Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Flere som har fått nytt design på flickr hvis man klikker seg inn på et bilde?

 

post-38990-0-31012000-1381535480_thumb.jpg

 

Finner jo ikke ut hvordan man kan legge bilder i grupper, under de tre prikkene er "delete photo" eneste alternativ, og finner ikke ut hvor man kan finne linken hvis man ønsker å bruke bildet f.eks her på forumet. Under den firkanten med pil kommer det bare opp facebook. twitter, mail osv...

 

Dessuten finner jeg ikke ut hvordan jeg kan se hvem som har "likt" bildet mitt, kommentarer kommer opp, skjer ingenting hvis jeg klikker på stjernen.

 

Og ikke finner jeg noe sted hvor man kan se større/mindre versjoner av et bilde...

 

Fikk spørsmål i stad om jeg ville se det nye designet, trykket ja på det, men trodde at det bare var en test. Så håper de funksjonene kommer tilbake raskt.

 

Edit; Så har flere av bildene jeg har lagt i "oktoberfest"-settet/mappen forsvunnet (ikke fra photostreamen, men fra mappen). Og finner ingen måte å putte de tilbake...

 

 

Edit2: Fant til slutt ut at jeg kunne hoppe ut av det nye opplegget å gå tilbake til det gamle ved å trykke på "feedback"-knappen, var noen alternativer under der...

Endret av awesnes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes jeg får noen merkelige tilleggs-fakturaer av regnskapsfirmaet jeg bruker, de sier at de er lovpålagt og registrere div i løpe av året.

Bla. skriver de "lovpålagte kontroll-handlinger/lovpålagt løpende kontroller" og "lovpålagte perioderapporter" og "kvartalsrapporter", Jeg har en misstanke at de finner på/utnytter systemet for og kunne fakturere mer.

Andre her som opplever det samme ?

 

Over til noe annet, ingen som har fått med seg at Sigma har lansert et nytt objektiv ?

Og barnet heter: Sigma 24-105 f/4 DG OS Art

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg synes jeg får noen merkelige tilleggs-fakturaer av regnskapsfirmaet jeg bruker, de sier at de er lovpålagt og registrere div i løpe av året.

Bla. skriver de "lovpålagte kontroll-handlinger/lovpålagt løpende kontroller" og "lovpålagte perioderapporter" og "kvartalsrapporter", Jeg har en misstanke at de finner på/utnytter systemet for og kunne fakturere mer.

Andre her som opplever det samme ?

 

 

 

Nei, får aldri slike poster på fra vårt regnskapsfirma. Nesten fristet til å påstå at det er noen som kynisk benytter lovteksten....HVA er Div? Kan de ikke redegjøre eksplisitt for hva det er ville jeg bytta umiddelbart.

Endret av Nelson09
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg begynner og bli ganske lei og konfrontere dem hele tiden, i fjor høst fikk jeg en regning på 16K, hvorav 11K var for bilagregistrering, når jeg forklarte de at dem umulig kunne brukt 13minutter på hvert bilag "i forholdt til hvor mange bilag jeg leverte for de to månedene", de tok den vanlige unnskyldingen* med at det var en lærling som hadde gjort jobben og krediterte meg for 7K. Synes det er litt rart at de fortsetter og over-fakturerer meg når jeg flere ganger har klaget på antall timer de bruker på bilagregistrering. var senest for 2 uker siden og klaget siden utregningen min indikerte at de brukte 9min. pr. bilag for juli/aug., jeg ble avfeid med at jeg måtte se hvor mye jeg betalte over 1år og ikke pr. faktureringen, men fikk enda en regning i går på bilagregistrering, men har ikke levert noen flere bilag siden juli/aug., samt pålagte rapporter som de skal ha betalt for. Har en kamerat som har brukt samme selskap i flere år, han også synes at regningene begynner og bli relativ store.

 

Blir nok og bytte selskap så fort jeg finner et annet selskap som jeg finner ok, noe det dessverre ikke er mange av.

 

Tror jeg tar meg en tur til kemneren og forhører meg om pålagte rapporteringer for enkeltmannselskaper, så jeg får det skriftlig.

 

*en unnskylding som jeg har opplevd i mange sammenhenger :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Ja, jeg begynner og bli ganske lei og konfrontere dem hele tiden, i fjor høst fikk jeg en regning på 16K, hvorav 11K var for bilagregistrering, når jeg forklarte de at dem umulig kunne brukt 13minutter på hvert bilag "i forholdt til hvor mange bilag jeg leverte for de to månedene", de tok den vanlige unnskyldingen* med at det var en lærling som hadde gjort jobben og krediterte meg for 7K. Synes det er litt rart at de fortsetter og over-fakturerer meg når jeg flere ganger har klaget på antall timer de bruker på bilagregistrering. var senest for 2 uker siden og klaget siden utregningen min indikerte at de brukte 9min. pr. bilag for juli/aug., jeg ble avfeid med at jeg måtte se hvor mye jeg betalte over 1år og ikke pr. faktureringen, men fikk enda en regning i går på bilagregistrering, men har ikke levert noen flere bilag siden juli/aug., samt pålagte rapporter som de skal ha betalt for. Har en kamerat som har brukt samme selskap i flere år, han også synes at regningene begynner og bli relativ store.

 

Blir nok og bytte selskap så fort jeg finner et annet selskap som jeg finner ok, noe det dessverre ikke er mange av.

 

Tror jeg tar meg en tur til kemneren og forhører meg om pålagte rapporteringer for enkeltmannselskaper, så jeg får det skriftlig.

 

*en unnskylding som jeg har opplevd i mange sammenhenger :)

Jeg ville nok vurdert å bytta til noen andre.

Lenke til kommentar

Har tittet på Eizo CX270, men den har et veldig aggresivt antireflekslag som gjør at hvitfarger "glimrer". Bekreftet av kundeservice på Eizo selv - som forøvrig var veldig hyggelige og behjelpelige!

 

Den nye NEC-serien (PA242W, PA272W, PA302W) skal etter ryktene ha den beste coatingen på markedet, lik den på Dell U2713H. Matt, men glimmerfritt. Skjermene vil også få GB-r LED, og derav dekke Adobe RGB bedre enn CCFL, som brukes på CX270 fra Eizo. NEC-serien kommer også i bundle med eget kolorimeter, men det er ikke like sexy som hos Eizo altså.

Lenke til kommentar

Har tittet på Eizo CX270, men den har et veldig aggresivt antireflekslag som gjør at hvitfarger "glimrer". Bekreftet av kundeservice på Eizo selv - som forøvrig var veldig hyggelige og behjelpelige!

 

Den nye NEC-serien (PA242W, PA272W, PA302W) skal etter ryktene ha den beste coatingen på markedet, lik den på Dell U2713H. Matt, men glimmerfritt. Skjermene vil også få GB-r LED, og derav dekke Adobe RGB bedre enn CCFL, som brukes på CX270 fra Eizo. NEC-serien kommer også i bundle med eget kolorimeter, men det er ikke like sexy som hos Eizo altså.

 

De "beste" CCFL-skjermene dekker vel omtrent like mye av Adobe RGB, det er enfarget (hvite) LED-dioder som foreløpig begrenser til sRGB. Ser ut som GB-r LED kommer overalt, kjøpte meg en 30-tommer Dell med den teknologien nylig. Fornøyd så langt, men den er rimerligere og kan neppe konkurrere med de beste Eizo eller NEC-skjeremen på alle områder.

Lenke til kommentar

GB-r LED har i følge produsentene 99% dekning av Adobe RGB, og CCFL har 97%, så jeg anser egentlig ikke det som noe problem med Eizo-skjermen. Det er heller den aggresive antirefleksbehandlingen som fører til "glimmer" i lyse partier av bildet. Dell U2713H hadde en flott matt overflate, men dessverre var ensartetheten helt elendig. Det hade også den verste overshooten jeg noensinne har sett. Se for deg diskusjon.no, med en 1cm høy skrikende lilla stripe over alt som er lyseblått når du bare scroller lett fire linjehøyder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...