Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Mtp. at jeg ikke har sett noe særlig makrobilder av deg, ser jeg ikke helt behovet for et nytt makroobjektiv. Tro det eller ei, men 100mm fungerer faktisk til insekter.

 

Behold 100mm-ern i hvertfall. Trenger du 50mm 1.4? Blir Tammyen for lyssvak i mange situasjoner? Optisk sett er de vel temmelig like, men er vel naturlig nok i Canon sin favør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fornøyd med tamronen. Dropper tanken på 50mm foreløpig, ser ikke behovet egentlig. 100mm funker overraskende bra til insekter faktisk. Greia er at jeg nettopp har startet utforskingen, og sikkert av den grunn har lyst på nytt macrostuff. Mellomringer kan være en løsning, skulle gjerne tøyet fokusgrensen noen ganger.

 

Må uansett eksperimentere mye mer med 100mmern før jeg bestemmer noe.

Lenke til kommentar
Hva betyr det i blendersteg?

 

Folkens, er det verdt 2k å bytte fra 30D til 40D?

 

Hvor mye får jeg solgt 30D for? Eventuelt med Tamron 17-50?

Tja, om det er verdt det får du vel vurdere sjølv. 2k imellom verkar ikkje så gale tykkjer eg. Kanskje du klarer å få 4k for 30D'en? Det fekk eg for mitt ei stund etter JP-tilbudet var over.

Lenke til kommentar
Noen som så CSI i sta? Det kvinnelige offeret som på likhuset skulle vært død, viste på programmet at hun svelget eller noe med halsen. Det var sminket til et sår, men jeg kunne se at det rørte på seg :D

Akkurat det der er grunnen til at jeg ikke ser på CSI lenger. Det er alt for mange detaljer som ødelegger. Hvis det ikke er overdrevne klisjeér så er det slike tekniske detaljer som vises alt for godt... synd det er så mange av dem. Et par feil i løpet av en episode er jo å leve med, men ikke i hver fjerde scene.. :roll:

 

hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...