Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sweet! Syns det var en flott pris som sikkert vil glede mange fotografer. :)

Sånn ellers så lurer jeg på om jeg skal returnere Dell U2713H-en på grunn (i mine øyne) ganske dårlig ensartethet. Grønnstikk på venstreside, rødstikk på høyre side. Bekreftet av kolorimeteret. Jeg har 110% grønn på venstre side, og 105% rød på høyre, og 95% rød i midten av skjermen. Resten av verdiene lå omtrent på 100%. Nedre-venstre hjørne er 350K kjøligere enn midten, og øvre høyre hjørne er 200K varmere enn midten

Det later til at U-skjermene til Dell er ganske populære her, noen som vet hva som er å forvente, eller kan si noe om enartetheten på skjermen deres?

Lenke til kommentar

Ja, lurer på det, men samtidig så har jeg lest at ensartetheten ikke er så god på denne skjermen, og at flere andre også har litt green tint. Lurer bare på om jeg har vært ekstra uheldig med rødt på høyre side og grønt på venstre side slik at det blir så tydelig.

Skal ringe Dell i morgen, kanskje de har noen fine garantiordninger i stedet for å styre med Kompletts returavdeling.

Lenke til kommentar

Gratulerer med mastergrad, Eivind! :fun:

Ja, gode objektiver holder seg bra i pris. 16-35en er jo veldig nært å være et proff-objektiv. Har jo alt, utenom f2.8 og metallhus. Med alt vil jeg tro du kan klemme ut 7000 om du ikke må selge samme dag som du legger ut. Fikk solgt min på noen dager for 6500 og det med bare emballasje. Null kvittering.

Om alternativene er 7000 brukt eller 8500 nytt ville jeg kjøpt nytt.

Lenke til kommentar

Ja, lurer på det, men samtidig så har jeg lest at ensartetheten ikke er så god på denne skjermen, og at flere andre også har litt green tint. Lurer bare på om jeg har vært ekstra uheldig med rødt på høyre side og grønt på venstre side slik at det blir så tydelig.

Skal ringe Dell i morgen, kanskje de har noen fine garantiordninger i stedet for å styre med Kompletts returavdeling.

Hej Teddy

Prøv at send mig et billede af skærmen, samt dit servicetag, så vil jeg gerne se nærmere på, om det eventuelt er noget jeg kan hjælpe med.

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook

• Liker 6
Lenke til kommentar

Hei!

Har sendt Karina PM. Dette må kunne kalles god kundeoppfølgning! :thumbup:

Legger ut bildene her også, om andre skulle være interessert. JPG rett fra D800, ute av fokus og lang lukker for å hindre moiré og slikt...

post-50769-0-73670300-1378378019_thumb.jpg

post-50769-0-46717000-1378378034_thumb.jpg

post-50769-0-33895000-1378378051_thumb.jpg

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Dagens sitat:

I always try and keep my processing of photos to a minimum, I might use dodge and burn and crop and adjust some of the colours, but if I am spending more than five minutes processing the photo then I really should have taken a better photo in the first place.

Hentet herfra.

edit: Personlig synes jeg at "Dodge & Burn" er på kanten ;)

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Faktisk ikke - dette ser ut til å være en dyktig fotograf ;)

Det er bra :) Da jeg vurderte å kjøpe 17-55, leste jeg Kenny sin anmelding om det. Han skriver nesten rett ut at det er for dyrt, og at det er like greit å kjøpe 18-55.

Glad jeg ikke fulgte det rådet.

Lenke til kommentar

"En av diskene må kontrolleres for konsekvens" En pølse i brød til den som har en forklaring på hva den setningen betyr. :)

Sannsynligvis bare noe kluss med filsystemet. Du kan forsøke å kjøre disc check som er innebygget i windows. Hvis du får meldingen ved oppstart av maskinen, bør du la maskinen gjøre seg ferdig med kontroll og rep. Ellers anbefaler jeg en formatering hvis det lar seg gjøre for deg.

Endret av Rowdy
Lenke til kommentar

"En av diskene må kontrolleres for konsekvens" En pølse i brød til den som har en forklaring på hva den setningen betyr. :)

Det er en oversettelse av "One of your disks needs to be checked for consistency". Kort fortalt betyr det at det er blitt registrert en hendelse som kan ha ført til at filsystemet kan være skadet. Et eksempel er at maskinen har startet på nytt uten at det er blitt registrert at den har blitt avstengt på korrekt måte.

Det går vanligvis bra, noen ganger kan man miste deler av filer som det ble jobbet på når hendelsen oppstod.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar

Det er en oversettelse av "One of your disks needs to be checked for consistency". Kort fortalt betyr det at det er blitt registrert en hendelse som kan ha ført til at filsystemet kan være skadet. Et eksempel er at maskinen har startet på nytt uten at det er blitt registrert at den har blitt avstengt på korrekt måte.

Det går vanligvis bra, noen ganger kan man miste deler av filer som det ble jobbet på når hendelsen oppstod.

Doh..Ja alt dette vet jeg, og det var ei heller det jeg spurte om... Men er det en korrekt oversettelse? Hva betyr oversettelsen? Hvilken konsekvens? Like fjernt som flere andre oversettelser i Windows, som f.eks. "Tillat tidtagning for reaktivering" Det er jo bare bullshit..

Endret av Kenneth Solfjeld
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kenneth: Det kom i oppstarten av PCen? Bare la den jobbe seg ferdig, men kjør gjerne en sjekk av harddisken om du får det til, i tillegg. Når slikt skjer, KAN (merk KAN) det være første tegn på at harddisken tar kvelden for godt snart. Men som oftest er det bare en fillefeil i filsystemet som den retter på selv når den kjører denne sjekken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...