flageborg Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Noen gode tips om plasser man kan besøke mottaes gjerne Endret 17. september 2013 av flageborg 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 @flageborg, synd at KristianJV skal til Oslo i morgen, da. Nå vet jeg ikke hvor lenge siden du har her, KristianJV. Men jeg regner med at du har fått med deg operaen. Men har du vært ute på Sjøenga (går gangbru fraOperaen) eller på Tjuvholmen? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) snip Dette hadde jo vært helt enestående å få til å fungere i Canon-kameraer, særlig 5D3, sammen med Magic Lantern. Med de kjappeste CF-kortene fra Lexar får man såvidt presset inn 1080p i råformat. Kanskje vi kan se høyere oppløsning i råformat fra ML i fremtiden? Endret 17. september 2013 av Munty Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Nå vet jeg ikke hvor lenge siden du har her, KristianJV. Men jeg regner med at du har fått med deg operaen. Men har du vært ute på Sjøenga (går gangbru fraOperaen) eller på Tjuvholmen? Er nok ganske lenge siden jeg har vært nede i Oslo sentrum. Vil tippe 10-15 år siden, så har litt å ta igjen. Men siden jeg har valgt å overnatte har man jo deler av Torsdagen også Takker for de tipsene, skal nok få en tur til Operaen, så da kan jeg jo sjekke ut det andre også når det alikavel er så nærme. Lenke til kommentar
brk Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Sjekk pelicase hvis du vil ha noe solid og vanntett. Humm, tenkte på en enkel boks med skiller for å ha filtrene i sine egne "lommer". Skal ikke ut i mer vær enn at jeg kan bruke en paraply, . Posene som fulgte med filtrene til Cokin støver noe jævlig, eller de genererer statisk elektrisitet slik at filtrene tiltrekker seg støv. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Humm, tenkte på en enkel boks med skiller for å ha filtrene i sine egne "lommer". Skal ikke ut i mer vær enn at jeg kan bruke en paraply, . Posene som fulgte med filtrene til Cokin støver noe jævlig, eller de genererer statisk elektrisitet slik at filtrene tiltrekker seg støv. Var det 100x100mm ? Hva med noen form for cd-plate holder ? finnes sikkert et par tusen og velge imellom Endret 17. september 2013 av Nautica 1 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Skal på fotballkamp neste uke, og fikk tilbudet om å låne litt optikk av arb. giver.. Valget står mellom en 500mm F4, 200-400mm F4 VRI og en 300mm F2.8 VRII.. Evt låne 2 stk og et ekstra hus. En kan si jeg trives i ny jobb ja. Lenke til kommentar
skrim Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Vanntette med utskiftbar optikk http://www.itavisen.no/nyheter/nikon-med-verdensnyhet-103655 Nikon Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 (endret) Vanntette med utskiftbar optikk http://www.itavisen.no/nyheter/nikon-med-verdensnyhet-103655 Nikon synes jeg ser at litt lugubre nettbutikker selger dette kamera på tilbud med eldre ikke vanntett optikk Endret 19. september 2013 av Nautica Lenke til kommentar
skrim Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 synes jeg ser at litt lugubre nettbutikker selger dette kamera på tilbud med eldre ikke vanntett optikk Ja du kan så si men vi håper de faller bort fort. Vet det mange bekjente av meg som ser frem mot eventuelt slik løsning som blir forespeilet i artikkelen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 synes jeg ser at litt lugubre nettbutikker selger dette kamera på tilbud med eldre ikke vanntett optikk Da var de raskt ute! Men jeg synes dette var noe av det mer fornuftige fra Nikon på lang tid. Dette kan bli en hit, bare prisen kommer ned. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Da var de raskt ute! Var mer hypotetisk ment Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Noen fra Kristiansund og omegn her ? Kan se ut som blir en jobbrelatert tur til Kristiansund i November og å sitte å trøkke på ett hotellrom hver kveld flere dager er ikke noe team, så lurer på locations og anbefalinger av steder man kan bevege seg med kamera. Mulig kommer til å se etter en modell eller tre også hvis får tid. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Skal på fotballkamp neste uke, og fikk tilbudet om å låne litt optikk av arb. giver.. Valget står mellom en 500mm F4, 200-400mm F4 VRI og en 300mm F2.8 VRII.. Evt låne 2 stk og et ekstra hus. En kan si jeg trives i ny jobb ja. Lån ett ekstra hus, ta med deg din egen 70-200 og lån 200-400 (evt 500). Da er du dekka for det meste. Hvordan er fokusen på 200-400? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Lån ett ekstra hus, ta med deg din egen 70-200 og lån 200-400 (evt 500). Da er du dekka for det meste. Hvordan er fokusen på 200-400? Tenker på å gjøre akkurat det ja. 200-400 fokusen er ikke kjent enda, har bare fått løfta på den såvidt det er. Men skal få lånt den med meg hjem noen ganger, så en får lekt litt. Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Jeg var ute i går kveld og tok bilder av bl.a. månen, da det var fullmåne. I løpet av ca 30 min. hadde månen forfløtta seg og jeg så da flere motiver som jeg helst skulle ha hatt på bilde. Månen som lyste opp bak skyene, på vei inn i skya osv. Det var rimelig stilig å se med mine egne øyne. Leste noe på nettet for en tid tilbake ang, hva vi ser med våre øyne kontra hva et kamera kan se. Artikkelen mente at det menneskets øye kan se er på nivå 15, mens et kamera kan kun se på nivå 5. Finne opp ett objektiv og kamera som kan se det vi ser? Meninger? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Jeg var ute i går kveld og tok bilder av bl.a. månen, da det var fullmåne. I løpet av ca 30 min. hadde månen forfløtta seg og jeg så da flere motiver som jeg helst skulle ha hatt på bilde. Månen som lyste opp bak skyene, på vei inn i skya osv. Det var rimelig stilig å se med mine egne øyne. Leste noe på nettet for en tid tilbake ang, hva vi ser med våre øyne kontra hva et kamera kan se. Artikkelen mente at det menneskets øye kan se er på nivå 15, mens et kamera kan kun se på nivå 5. Finne opp ett objektiv og kamera som kan se det vi ser? Meninger? Personlig ser jeg 8. Bananer. Litt vanskelig å si hva du egentlig mener her. Når det gjelder dynamikk kan øyet justere seg til mer dynamikk enn kameraets sensor kan se - blant annet fordi øyet "jukser" ved å justere lysfølsomheten på deler av netthinnen, og at øyet interpolerer data fra "levende bilder". Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 For å kunne kommentere påstandene i artikkelen må jeg nesten få lest det selv. Klarer du å finne en link? Øyet fungerer i samspill med hjernen og har blant annet (minst) to sett med sensorer for ulike formål, samt kjemi som endrer "ISO-en" etter lysforholdene. Hjernen har særdeles effektiv støyfjerning og selektiv oppfattelse av hva som er viktig i et bilde. Tids-integrering etc. Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Er en tid tilbake jeg så denne linken Simen. Likevel må vi vel kunne være enige om at det vi ser med våre egne øyne, være seg skygger, lys, mørke som etter min mening kan vel da ikke et objektiv/kamera kunne se. De er stillt inn på en bestemt parameter som vi velger utifra innstillingene på kamera/objektiver. Som du "nevnte" vi har vi ett sett (2 øyne). Vi vil da se saker å ting på en annen måte enn et kamera gjør. Et kamera har kun ETT øye. Vi har to. ..slutte å spise bananer Trond.....:-) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Bananer er da godt Noe annet som er godt, er denne karen: Mer humle i en boks enn det er i andre six-packs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå