Nautica Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 (endret) Nå har jeg bestilt hjemmeside for 18K og så er de frekke nok til og gi meg jobben til å beskrive "om oss", forord, beskrivelse av båtene, etc. til den prisen burde de funnet ut av det selv, siden tid er noe jeg ikke har nok av Endret 7. september 2013 av Nautica Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Jeg tar stort sett 12k for websider, men det er uten innhold utover dummytekst og eksempelbilder. Jeg synes det er rimelig å forvente at kunden stiller med innholdet, men jeg opplyser om det før vi lager avtaler. Det er tross alt kunden selv som kjenner bedriften best, men det er dog slett ikke alltid at de er gode til å skrive. Skal jeg skrive tekst så bruker jeg fort noen timer på formuleringene, så tar gjerne 2-3k for et par - tre korte tekster på noen undersider. Pleier da å skrive tekstene halvferdig og gjøre en hel del antagelser, og markere hvor kunden må fylle inn informasjon. Eksempel: "Bilbutikken omsetter årlig over XX biler, og har XX kunder i verkstedet. Butikken ligger sentralt i det travle handelsområdet langs Varnaveien, og er i stadig vekst. Anlegget er på XX kvadratmeter, og rommer både vaskehall, verkstedshall og bilhall med tilhørede kontorer. Vi har totalt XX ansatte i våre lokaler, som...." Som regel havner det på 20k om folk skal ha web, logo, foto og tekst. Syns at de burde opplyst om det på forhånd, for det er ikke helt opplagt at det ikke følger med innhold når man bestiller en nettside. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Kenneth: Det kom i oppstarten av PCen? Bare la den jobbe seg ferdig, men kjør gjerne en sjekk av harddisken om du får det til, i tillegg. Når slikt skjer, KAN (merk KAN) det være første tegn på at harddisken tar kvelden for godt snart. Men som oftest er det bare en fillefeil i filsystemet som den retter på selv når den kjører denne sjekken. I oppstarten ja. Det er disk :G hver gang. Den nyeste av lagringsdiskene for foto. Samme skjedde før jeg installerte ny system SSD også, så det er et gammelt problem. Trodde kanskje det var en bøgg i det gamle systemet, men tydligvis ikke. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 "En av diskene må kontrolleres for konsekvens" En pølse i brød til den som har en forklaring på hva den setningen betyr. General Failure* har bestemt at disken din bør konsekvensutredes *) Who the f**k is General Failure, and what is he doing on my disk .... (Datahumor fra tidlig nittitall ) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Doh..Ja alt dette vet jeg, og det var ei heller det jeg spurte om... Men er det en korrekt oversettelse? Hva betyr oversettelsen? Hvilken konsekvens? Like fjernt som flere andre oversettelser i Windows, som f.eks. "Tillat tidtagning for reaktivering" Det er jo bare bullshit.. Konsekvens er faktisk en grov feiloversettelse av consistency. Det kan høres ut som du har gremlins i maskinen - feil på hovedkortet f.eks. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 (endret) Syns at de burde opplyst om det på forhånd, for det er ikke helt opplagt at det ikke følger med innhold når man bestiller en nettside. Selskapet jeg bruker virker veldig profesjonell og jeg har fått besøk av selgeren et par ganger for og se på utseende/design alternativer samt et par telefoner fra webutvikleren og endel korrespondanse pr.mail, var vel heller litt frustrasjon over at jeg har brukt noen verdifulle kvelder på og formulere tekst til sidene, noe jeg dessverre er nødt til og gjøre. Jeg har sjekket endel webutvikerfirmaer og så å si alle vil eie sidene samt at man må kjøpe webhotell-plass fra dem, enkelte vil sågar at man skal bruke dem til alle forandringer på sidene, mange reklamerer med priser fra 2800.- for hjemmeside, men når de er ferdig med og prate og fortalt om alle tillegger man er nødt til å ha kommer sidene fort oppi 18/20K og da eier utviklerselskapet sidene. Prisen på 18K er jeg fornøyd med, full utviklet nettside inkludert 3 timer opplæring og ingen etterkostnader og webhotell står jeg for.. Over til noe helt annet, lurer på om noen går på dette valgflesket som alle politikerne spyr ut for tiden. Synes løftet om at private rus-klinikker skal få mange millioner er litt merkelig, spesielt siden Rød/grønn har kutt støtten til omtrent alle privat rus-klinikker i de 8 årene de har drevet på. Endret 7. september 2013 av Nautica Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 (endret) Ja, forstår det! Ja, jeg lurer innimellom når jeg ser firmaer som lager nettsider til 6 000kr og under, hva man egentlig får, og hvordan de får det til. For å få til en fornuftig pris så bruker jeg halvfabrikata som jeg tilpasser, og med litt opplæring og slikt i tillegg, så går det fort noen timer om man vil ha et godt servicenivå. Jeg liker å tro at folk egentlig ikke liker å bli lurt, og at det lønner seg i lengden å bare gi folk akkurat det de vil ha, uten bindingstider og annet vissvass. Du får poste en link til båtsiden når den er på nett! Endret 7. september 2013 av -Teddy- Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Bare jeg som har mistet den blå prikken som gjør at man kommer til det første uleste innlegget i tråder med "diskusjon dynamisk"-temaet? Bytter jeg til "hardware.no dynamisk" kommer de opp... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Bare jeg som har mistet den blå prikken som gjør at man kommer til det første uleste innlegget i tråder med "diskusjon dynamisk"-temaet? Bytter jeg til "hardware.no dynamisk" kommer de opp... Det er ikke bare deg ... Samme her. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 (endret) Ja, jeg lurer innimellom når jeg ser firmaer som lager nettsider til 6 000kr For å få til en fornuftig pris så bruker jeg halvfabrikata som jeg tilpasser, Du får poste en link til båtsiden når den er på nett! Selskapet jeg bruker tar utgangspunkt i wordpress, synes det er fornuftig siden det er et konsept mange har forståelse for så det skulle ikke by på problemer og bruke andre i etterkant hvis behovet er der. Blir nok og legge til en link når jeg er ferdig ja Sånne mailer som den nedenfor får jeg mange av, de begynner med teksten : NYHJEMMESIDE, fra kr. 2.500,-. Endret 7. september 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Hvordan får jeg delt opp en post som jeg vil sitere i flere "bolker", gjerne forklar med teskje Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 (endret) Bare jeg som har mistet den blå prikken som gjør at man kommer til det første uleste innlegget i tråder med "diskusjon dynamisk"-temaet? Bytter jeg til "hardware.no dynamisk" kommer de opp... Det kommer og går, tror det har noe med nettleseren og gjøre, bruker FF 23.01 og enkelte ganger funker ikke "uleste innlegg" og da fungerer det i foreksempel IE. Prøv med en ctrl+f5 først eller slette infokapsler. Bruker nå "akam.no" som forumutseende. Endret 7. september 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Hvordan får jeg delt opp en post som jeg vil sitere i flere "bolker", gjerne forklar med teskje På verktøylinja er det ein knapp med ei snakkeboble, denne lager nye sitatboksar. Lag so mange du treng, og klipp og lim frå originalsitatet. Eller so kan du byte til BBcode-modus ved å klikke på knappen heilt til venstre på den øverste verktøylinja, og då er det berre å putte inn fleire [ /quote]-tagar ved slutten av kvar bolk, og kopiere inn [ quote ...]-tagen frå byrjinga av det siterte innlegget til starten av kvar ny bolk. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 (endret) På verktøylinja er det ein knapp med ei snakkeboble, denne lager nye sitatboksar. Lag so mange du treng, og klipp og lim frå originalsitatet. En liten test Eller so kan du byte til BBcode-modus ved å klikke på knappen heilt til venstre på den øverste verktøylinja, og då er det berre å putte inn fleire [ /quote]-tagar ved slutten av kvar bolk, og kopiere inn [ quote ...]-tagen frå byrjinga av det siterte innlegget til starten av kvar ny bolk. Fikk ikke til og klippe/lime, men BB-code fungerer. Endret 8. september 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Konsekvens er faktisk en grov feiloversettelse av consistency. I følge ordboken så er konsekvens (i betydning følgeriktighet) en gyldig oversettelse av ordet consistency. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 (endret) Må dere huske og stemme i dag, husk at dere sofasittere gir deres stemme til partiet dere ikke liker Endret 9. september 2013 av Nautica Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 I følge ordboken så er konsekvens (i betydning følgeriktighet) en gyldig oversettelse av ordet consistency Ordet consistency har mange flere meninger (som konsistens, fasthet, konsekvens, overensstemmelse ensartethet, ensartet praksis, fasthet, viskositet, konsistensgrad), og i denne sammenheng er konsekvens absolutt ikke den riktige, overensstemmelse ville nok passe bedre Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 (med mindre windows mener at disken må sjekkes for "konsekvens av å slå av PC'en uten å avslutte på ordentlig måte først") Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Må dere huske og stemme i dag, husk at dere sofasittere gir deres stemme til partiet dere ikke liker Jeg gjorde borgerplikten min på vei til jobben i dag Så jeg har rett til å sutre over udugelige politikere de neste fire årene også Enten det blir nye eller de gamle ... 2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 På tide å spare? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå