyttelsen" Endret 25. oktober 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå