Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Mener de deaktiverte den muligheten da de oppgraderte forumet for en god stund siden, mener det var litt diskusjoner om det.

Stemmer, det ble et voldsomt leven, men forumstyret argumenterte for at de fikk en lettere jobb når alle hadde samme antall innlegg per side og 20 var best for alle.

Jeg for min del savner iallefall 100 pr side.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal vi se på det statistisk så er det nok bare en promille i Canikonleieren som klager siden de har solgte mange titusen med kameraer, men mengden klager er relativ stor allikevel siden det er solgt et stort volum, men kan tenke meg at det ca. 75% av Sonybrukerene som klager, altså 3 av de 4 som faktisk eier et Sonykamera altså ikke så mange :p

Helt feil! :p

Det er prosentandelen som har Sony som klager ikke hvor mange som har Sony :p hehe

Lenke til kommentar

Stemmer, det ble et voldsomt leven, men forumstyret argumenterte for at de fikk en lettere jobb når alle hadde samme antall innlegg per side og 20 var best for alle.

Jeg for min del savner iallefall 100 pr side.

En annen ting er at det er et rent helvete å oppgradere hvis man har spesialkodet enkelte deler av software-en. Og denne funksjonen støttes, idiotisk nok, ikke lenger av IPB. Det er allerede en del customization på dette forumet. Hver gang man lager en custom-løsning må den kodes på nytt når man oppgraderer. Og mange bekker små blir en diger å.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Angående reklamen fra HiFi-klubben: Festlig! :D Forstår forøvrig ikke hvorfor folk på død og liv skal mastre musikk så høyt. Jeg har da volumkontroll her for pokker.

Det grufulle "Death Magnetic" av Metallica er et godt eksempel... Med mitt AKG k240 headset høres det helt forferdelig ut. Fant til slutt en torrent av en som hadde mastret hele albumet og ryddet opp i møkka. Ble litt bedre.

Lenke til kommentar

Det grufulle "Death Magnetic" av Metallica er et godt eksempel... Med mitt AKG k240 headset høres det helt forferdelig ut. Fant til slutt en torrent av en som hadde mastret hele albumet og ryddet opp i møkka. Ble litt bedre.

Prisen for Popen med Jokke og Valentinerne er det verste eksempelet i min samling ...

Lenke til kommentar

Jeg trenger flere forslag til videoopptaker - speilrefleks vs enkelt videokamera - for nå er jeg inne i en "testfase"...

Hvilken tråd vil dere anbefale for å få greie tips videre? og til posting av egne videoeksempler som skal kritiseres i jakten på noe bedre?

Tok en litt titt i underforumet for video, men synes det var lite nyttig der.

Andre har postet i underforumet for systemkamera; men der går det fort en kule varmt ...

Lenke til kommentar

Tok en litt titt i underforumet for video, men synes det var lite nyttig der.

Andre har postet i underforumet for systemkamera; men der går det fort en kule varmt ...

Takk for info...vil helst ikke ha for høy temperatur, men et greit "turtall" i en konstruktiv tråd.

Det er jo filming med tele/zoomene som er greia....så kanskje like greit å fortsette i Teleobjektiver-tråden...ok?

Lenke til kommentar

Takk for info...vil helst ikke ha for høy temperatur, men et greit "turtall" i en konstruktiv tråd.

Det er jo filming med tele/zoomene som er greia....så kanskje like greit å fortsette i Teleobjektiver-tråden...ok?

Det kan sikkert gå greit å fortsette i tele-tråden. Det avhenger kanskje litt av hva som er problemstillingen.

Lenke til kommentar

Så er det også avgjort - Han har sagt at objektivadaptere ikke er noe bra.

http://www.kenrockwell.com/tech/lens-adapters.htm

Virker dette så dumt å tipse andre om?

"With lens adapters, you almost always lose the automatic distortion correction, automatic color-shading correction for wide lenses, light falloff correction and lateral color fringe correction done by many cameras with their own lenses. Even if the manufacturer doesn't mention it, most modern digital cameras correct the imperfections of their own lenses, but can't do anything for random lenses mechanically adapted to it"

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Den mannen blir stadig mer og mer usaklig ...

Er ikke dette nyttig informasjon?

"Autofocus is usually more accurate than attempting to focus an adapted lens manually. The camera's computer can analyze the image for sharpness as it focuses faster and more precisely than you or I squinting at an LCD trying to do the same thing. Even if you can precisely focus a lens manually, you won't be able to apply any spherical-aberration induced focus-shift correction to give better focus at various apertures, again, something often done silently and automatically by modern digital cameras with their own lenses."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...