Nautica Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 (endret) I dag annonserer Adobe CS og LR for $9.99 i måneden "cloud". Endret 4. september 2013 av Nautica Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Sweet! Syns det var en flott pris som sikkert vil glede mange fotografer. Sånn ellers så lurer jeg på om jeg skal returnere Dell U2713H-en på grunn (i mine øyne) ganske dårlig ensartethet. Grønnstikk på venstreside, rødstikk på høyre side. Bekreftet av kolorimeteret. Jeg har 110% grønn på venstre side, og 105% rød på høyre, og 95% rød i midten av skjermen. Resten av verdiene lå omtrent på 100%. Nedre-venstre hjørne er 350K kjøligere enn midten, og øvre høyre hjørne er 200K varmere enn midten Det later til at U-skjermene til Dell er ganske populære her, noen som vet hva som er å forvente, eller kan si noe om enartetheten på skjermen deres? Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Høres ut som du har fått et lite mandagsprodukt du! Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Ja, lurer på det, men samtidig så har jeg lest at ensartetheten ikke er så god på denne skjermen, og at flere andre også har litt green tint. Lurer bare på om jeg har vært ekstra uheldig med rødt på høyre side og grønt på venstre side slik at det blir så tydelig. Skal ringe Dell i morgen, kanskje de har noen fine garantiordninger i stedet for å styre med Kompletts returavdeling. Lenke til kommentar
tow Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Gratulerer med mastergrad, Eivind! Ja, gode objektiver holder seg bra i pris. 16-35en er jo veldig nært å være et proff-objektiv. Har jo alt, utenom f2.8 og metallhus. Med alt vil jeg tro du kan klemme ut 7000 om du ikke må selge samme dag som du legger ut. Fikk solgt min på noen dager for 6500 og det med bare emballasje. Null kvittering. Om alternativene er 7000 brukt eller 8500 nytt ville jeg kjøpt nytt. Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Om alternativene er 7000 brukt eller 8500 nytt ville jeg kjøpt nytt. Ikke alle som tenker slikt. 6,5 eller så er normalprisen for dette objektivet brukt. 7k er kanskje noe optimistisk, men ikke utenkelig. Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Ja, lurer på det, men samtidig så har jeg lest at ensartetheten ikke er så god på denne skjermen, og at flere andre også har litt green tint. Lurer bare på om jeg har vært ekstra uheldig med rødt på høyre side og grønt på venstre side slik at det blir så tydelig. Skal ringe Dell i morgen, kanskje de har noen fine garantiordninger i stedet for å styre med Kompletts returavdeling. Hej Teddy Prøv at send mig et billede af skærmen, samt dit servicetag, så vil jeg gerne se nærmere på, om det eventuelt er noget jeg kan hjælpe med. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook 6 Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 (endret) Hei! Har sendt Karina PM. Dette må kunne kalles god kundeoppfølgning! Legger ut bildene her også, om andre skulle være interessert. JPG rett fra D800, ute av fokus og lang lukker for å hindre moiré og slikt... Endret 5. september 2013 av -Teddy- Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 ..Det er nesten så man får tårer i øynene for en gammel hi-fi-nerd... http://www.theverge.com/2013/8/28/4667966/nin-audiophile-mastered-version-hesitation-marks Heia NiN! SKUFFA! http://www.youtube.com/watch?v=Rb2-F86RW9E Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Dagens sitat: I always try and keep my processing of photos to a minimum, I might use dodge and burn and crop and adjust some of the colours, but if I am spending more than five minutes processing the photo then I really should have taken a better photo in the first place. Hentet herfra. edit: Personlig synes jeg at "Dodge & Burn" er på kanten Endret 6. september 2013 av tomsi42 Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Hehe, tenkte på Kennyboy med en gang. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Hehe, tenkte på Kennyboy med en gang. Faktisk ikke - dette ser ut til å være en dyktig fotograf Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Faktisk ikke - dette ser ut til å være en dyktig fotograf Det er bra Da jeg vurderte å kjøpe 17-55, leste jeg Kenny sin anmelding om det. Han skriver nesten rett ut at det er for dyrt, og at det er like greit å kjøpe 18-55. Glad jeg ikke fulgte det rådet. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Hehe, tenkte på Kennyboy med en gang. ^^ Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 ^^ Hehe - blinde høner kan også finne korn Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 "En av diskene må kontrolleres for konsekvens" En pølse i brød til den som har en forklaring på hva den setningen betyr. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 (endret) "En av diskene må kontrolleres for konsekvens" En pølse i brød til den som har en forklaring på hva den setningen betyr. Sannsynligvis bare noe kluss med filsystemet. Du kan forsøke å kjøre disc check som er innebygget i windows. Hvis du får meldingen ved oppstart av maskinen, bør du la maskinen gjøre seg ferdig med kontroll og rep. Ellers anbefaler jeg en formatering hvis det lar seg gjøre for deg. Endret 7. september 2013 av Rowdy Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 (endret) "En av diskene må kontrolleres for konsekvens" En pølse i brød til den som har en forklaring på hva den setningen betyr. Det er en oversettelse av "One of your disks needs to be checked for consistency". Kort fortalt betyr det at det er blitt registrert en hendelse som kan ha ført til at filsystemet kan være skadet. Et eksempel er at maskinen har startet på nytt uten at det er blitt registrert at den har blitt avstengt på korrekt måte. Det går vanligvis bra, noen ganger kan man miste deler av filer som det ble jobbet på når hendelsen oppstod. Endret 7. september 2013 av Kristallo Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 (endret) Det er en oversettelse av "One of your disks needs to be checked for consistency". Kort fortalt betyr det at det er blitt registrert en hendelse som kan ha ført til at filsystemet kan være skadet. Et eksempel er at maskinen har startet på nytt uten at det er blitt registrert at den har blitt avstengt på korrekt måte. Det går vanligvis bra, noen ganger kan man miste deler av filer som det ble jobbet på når hendelsen oppstod. Doh..Ja alt dette vet jeg, og det var ei heller det jeg spurte om... Men er det en korrekt oversettelse? Hva betyr oversettelsen? Hvilken konsekvens? Like fjernt som flere andre oversettelser i Windows, som f.eks. "Tillat tidtagning for reaktivering" Det er jo bare bullshit.. Endret 7. september 2013 av Kenneth Solfjeld 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Kenneth: Det kom i oppstarten av PCen? Bare la den jobbe seg ferdig, men kjør gjerne en sjekk av harddisken om du får det til, i tillegg. Når slikt skjer, KAN (merk KAN) det være første tegn på at harddisken tar kvelden for godt snart. Men som oftest er det bare en fillefeil i filsystemet som den retter på selv når den kjører denne sjekken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå